וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב תחמש את אוקראינה?: "לא נתעלם מהטנקים של רוסיה"

שר החוץ קרי הגיע לקייב ונפגש עם ההנהגה, שם הועלתה האפשרות שוושינגטון תעביר "נשק הגנתי" שיסייע במאבק בבדלנים. ברוסיה כבר הזהירו מפני ההשלכות. כמו כן, מרקל והולנד יציגו תכנית שלום חדשה

שר החוץ של ג'ון קרי ונשיא אוקראינה פטרו פורושנקו בפגישה בקייב, 05 בפברואר 2015. רויטרס
נשיא אוקראינה פורושנקו ושר החוץ של ארה"ב קרי בקייב, היום/רויטרס

נשיא צרפת, קנצלרית גרמניה ושר החוץ של ארצות הברית הגיעו היום (חמישי) לקייב על רקע ההסלמה בלחימה במזרח אוקראינה. פרנסואה הולנד ואנגלה מרקל יציגו בפני מקבילם פטרו פורושנקו תכנית שלום חדשה, לפני שידונו עליה מחר עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במוסקבה. קרי שוחח בנפרד עם פורשנקו ועם ראש הממשלה ארסני יצניוק והבטיח להעביר סיוע כלכלי למדינה. כמו כן, ארצות הברית שוקלת לחמש את צבא אוקראינה בנשק מתקדם.

"אוקראינה נמצאת במלחמה", הצהיר הולנד במהלך מסיבת עיתונאים. "נעשה שימוש בנשק כבד ואזרחים נהרגים על בסיס יומיומי". לדבריו, הצעת השלום החדשה מבוססת על שלמותה הטריטוריאלית של אוקראינה והיא יכולה להיות מקובלת על כולם. עם זאת, הולנד הזהיר כי "אי-אפשר להמשיך בדיפלומטיה לעד". בתוך כך, האיחוד האירופי החליט היום להטיל סנקציות על 19 אישים נוספים, בהם אישים מרוסיה ובדלנים.

המלחמה באוקראינה - סיקור מיוחד
אוקראינה: לפחות 15 נהרגו מפגיעת פגז בבית חולים
האו"ם מזהיר: "אוקראינה עומדת בפני קטסטרופה"
רוצים כיפת ברזל: ביקור נדיר במחנה פליטים יהודי באוקראינה

נשיא צרפת פרנסואה הולנד במסיבת עיתונאים בפריז, 05 בפברואר 2015. AP
"אי-אפשר להמשיך בדיפלומטיה לעד", נשיא צרפת הולנד, היום/AP

במקביל, קרי הודיע להנהגה בקייב כי וושינגטון תעביר 16.4 מיליון דולרים כסיוע הומניטרי לאזרחים במזרח המדינה. בין היתר הועלתה בשיחות האפשרות שארצות הברית תספק לאוקראינה נשק "הגנתי" שיעזור להם במלחמתם בבדלנים. עד עכשיו וושינגטון העבירה לקייב נשק "לא-קטלני", שכולל משקפות ואפודי מגן. לדברי קרעי, ארצות הברית תמשיך לפעול למען פתרון דיפלומטי, אך הבהיר כי וושינגטון "לא תעלים עין" בפני חציית טנקים ולוחמים רוסיים את הגבול לאוקראינה.

גם אשטון קרטר, שר ההגנה המיועד, הביע תמיכה בחימוש צבא אוקראינה בשימוע שערך לו הקונגרס אתמול, אולם הבית הלבן הבהיר כי ההחלטה הסופית נמצאת בידיו של הנשיא ברק אובמה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
טנק של צבא אוקראינה בסמוך לעיירה דבלצבה, שבמזרח אוקראינה, 05 בפברואר 2015. רויטרס
טנק של צבא אוקראינה בפאתי העיירה דבלצבה, היום/רויטרס

במוסקבה כבר מיהרו להתייחס לאפשרות שחימוש אמריקני מתקדם יגיע לידי צבא אוקראינה והזהיר מפני ההשלכות לכך. דובר משרד החוץ של רוסיה, אלכסנדר לוקשביץ', הבהיר כי כל החלטה שכזאת עלולה לגרום ל"נזק עצום ליחסים בין רוסיה לארצות הברית".

בשטח עדיין מתרכזת הלחימה סביב העיירה האסטרטגית דבלצבה. הממשלה והמורדים מסרו כי כמה אזרחים נהרגו בקרבות במזרח המדינה במהלך היממה האחרונה. צבא אוקראינה מסר כי חמישה מחייליו נהרגו בפרק הזמן הזה. הבדלנים מכתרים את העיירה, שמשמת צומת רכבות חיוני בין מחוזות דונייצק ולוהנסק שבשליטתם.

יותר מ-5,300 בני אדם נהרגו מאז פרצו הקרבות בין הבדלנים הפרו-רוסים לצבא אוקראינה בחודש אפריל אשתקד. כמו כן, יותר מ-1.2 מיליון איש נעקרו מבתיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully