וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מרחיבה משמעותית את זכויות ההומואים הנשואים

9.2.2014 / 10:05

התובע הכללי הודיע כי זוגות חד-מיניים יזכו לאותן הטבות כמו זוגות הטרוסקסואלים, בהן הזכות לפשיטת רגל משותפת והזכות לקבלת קצבת שארים: "זה רגע משמעותי בהיסטוריה"

התובע הכללי של ארה"ב, אריק הולדר. מנהטן, פברואר 2014. רויטרס
התובע הכללי הולדר, אמש בניו יורק/רויטרס

ארה"ב מרחיבה את הזכויות שהיא מעניקה לזוגות נשואים מאותו המין. התובע הכללי, אריק הולדר, הודיע כי הממשל יכיר בזוגות להט"ב (לסביות, הומואים, טרנסג'נדר וביסקסואלים) נשואים כשווים לזוגות נשואים הטרוסקסואלים בכל הסוגיות הפדרליות, בהן הזכות להגיש בקשה לפשיטת רגל כזוג, ביקורים בכלא, קבלת קצבת שארים לנשואים לעובד בשירותי ההצלה והזכות לסרב להעיד כדי להפליל בן זוג.

הולדר מסר את ההודעה באירוע של ארגון זכויות האדם Human Rights Campaign שנערך אמש (שבת) במנהטן. לדברי הארגון, מדובר ב"ציון דרך, שישנה את חייהם של אינספור זוגות הומואים ולסביות המחויבים זה לזה". ההודעה מתייחסת ל-17 מדינות בארה"ב שבהן נישואים חד-מיניים חוקיים, כמו גם למחוז קולומביה.

בנאומו, אמר הולדר כי יפרסם כבר בתחילת השבוע מזכר המכיר בנישואים חד-מיניים "באופן הנרחב ביותר שניתן תחת החוק". לדבריו, "משמעות הדבר היא שבכל בית משפט, בכל הליך, ובכל מקום שבו נציג של משרד המשפטים מייצג את ארצות הברית, נחתור להבטיח שנישואים חד-מיניים יקבלו את אותן זכויות והגנות תחת החוק הפדרלי. ממש כמו בתנועה לזכויות האזרח בשנות השישים, ההשלכות הקשורות למאבק של הדור הזה למען שוויון ללהט"ב לא יכולות להיות גדולות יותר. כתובע כללי, לא אתן למשרדי לעמוד מנגד ברגע משמעותי זה של ההיסטוריה".

בריאן בראון, נשיא הארגון הלאומי לנישואים, הגיב בביקורת נוקבת: "מדובר בצעד שמערער על הסמכות והריבונות של המדינות לקבל בעצמן את ההחלטות הנוגעות למוסד הנישואים. הציבור האמריקני צריך להבין עד כמה זה שערורייתי ומסוכן, ועד כמה יש לזה ההשלכות ארוכות טווח". לדבריו, השינויים המוצעים בהכרזה "מזכירים מדוע זה שקרי לומר שהגדרה מחדש של הנישואים אינה משפיעה על החברה כולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully