וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע פרשות היחסים האסורים: המפכ"ל זימן כנס חירום

צמרת המשטרה תתכנס ביום ראשון בדחיפות, לאור שורת חשדות הטרדות המין הקשורות במפקדים בכירים בארגון. בינתיים, שוטרים מספרים על "שפל חסר תקדים": מתביישים ללכת במדים ברחוב ונוסעים במכוניות האזרחיות

מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו בשפרעם. יותם רונן
זימן כנס חירום של המשטרה. המפכ"ל דנינו/יותם רונן

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, החליט לכנס ביום ראשון כנס חירום של הקצונה הבכירה של המשטרה, זאת נוכח שורת פרשות היחסים האסורים שפוקדות בימים אלה את הארגון – כך נודע היום (שישי) לוואלה! חדשות. הכנס, שצפוי להתקיים במכללה הלאומית החדשה של המשטרה בבית שמש, נקבע לאחר גילוי החשדות נגד מפקד מחוז חוף במשטרה, ניצב חגי דותן, לפיהן הטריד מינית שוטרות תחת פיקודו. בכנס צפוי המפכ"ל לומר דברים קשים בנוגע להתנהלות הקצונה הבכירה במשטרה, להסביר את החשיבות של טוהר המידות בארגון, ואף לעדכן את קציניו על הנהלים שאותם הוא מנסה להנחיל למשטרה במשך תקופה ארוכה.

שורת הפרשות האחרונות, בהן החשדות נגד ניצב דותן, כמו גם נגד סגן המפכ"ל, ניצב נסים מור, נגד ניצב קובי כהן, נגד ניצב ניסו שחם וכן נגד מפקד תחנת באר-שבע, ניצב-משנה משה איבגי, הביאו לאווירה קשה בארגון. "המשטרה נמצאת בתקופת השפל הכי גדולה שהייתה לה אולי מאז הקמתה", הודה שוטר במשטרת תל אביב בשיחה עם וואלה! חדשות. "אנשים הולכים במסדרונות עם הראש שפוף. כשהם יוצאים מהתחנה, חלקם מורידים את המדים כדי שלא יקבלו קנטורים ברחוב. קצינים הופכים את לוחיות הרישוי האדומות ברכבי המשטרה שלהם ונוסעים בכלי רכב אזרחיים".

הטלטלה בצמרות המשטרה || סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
לא רק ניצבים: כך חלחלה תרבות היחסים האסורים למשטרה
הניצב החשוד מתגונן: "בדיחה גרועה הפכה לטרגדיה"
קרובי הקצין שחשוד בהטרדה: "יילחם על חפותו, יישאר במשטרה"

אילוסטרציה. ראובן קסטרו
"השפל הגדול בתולדות המשטרה"/ראובן קסטרו

לדברי השוטר, בעקבות האירועים האחרונים, סופגים שוטרים עלבונות מאזרחים ברחוב. "היה אירוע בצפון שבו שוטר הגיע לטפל בתלונה ומגיש התלונה פנה אליו ואמר 'מה התעכבת? היית עסוק בקיום יחסי מין עם שוטרת?'" סיפר. "יש גם את הבדיחות שמגיעות הביתה, אם זה לילדים או לבני הזוג, ששואלים אותם אם אנחנו עובדים במשטרה או בבורדל. אני גאה במדים שאני לובש, אבל אלה ימים קשים לכולנו".

שוטרת במשטרת תל אביב סיפרה גם היא על התחושות הקשות בתוך המשפחה. "ההרגשה בארגון היא קשה", אמרה. "אנשים סופגים מכל הכיוונים, אבל לא רק השוטרים והקצינים סובלים אלא גם בני המשפחות שלהם. בעלי למשל התקשר וסיפר לי בחוסר נוחות איך בעבודה כולם צחקו עליו 'אשתך עובדת במשטרה. אתה לא שומר עליה?'. זו בהחלט אווירה לא נעימה לכולנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ניצב חגי דותן במח"ש, פברואר 2015. צילום מסך, עומר מירון
ניצב חגי דותן ביציאתו ממשרדי מח"ש, אתמול/עומר מירון, צילום מסך

מדובר בפעם השנייה שבה מכנס המפכ"ל את הקצונה הבכירה לכנס מסוג זה. הכנס האחרון נערך באוקטובר בעקבות הפרשיות הקודמות שהציפו את המשטרה, בהן זו שבה הופיעה תמונתו של מפקד מחוז המרכז במשטרה, ניצב ברונו שטיין, במסיבת גיוס של בתו של עורך הדין רונאל פישר. באותו כנס אמר המפכ"ל כי לא יחשוש להדיח קצינים שסרחו. "רוחות רעות נושבות מתוך הבית ומחוצה לו. רוחות הנופלות על על אוזניים קשובות וזוכות להד ציבורי נרחב ולפגיעה קשה. אני מודיע כאן באופן ברור ומוחלט, מחול השדים הזה נגמר היום, לא אתן לו להמשיך. משטרת ישראל אינה יכולה להרשות לעצמה להוריד הילוך אפילו לרגע אחד, משום שאנחנו אמורים להציב בתפקידנו רף נורמטיבי ואתי מהגבוהים והמחמירים ביותר. לא אהסס להדיח קצינים", אמר דנינו בהתייחסו לפרשיות המביכות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully