וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה: לפחות 15 נהרגו מפגיעת פגז בבית חולים

פגז שפגע בבית חולים בעיר דונייצק שבמזרח המדינה במהלך ההסלמה בלחימה בין הבדלנים לצבא גרם להרוגים רבים. שרת החוץ של האיחוד האירופי קראה לצדדים לנצור את האש ולאפשר לאזרחים להתפנות בבטחה

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

לפחות 15 אזרחים נהרגו היום (רביעי) מפגז שפגע בבית חולים בעיר דונייצק שבמזרח אוקראינה במהלך הלחימה בין הבדלנים הפרו-רוסים לצבא. גופות מכוסות בשמיכות נראו מחוץ למבנה אחרי המתקפה בדרום-מערב העיר. התקרית מגיעה על רקע קריאתה של שרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני להפסקת אש מידית כדי לאפשר לאזרחים לעזוב את אזור הקרבות.

"יש נפגעים רבים בבית החולים", מסרו שירותי החירום לסוכנות הידיעות הרוסית אינטרפקס. "על פי ספירה ראשונית יש יותר מ-15 הרוגים". הקרבות בעיר התפרצו ביתר שאת מאז קרסה הפסקת האש בין הצדדים. בשבועות האחרונים כבשו המורדים את שדה התעופה בעיר, שהיה מוקד לעימותים קשים בין הצדדים בחודשים האחרונים.

לקריאה נוספת על הלחימה באוקראינה
האו"ם מזהיר: "אוקראינה עומדת בפני קטסטרופה"
הסלמה באוקראינה: עשרות הרוגים ביום אחד, שיחות הפיוס קרסו
בשל ההסלמה באוקראינה: האיחוד האריך הסנקציות על רוסיה

הרוגים מפגיעת פגז בבית החולים בעיר דונייצק, אוקראינה, 04 בפברואר 2015. רויטרס
גופה מכוסה בשמיכה מחוץ לבית החולים בדונייצק, היום/רויטרס
הרוגים מפגיעת פגז בבית החולים בעיר דונייצק, אוקראינה, 04 בפברואר 2015. רויטרס
בית החולים בדונייצק, היום/רויטרס

עיקר הקרבות בימים האחרונים מתרכז סביב העיירה דבלצבה, שמשמשת צומת רכבות מרכזי, ולנוכח הסכנה לאזרחים הנצורים בה קראה מוגריני להפסקת אש מידית. "אני מצטרפת לקריאה של ה-OSCE לכל הצדדים בדבלצבה ובסמוך לה להתחיל בהפוגה זמנית של לפחות שלושה ימים", הצהירה שרת החוץ של האיחוד. "צריך לאפשר לאזרחים לעזוב את אזור הקרבות בבטחה".

על פי נתוני האו"ם, מאז החלה הלחימה במזרח אוקראינה בחודש אפריל אשתקד נהרגו 5,350 בני אדם ויותר מ-12 אלף איש נוספים נפצעו. כמו כן, יותר מ-1.2 מיליון תושבים נעקרו מבתיהם מאז שהבדלנים השתלטו על חלקים נרחבים במזרח המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully