וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקרבים לאירופה: דגלים של דאעש הונפו בכפר בבוסניה

5.2.2015 / 20:25

צלם של רויטרס צילם דגלים וסמלים של הארגון בכפר בצפון-מזרח המדינה, שהוסרו אחרי שהמשטרה איימה בפעולה. לדברי התושבים, מדובר בשכניהם שעזבו את המקום אחרי שהתגלו הדגלים

דגלי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) מונפים בכפר בצפון-מזרח בוסניה, 04 בפברואר 2015. רויטרס
דגל של "המדינה האיסלאמית" בכפר גורנייה מאוקה שבצפון-מזרח בוסניה/רויטרס

דגלים וסמלים של ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) הונפו בבתים בכפר בבוסניה, אך לאחר שהמשטרה המקומית איימה לנקוט פעולה נגד האחראים, היום (חמישי) הם הוסרו. במדינה המוסלמית הסונית הענייה חוששים מהתגברות התמיכה בארגון הקיצוני, לנוכח העובדה ש-180 מאזרחי המדינה, בהם נשים וילדים, טסו בשלוש השנים האחרונות לסוריה והצטרפו לשורות דאעש. רק בחודש אפריל האחרון נחקק חוק שלפיו ייגזרו עשר שנות מאסר לאזרחים שיצטרפו לשורות המיליציות האיסלאמיות או שיגייסו אנשים עבורן.

על אף שמרבית מתושבי המדינה בת 3.8 מיליון התושבים הם חילונים ומאמינים בגרסה מודרנית יותר של האסלאם, בשנים האחרונות גדלה בקרב האוכלוסייה הצעירה בכפרים התמיכה באיסלאם הקיצוני. אתמול צילם צלם של סוכנות הידיעות רויטרס כמה דגלים של "המדינה האיסלאמית" בבתים בכפר גורנייה מאוקה, שבצפון-מזרח בוסניה. במהלך העשור האחרון פשטה המשטרה כמה פעמים על המקום, בחשד שהתושבים משתייכים לארגוני טרור איסלאמיים.

עוד ידיעות מהעולם
נשיאת ארגנטינה לעגה לשפה הסינית - ועוררה תקרית דיפלומטית
תיעוד: הרודן הקשיש של זימבבואה נופל במדרגות
ארה"ב תחמש את אוקראינה?: "לא נתעלם מהטנקים של רוסיה"

דגלי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) מונפים בכפר בצפון-מזרח בוסניה, 04 בפברואר 2015. רויטרס
דגלי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) מונפים בכפר בצפון-מזרח בוסניה, 04 בפברואר 2015/רויטרס

התביעה הכללית בבוסניה מסרה היום כי כוחות הביטחון קיבלו הנחיה לבצע סריקה בכפר, אך הם לא מצאו דבר. "במהלך הפעילות המבצעת לא נמצאו דגלים של דאעש", נמסר מטעם סוכנות החקירה וההגנה של בוסניה. לא נמסרו פרטים נוספים. לדברי המקומיים, הגדלים הונפו על ידי שכניהם שמאז עזבו את הקהילה.

הקהילה המוסלמית בבוסניה מגנה את אלו שעזבו את המדינה והצטרפו לארגוני הטרור בסוריה ובעיראק, אך יש חשש הולך וגובר מפני ההשפעה האפשרית של המשבר במזרח התיכון על המוסלמים במדינה. זאת, במיוחד לנוכח האבטלה הגואה, העוני והשחיתות במדינה הבלקנית, שעדיין מתאוששת ממלחמת העצמאות שלה שהתחוללה לפני שני עשורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully