וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטר שכב עם מתלוננת - וקיבל 80 שעות עבודות שירות

8.2.2015 / 7:15

בית המשפט גזר עונש על שוטר סיור, שקיים יחסי מין עם אישה כשהסיע אותה למעון לנשים מוכות. במסגרת הסדר טיעון, נמחק אישום בגין אונס. "לא הייתי יכולה להתנגד", טענה המתלוננת

ניידת משטרה ליד התחנה המרכזית החדשה, ינואר 2014. ניב אהרונסון
השוטר פוטר משורות המשטרה/ניב אהרונסון

בית משפט השלום בתל אביב גזר לאחרונה 80 שעות לתועלת הציבור על שוטר סיור שהורשע בעבירות של הפרת אמונים, לאחר ששכב עם אישה, שהתלוננה על אלימות מצד בעלה, כשהסיע אותה ברכב המשטרתי למעון לנשים מוכות. העונש המגוחך שהטיל בית המשפט על השוטר מגיע בצל פרשות מין רבות שנחשפו במשטרה, חלקן בצמרת הארגון.

החשדות המקוריים כללו גם עבירות של אונס ושל מעשה סדום, אולם אלה לא הופיעו בכתב האישום המתוקן שהוגש לבית המשפט. זאת, לאחר שפרקליטו של הנאשם, עורך הדין יאיר רגב, הגיע להסכם עם המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש). עם זאת, השוטר פוטר משורות המשטרה לאחר שנערך שימוע בעניינו.

עוד בוואלה! חדשות:
דנינו על ההטרדות המיניות במשטרה: "אפס סובלנות ובלי פשרות"
המבוכה נמשכת: 5 שוטרות העידו נגד ניצב בחשד שהטריד אותן מינית
בשל ריבוי פרשות המין במשטרה: היוזמה המפתיעה של מח"ש

במהלך השימוע, נטען כי השוטר בעל את המתלוננת ללא הסכמתה החופשית וכן ביצע בה מעשה סדום, אולם לדבריו, היא הציעה לו לקיים יחסי מין. במשטרה הבהירו כי ניצול מצוקתה באותו הרגע עלה לכדי מעשה שיש בו קלון. בעקבות ההסדר שנחתם בין הצדדים, מח"ש הגבילה את דרישתה וביקשה עד חצי שנת מאסר, אותה ירצה הנאשם בעבודות שירות. בית המשפט, כאמור, פסק פרק זמן קצר יותר.

השופט דניאל בארי כתב בגזר הדין כי "עובדות המקרה חריגות במקצת", והסביר כי כשהגיעו השניים למעון, לא היה מענה והמתלוננת ביקשה מהשוטר שייקח אותה לאכול. הוא הסיע אותה למסעדה, שם הוריד אותה וחיכה. היא נכנסה שוב לניידת והתיישבה במושב האחורי.

בשלב מסוים עבר השוטר לשבת לצדה, והתפתחה ביניהם שיחה אישית. השניים התנשקו וקיימו יחסי מין, לטענת השופט, בהסכמה. "אין ספק כי היה על הנאשם להימנע ממצב אינטימי עם המתלוננת והיה עליו לעשות מאמץ לא להכניס את עצמו למצב של ניגוד עניינים", הוסיף בארי. "יחד עם זאת, אין אפשרות להתעלם מהנסיבות הכוללות ומן העובדה שהמעשים בוצעו בהסכמה".

"שוטרים פוגעים במי שזקוקים לעזרתם"

אלא שמעדותה של המתלוננת, שמיד עם הגיעה למעון התקשרה והתלוננה על אותו שוטר, עולה בעייתיות לגבי נושא ההסכמה. המתלוננת נטלה כדורי הרגעה והייתה במצוקה נפשית, שהייתה ידועה לשוטר, בעל הסמכות. "אני לא הסכמתי, אני פחדתי ואז קרה מה שקרה", טענה המתלוננת בחקירתה.

"לא שיתפתי פעולה, אני לא הייתי יכולה להתנגד", הוסיפה המתלוננת. "אם הייתי בורחת הוא היה תופס אותי. למה לא לקחו אותי עם שוטרת?". בית המשפט קבע, כאמור, כי המעשים נעשו בהסכמה, ועו"ד רגב טען כי "האירוע הרבה יותר מורכב ממה שנחשף בבית המשפט".

לדבריו, "טוב עשתה פרקליטות מח"ש, אשר בהגינותה השמיטה את עבירות המין, לאחר ששוכנעה כי אין בידיה ראיות ממשיות להוכחת אשמת האונס. הסדר הטיעון לקח בחשבון את התנהלותה של המתלוננת". הוא הוסיף: "השוטר קיבל על עצמו את האחריות להתנהגותו הפסולה והסביר שנקלע למצב של חולשה רגעית ואיבוד הגבולות בין הזהות המקצועית כשוטר לבין הדחף המיני שחש".

מהמחלקה לחקירות שוטרים נמסר בתגובה: "מח"ש רואה בחומרה מקרים שבהם שוטרים מנצלים לרעה את כוח תפקידם ופוגעים במי שזקוקים לעזרתם. במקרה זה, על פי חומר הראיות שהיה בידינו ובשל נסיבותיו האישיות ועברו של השוטר, ביקשה מח"ש גזר דין שכלל מאסר בפועל, אשר ירוצה בעבודות שירות. בית המשפט לא נעתר לבקשתנו והחליט להקל על הנאשם".

לפניות לכתבת: gali.gnt@walla.com

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully