וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל משפטו של סטרוס-קאהן, הנאשם בהפעלת רשת זנות בינלאומית

ראש קרן המטבע הבינלאומית לשעבר חוזר לבית המשפט, ומואשם שסירסר בזונות למסיבות סוערות מבריסל ועד וושינגטון. אם יורשע הוא צפוי לעד 10 שנות מאסר

דומיניק סטרוס-קאהן יוצא מבית המשפט בעיר ליל – צרפת, 2 בפברואר 2015. רויטרס
דומיניק סטרוס-קאהן, אמש בצאתו מבית המשפט בליל/רויטרס

בעיר ליל שבצרפת נפתח אתמול משפטו של יו"ר קרן המטבע הבינלאומית לשעבר, דומיניק סטרוס-קאהן. הוא מואשם שהוביל ראש רשת שסרסרה נשים לזנות במסיבות בבריסל, בפריז ובוושינגטון.

המשפט עוסק ב"פרשת קרלטון", המכונה על שם בית המלון בליל שממנו פעלה הרשת. סטרוס-קאהן, בן 65, לשעבר שר האוצר בממשלת צרפת ומועמד מוביל לנשיאות, עומד לדין לצד 13 נאשמים, בהם מנהל בית בושת בלגי, דומיניק אלדרווירלד, המכונה "דודו הסרסור". המשפט דן בשבע זונות, ש"הושאלו" למסיבות בתקופה שבין מרץ 2008 לאוקטובר 2011.

לדברי התביעה, דומיניק סטרוס-קאהן, הידוע בראשי התיבות של שמו, דס"ק, אירגן מסיבות-מין סוערות שבהן השתתפו "עורכי דין, שופטים, עיתונאים ובכירים במשטרה". יחסי מין עם זונות אינם אסורים על החוק בצרפת, אך שידול לזנות וסירסור נחשבים לעבירה חמורה.

לקריאה נוספת
2012: פרשת המין מניו יורק הסתיימה בהסדר חשאי
שותפו של דומיניק סטרוס-קאהן התאבד בקפיצה בתל אביב
העיתונאית אן סינקלייר התגרשה מסטרוס-קאהן: "מסתדרת"

משפטו של דומיניק סטרוס-קאהן – ליל, פברואר 2015. AP
תיקי החקירה מונחים בפני השופטים, אמש/AP

סטרוס-קאהן הודה כי היה נוכח בכמה מסיבות, אך הכחיש בתוקף שידע שהנשים שנכחו בהן היו זונות. ב-2011 הוא התפטר מתפקידו כיושב ראש קרן המטבע הבינלאומית, אחרי שהואשם בתקיפה מינית של חדרנית בבית מלון בניו יורק והובל באזיקים לבית המשפט. כתב האישום בוטל לאחר מכן.

"פרשת קרלטון" צצה באותה שנה. החוקרים האזינו לטלפון של "דודו הסרסור", בעל בית הבושת שפעל במקום, והתחקו אחרי עקבותיו של סטרוס-קאהן ובכירים נוספים שהשתתפו במסיבות שאורגנו מהמלון. בשנה שעברה תבע דומיניק סטרוס-קאהן את בעל המלון, שהקים בית בושת בבלגיה עם ראשי תיבות זהים לשלו- "Dodo Sex Club". אם יורשע, הוא עלול להישלח לעד עשר שנות מאסר. בית המשפט עשוי גם לקנוס אותו ביותר ממיליון וחצי אירו.

באופן מפתיע, סטרוס-קאהן עדיין נחשב לדמות פופולרית מאוד בקרב הצרפתים, שסבורים שאין זו זכותם לעסוק בענייניהם הפרטיים של הפוליטיקאים שלהם. עם זאת, מאמציו לשקם את תדמיתו לא צלחו בשנה האחרונה: תכניתו להקים קרן גידור בשווי שני מיליארד דולר, שתהיה הגדולה ביותר באירופה, התמוטטה עם התאבדותו של שותפו תיירי ליין בתל אביב, והוא נטש את קבוצת ההשקעות שבה היה שותף בלוקסמבורג.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
משפטו של דומיניק סטרוס-קאהן – ליל, פברואר 2015. AP
דומיניק אלדרווירלד/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully