וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה בניית כ-60 יחידות דיור מעבר לקו הירוק בירושלים

8.2.2015 / 16:27

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה אישרה במהלך דיון מיוחד את בנייתן של 64 יחידות דיור חדשות בשכונת רמות. "במקום התחדשות עירונית, העירייה מאפשרת המשך של בנייה שנויה במחלוקת"

ההתנחלות ביתר עילית. AP
הבנייה אושרה במהלך דיון מיוחד/AP

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בירושלים אישרה היום (ראשון) 64 יחידות דיור חדשות בארבעה בניינים חדשים מעבר לקו הירוק בשכונת רמות. ארבעת המבנים, בני שש עד שמונה קומות כל אחד, ייבנו בשטח המוקצה לתכנית באזור רחוב טרומן. התכנית היא חלק מתכנית רחבה יותר בת 156 יחידות דיור, שחלקה הראשון אושר כבר בשבוע שעבר. בדרך כלל מתכנסת הוועדה המקומית בימי רביעי אולם היום התקיים דיון מיוחד, שבו אושרה הבנייה.

לפני כחודשיים אישרה הוועדה בנייתם של 380 יחידות דיור חדשות מעבר לקו הירוק, מתוכן 307 יחידות דיור בשכונת רמות ו-73 יחידות נוספות בשכונת הר חומה שבדרום מזרח ירושלים. אישור תכניות בנייה מעבר לקו הירוק גררו בשנים האחרונות גינויים בינלאומיים ובכך הביאו להחרפה ביחסים של ישראל עם הקהילה הבינלאומית וערערו את מעמדה בעולם.

עוד בוואלה! חדשות:
מהומה בנאום של בנט; צעירים ניסו לעלות על הבמה: "גזען, שקרן"
"אם הרכב שנפגע מנ"ט בצפון היה ממוגן - היו נהרגים יותר"
משפחת מקסימוב מובילה מאבק לשחרור אתי אלון: "נערער לעליון"

יו"ר מרצ-העבודה בעירייה, פפה אללו, וחבר הוועדה היחיד שהתנגד לתכנית אמר כי "העירייה ממשיכה את אישורי הבנייה מעבר לקו הירוק למרות שידוע שמדובר בנושא בעייתי שמרחיק אותנו מאפשרות של הידברות והסכם עם הפלסטינים." עוד אמר אללו כי "הפלסטינים לא יכולים לקבל את הרחבת השכונות מעבר לקו הירוק שנעשית באופן חד צדדי תחת השלטון הישראלי וללא שום שיתוף פעולה. במקום ללכת לכיוון של התחדשות עירונית בשכונות הנמצאות בתוך הקו הירוק, איפה שיכולה להתקיים בנייה מקובלת וזולה יותר לתושבים, העירייה מאפשרת המשך של בנייה שנויה במחלוקת".

לפניות לכתב: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully