וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: אם שיחות השלום ייכשלו, נחמש את אוקראינה

הנשיא האמריקני נפגש אמש עם מרקל והבהיר: "עלינו לבדוק את כל האפשרויות כדי לשנות את מהלכיו של פוטין". שר החוץ קרי פועל בקרב מחוקקים כדי לשכנעם בנחיצות המהלך. יוניצ"ף: 1,000 ילדים לכודים במרתפים בדונייצק המופגזת

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

בעוד הממשל האמריקני טרם הכריע אם לחמש את צבא אוקראינה, שר החוץ ג'ון קרי כבר פועל בקרב מחוקקים כדי להכשיר את הקרקע לקראת המהלך - כך מדווחת סוכנות הידיעות בלומברג. על פי הדיווח, קרי ערך שורה של פגישות בנושא במהלך ועידת הביטחון במינכן בסוף השבוע, והביע תמיכה רבה במהלך הנשקל בימים אלה בוושינגטון, שמטרתו לסייע לקייב במאבקה מול המורדים הפרו-רוסים.

שני מחוקקים אמריקנים העידו, בנפרד, כי קרי אמר להם שהוא תומך במהלך. יו"ר ועדת הכוחות המזוינים של הסנאט, הסנאטור הרפובליקני ג'ון מקיין, נפגש גם הוא עם השר קרי במינכן, אך סירב לפרט על תוכן שיחתם. עם זאת, הוא אמר לבלומברג כי "יש רבים בממשל אובמה" שתומכים ביוזמה להעביר תחמושת לצבא אוקראינה.

דוברת מחלקת המדינה, ג'ן סאקי, לא הכחישה בפני בלומברג כי קרי פועל לשכנע מחוקקים בנחיצות המהלך, אך הדגישה כי מהלך שכזה יצטרך להיעשות בתיאום עם שותפותיה האירופיות של ארה"ב.

גם סגן הנשיא, ג'ו ביידן, תומך בהעברת תחמושת אמריקנית לצבא אוקראינה. על פי דיווחים רבים, המתנגדת האחרונה בצמרת הממשל, ומי שעומדת בפני הנשיא אובמה לבין אישורו, היא היועצת לביטחון לאומי סוזן רייס, שהזהירה את אובמה כי העברת נשק לאוקראינה תגרור תגובה קשה מצד רוסיה.

הלחץ הדיפלומטי הרוסי עולה בדם אוקראיני / פרשנות

נשיא ארה"ב ברק אובמה נפגש עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל – הבית הלבן, 9 בפברואר 2015. GettyImages
אובמה ומרקל, אמש. היועצת רייס, מימין, מתנגדת בתוקף לחימוש האוקראינים/GettyImages

אמש אירח אובמה בבית הלבן את קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל. במסיבת עיתונאים שכינס עם הקנצלרית, אמר אובמה כי הוא טרם החליט אם לצייד את קייב בתחמושת קטלנית, מהסוג שהיא משוועת לו זה חודשים ארוכים. עם זאת, הוא שיגר מסר ברור למוסקבה, ולפיו "אם הדיפלומטיה תיכשל, עלינו לבדוק את כל האפשרויות כדי לשנות את מהלכיו של פוטין, וגם זו אפשרות שאנו שוקלים".

מרקל מתנגדת בתוקף לחימוש צבא אוקראינה, ופועלת לגיבוש הסכם דיפלומטי שיספק את כל הצדדים במשבר, הנמשך מאז סוף 2013. מחר צפויים מרקל ונשיא צרפת פרנסואה הולנד להגיע למינסק, למפגש פסגה עם נשיאי רוסיה ואוקראינה, ולדימיר פוטין ופטרו פורושנקו. שיחת טלפון מרובעת בין הארבעה, שהתקיימה ביום ראשון, לא הניבה התקדמות במגעים. גם פגישתם של מרקל והולנד עם פוטין, שהתקיימה בשבוע שעבר במוסקבה, לא הביאה להפוגה בקרבות.

בתוך כך, ארגון יוניצ"ף (קרן החירום הבינלאומית של האו"ם למען ילדים) מעריך כי מאז חודש דצמבר האחרון, כמיליון וחצי אוקראינים נאלצו להימלט מבתיהם, ובהם כ-130 אלף ילדים. על פי הודעת הארגון, בעיר דונייצק שבמזרח אוקראינה לבדה מסתתרים בימים אלה כ-1,000 ילדים, החוסים במקלטים תת-קרקעיים. "העיר נתונה להפגזות כבדות, ובמקלטים יש גישה מוגבלת, אם בכלל, למים, לתנאי סניטציה ולמזון", מסר הארגון.

עובדי יוניצ"ף הצליחו לחלק בשבועות האחרונים ערכות היגיינה אישיות ליותר מ-1,100 ילדים ומבוגרים החיים במקלטים ובמרתפים בעיר. מנכ"ל יוניצ"ף ישראל, ג'וני קליין, מסר כי "האוכלוסייה הכי פגיעה היא הילדים, שנאלצים למצוא מקלט במרתפים ובמקלטים מזוהמים, צפופים וקפואים". לדבריו, מדובר בילדים שחיים ברחוב ובילדים שהגיעו ממשפחות עניות שבתיהן נפגעו.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מקלטים עבור ילדים בעיר דונייצק – אוקראינה, ינואר 2015. UNICEF, אתר רשמי
מקלט בדונייצק. על פי נתוני האו"ם, כ-1,000 ילדים ובני נוער חיים מתחת לאדמה/אתר רשמי, UNICEF
מקלטים עבור ילדים בעיר דונייצק – אוקראינה, ינואר 2015. UNICEF, אתר רשמי
מקלטים עבור ילדים בעיר דונייצק – אוקראינה, ינואר 2015/אתר רשמי, UNICEF
מקלטים עבור ילדים בעיר דונייצק – אוקראינה, ינואר 2015. UNICEF, אתר רשמי
מקלטים עבור ילדים בעיר דונייצק – אוקראינה, ינואר 2015/אתר רשמי, UNICEF

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully