וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיאת ארגנטינה לעגה לשפה הסינית - ועוררה תקרית דיפלומטית

5.2.2015 / 18:57

כריסטינה פרננדז, שמתמודדת בימים אלו עם השערורייה סביב מות התובע ניסמן, לעגה לעובדה שהסינים מחליפים בין בין ר' ל-'ל' בזמן ביקורה במדינה. התושבים זועמים: "לפחות לנו יש שפה משלנו"

נשיאת ארגנטינה כריסטינה פרננדז במפגש עם ראש ממשלת סין לי קצ'יאנג בבייג'ינג, 05 בפברואר 2015. רויטרס
הנשיאה כריסטינה פרננדז במפגש עם ראש ממשלת סין לי קצ'יאנג, היום/רויטרס

על אף השערורייה בארגנטינה סביב מותו של התובע אלברטו ניסמן וההאשמות שלו נגד הנשיא, כריסטינה פרננדז ממשיכה לייצר כותרות שליליות ואף יצרה תקרית דיפלומטית. פרננדז, שמבקרת בימים אלו בסין כדי לחזק את הקשרים בין המדינות, לעגה בטוויטר לשפה הסינית וקוממה עליה את מארחיה מהמזרח הרחוק.

הנשיאה התייחסה לכך שהסינים מבטאים את האות "ר" כמו "ל" וצייצה כי הם מתקשים להגות את המילים אורז, פטרול (נפט) וקמפורה – השם הספרדי שניתן לאגף הצעירים במפלגתה. "יותר מאלף איש משתתפים באירוע הזה. כולם מגיעים מ'קמפולה' והם כאן רק בשביל ה'אולז' וה'פטלול'?", צייצה פרננדז.

בעוד שמשרד החוץ של סין סירב להתייחס להערות הללו, התושבים המקומיים תקפו אותה בחזרה ומיהרו ללגלג על תלותה של בואנוס איירס בבייג'ינג. "לסין יש את הסינית. זה מעט עצוב שלמדינה שלך אין שפה משלה", כתב אדם אחד ב"וויבו", המקבילה הסינית של טוויטר."הנשיאה פרננדז, כמה כסף לווי במהלך הטיול שלך סין? תוכלי להחזיר אותו בזמן"?, שאל משתמש אחר.

פרננדז ידועה כמי שמשחררת את חרצובות לשונה לעתים תכופות, והעובדה שהיא לא יכולה להתמודד על כהונה נוספת בבחירות הקרובות באוקטובר ודאי לא תגרום לה להפוך למהודקת יותר בתגובותיה. ארגנטינה שמה את פעמיה לסין ברצונה להשיג הלוואות למאגר מטבע החוץ הדליל שלה ולמימון מיזמי אנרגיה ומסילות רכבת, לנוכח המצב הכלכלי הרעוע במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully