וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת הביטחון לא גינתה את חיזבאללה: "דם הישראלים מופקר"

5.2.2015 / 0:08

המועצה גינתה את מות החייל הספרדי מכוח יוניפ"יל בתקרית בהר דב בשבוע שעבר, אך לא התייחסה למותם של שני חיילי צה"ל - כנראה בשל חשש ליצירת משבר פוליטי בלבנון. ישראל: "כניעה לטרור"

צילום: אתר "ליברטד דיגיטל"

מועצת הביטחון של האו"ם פרסמה אתמול (רביעי) הודעת גינוי למותו של החייל הספרדי מכוח יוניפ"יל בתקרית שאירעה בשבוע שעבר בגבול הצפון - אך לא התייחסה בהודעתה אפילו במילה למותם של שני חיילי צה"ל - סרן יוחאי קלנגל וסמל דור חיים - מאש חיזבאללה באותו אירוע. הסיבה לכך שחיזבאללה לא ספג גינוי היא חשש של כמה מחברות המועצה, בהן מדינות מערביות, מיצירת משבר פוליטי בלבנון.

בישראל הגיבו בחריפות לסירובה של המועצה להתייחס לפגיעה בחיילי צה"ל ואמרו כי מדובר בכניעה לטרור. ישראל פנתה למועצה מיד לאחר התקרית בדרישה לגנות את התנהלות חיזבאללה, אולם השיקולים והאינטרסים הפוליטיים של חברות המועצה הובילו להתעלמות מהבקשה. שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, אמר בתגובה כי "לחיזבאללה יש נציגים במועצת הביטחון. דם הישראלים מופקר".

עוד על ההסלמה בצפון
בזמן מתקפת חיזבאללה: דגל ישראל הוסר מבניין המועצה ברג'ר
נסראללה על החיסול בסוריה: "התנקשות ישראלית לאור יום"
נתניהו ביקר פצועים מהתקרית: "אנו תחת מתקפה איראנית"

כלי הרכב של צה"ל שנפגע מטיל נ"ט של חיזבאללה. רויטרס
הרכב שנפגע מטיל נ"ט של חיזבאללה בשבוע שעבר/רויטרס

השגריר פרושאור הוסיף כי "מועצת הבטחון הבהירה בלי להותיר צל של ספק שיש דם ראוי יותר ודם ראוי פחות. כל מנהיגי העולם שצעדו ברחובות צרפת וזעקו זעקות שבר בעקבות הקיצוניות הגוברת, נאלמים עכשיו דום, כשמדובר בדם ישראלי וכשהטרור יוצא את גבולותיהן". לדבריו, "המדינות נכנעות ללחצים פוליטיים ואינטרסים צרים שיש להן במזרח התיכון". הוא טען כי חיזבאללה הרחיב את פעילות הטרור שלו בדרום לבנון מתחת לאפם של משגיחי כוח האו"ם.

בישראל לא הופתעו מכישלונה של המועצה בנושא, שכן להחלטה להתעלם מפעילות חיזבאללה קדם שבוע של דיונים קדחתניים בין ישראל לבין חברות המועצה בניסיון לגבש נוסח מוסכם. הקשיים של המדינות הללו לגנות את חיזבאללה היו ברורים כבר מתחילת הדיונים בנושא. ארצות הברית סייעה לישראל בהפעלת לחץ על חברות המועצה לקדם גינוי לחיזבאללה, אולם המאמץ לא הוביל לתוצאה הרצויה.

לפניות לכתב - amir.tibon@walla.co.il

(עדכון ראשון: 23:02)

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully