וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל ההסלמה באוקראינה: האיחוד האריך הסנקציות על רוסיה

שרי האיחוד האירופי סיכמו שהעיצומים שהוטלו על מוסקבה יימשכו עד לחודש ספטמבר לפחות, אך הם לא הגיעו להסכמות על השתת סנקציות חדשות. במקביל, הבדלנים כבשו עיירה מידי הממשלה

פדריקה מוגריני, שרת החוץ של איטליה – מילאנו, 30 באוגוסט 2014. AP
ידונו בהטלת עיצומים על אישים נוספים. שרת החוץ של האיחוד פדריקה מוגריני/AP

שרי החוץ של האיחוד האירופי הסכימו אתמול (חמישי) להאריך את הסנקציות שהוטלו על רוסיה עד לחודש ספטמבר. זאת, לנוכח ההסלמה בלחימה באוקראינה. בפגישה בבריסל קבעו השרים לדון בשמות אפשריים נוספים שעליהם תיאסר כניסה לשטח האיחוד ושנכסיהם יוקפאו, אך הם לא הגיעו להבנות לגבי השתת עיצומים כלכליים חדשים על מוסקבה. גם ארצות הברית, שמתאמת את התגובה לרוסיה יחד עם בריסל, מסרה כי בשלב הזה היא לא מתכננת צעדים חדשים נגד מוסקבה.

הפגישה אתמול כונסה בעקבות ההתקפה בסוף השבוע על העיר מריופול, שבשליטת ממשלת אוקראינה. קייב האשימה את הבדלנים הפרו-רוסים בהפצצת עיר הנמל האסטרטגית, שבמהלכה נהרגו לפחות 30 בני אדם. בנאט"ו טוענים כי מאות טנקים ורכבים משוריינים של צבא רוסיה נמצאים במזרח אוקראינה, אך רוסיה עדיין מתעקשת כי היא אינה מתערבת באופן ישיר במלחמת האזרחים שגבתה עד כה את מותם של כ-5,000 בני אדם.

לקריאה נוספת בנושא
רוצים כיפת ברזל: ביקור נדיר במחנה פליטים יהודי באוקראינה
אוקראינה: פגז פגע בתחנת כוח, מאות כורים נלכדו מתחת לאדמה
תיעוד מאוקראינה: התפוצצות הגראדים שהסבה עשרות הרוגים במריופול

חיילים בצבא אוקראינה מסיירים באזור לוהנסק, ינואר 2015. רויטרס
חיילים מצבא אוקראינה בסיור במחוז דונייצק, אתמול/רויטרס

בשטח, הקרבות העזים נמשכו גם אתמול. אחד המוקדים הייתה בסמוך לעיירה דבלטסווה, שם ממוקם צומת מסילות רכב אסטרטגי, שמחבר בין מעוזי המורדים בדונייצק ובלוהנסק. הבדלנים הצליחו לכבוש את העיירה הסמוכה וולהירסק. משרד הביטחון של אוקראינה מסר כי כוחות הממשלה מנסים להשתלט מחדש על האזור.

חייל בצבא אוקראינה, שמאושפז בבית חולים בעיירה ארטמיווסק, סיפר לסוכנות הידיעות אי-פי כי ההתקפה על וולהירסק הייתה פעולת הסחה מתוכננת. "כמה טנקים ניסו לשעוט קדימה, אבל הצלחנו לסכל את ההתקפה הראשונה, שהייתה למעשה תמרון ברור", סיפר החייל ואדים פוגווטסה. לדבריו, טנקים ורכבים משוריינים תקפו את העיר מכיוון השדות הסמוכים לה כעבור שעתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully