וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימות בין העליון בארה"ב לשופטים באלבמה: סרבו לחתן גאים

10.2.2015 / 8:33

למרות החלטת בית המשפט העליון בארצות הברית לבטל את האיסור על נישואים מאותו מין, שופטים רבים באלבמה סרבו לחתן זוגות מקהילת הלהט"ב שביקשו למסד את הזוגיות שלהם

ברוב של שבעה שופטים מול שני מתנגדים סלל אתמול (שני) בית המשפט העליון בארצות הברית את הדרך לנישואים חד מיניים באלבמה. ההחלטה התבססה על פסיקת בית המשפט הפדרלי מחודש ינואר, שמבטלת את האיסור על נישואי גאים.

בעקבות ההחלטה נהרו מאות זוגות לבתי המשפט המקומיים ברחבי המדינה, וביקשו רישיון להתחתן. אחד מהזוגות היו דינה מקרייר ואולנדה סמית', הראשונות שהגיחו מקהל רב שחיכה מחוץ לבית המשפט במחוז ג'פרסון. השתיים נישאו על ידי השופט מייקל ג'י גראפו שהכריז עליהן "זוג נשוי הזכאי לכל הזכויות והפריבילגיות המוענקות להן על ידי מדינת אלבמה".

אלא שבניגוד לזוג מקרייר-סמית', זוגות רבים חזרו הביתה בידיים ריקות ובלי נדרים. זאת משום ששופטים רבים סרבו לציית להחלטת בית המשפט העליון, ונענו להוראתו של רוי מור, נשיא בית המשפט העליון באלבמה, שהורה לשופטי בתי המשפט במדינה שלא להעניק את הרישיונות המבוקשים. לפחות ב-50 מחוזות מתוך ה-67 במדינה, לא הנפיקו בתי המשפט את הרישיון הנדרש.

הוראתו עומדת בניגוד לעליונות החוקה האמריקנית, לפיה החוק הפדרלי גובר על חוק המדינה. זאת לאחר שבחודש שעבר שופטת פדרלית הפכה על פיה את האיסור של המדינה על נישואים חד מיניים וטענה שהוא לא חוקתי. החלטתה הושהתה עקב עתירה שהגישה המדינה, אשר פגה אתמול.

עוד ידיעות בוואלה! חדשות:
כדור הארץ השתגע - וכך זה משפיע על החורף הישראלי
נתניהו: "נחוש לנאום בקונגרס"; אובמה: "מה בוער לו?"
פנים נצלניות: אמנון לוי הופך את החינוך לבעיה של עניים

בית המשפט הסיר את האיסור על נישואים חד מיניים באלבמה 9.2.2015. AP
פעילי הקהילה באלבמה/AP

גם מושל אלבמה, רוברט בנטלי, הצהיר במפורש שהוא מתנגד להחלטת העליון וכי הוא תומך בשני השופטים שהתנגדו לה במהלך הדיון, שאמרו שבית המשפט "נוהג בשאננות כלפי המדינות". הוא הוסיף כי החלטת בית המשפט זורעת בלבול במדינה, ושהוא לא ינקוט בצעדים נגד שופטים שיתעלמו מההוראה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
בית המשפט הסיר את האיסור על נישואים חד מיניים באלבמה 9.2.2015. AP
זוג הומואים בחתונתם/AP

אחד מהשופטים שסרב להעניק את הרישיון, היה השופט ווס אלן ממחוז פייק, שאמר כי "תושבי מחוז פייק בחרו בי כדי שאבצע את המוטל עלי, והם גם בחרו בגלל מי שאני והערכים שלפיהם אני חי". בכוונתו של אלן להוציא את המחוז מ"עסק הנישואים החד מיניים, דבר שיש לי זכות לעשותו תחת החוק של אלבמה". השופט בקובינגטון אמר דברים דומים וטען כי החלטת בית המשפט הפדרלי לא מחייבת אותו לעשות כך. וכך אמרה גם שופטת במחוז מרנגו שטענה כי לא תחתום על רישיונות.

בית המשפט הסיר את האיסור על נישואים חד מיניים באלבמה 9.2.2015. AP
בית המשפט "נוהג בשאננות כלפי המדינות". זוג לסביות באלבמה/AP

אלבמה הפכה למדינה ב-37 בארצות הברית המתירה נישואים של זוגות מאותו מין לאחר שבפברואר 2014 הרחיבה ארה"ב את הזכויות שהיא מעניקה לזוגות כאלה. התובע הכללי, אריק הולדר, הודיע כי הממשל יכיר בזוגות להט"ב (לסביות, הומואים, טרנסג'נדר וביסקסואלים) נשואים כשווים לזוגות נשואים הטרוסקסואלים בכל הסוגיות הפדרליות, בהן הזכות להגיש בקשה לפשיטת רגל כזוג, ביקורים בכלא, קבלת קצבת שארים לנשואים לעובד בשירותי ההצלה והזכות לסרב להעיד כדי להפליל בן זוג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully