וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא איראן רוחאני: אנו מתקרבים להסכם גרעין

אי-פי

4.2.2015 / 12:06

ברקע הדיווח על פשרה שתאפשר לאיראן לשמור על רוב הצנטריפוגות שברשותה, מביע רוחאני אופטימיות: "המערב הבין שעליו להכיר בזכויות שלנו". יו"ר הפרלמנט השמרן: "אינני פסימי"

נשיא איראן חסן רוחאני בטקס במשרד החינוך – טהראן, פברואר 2015. לשכת נשיא איראן, אתר רשמי
נשיא איראן רוחאני, השבוע בטקס במשרד החינוך בטהראן/אתר רשמי, לשכת נשיא איראן

נשיא איראן חסן רוחאני אומר כי הסכם הגרעין בין ארצו לבין המערב הולך ומתקרב. זאת, ברקע דיווח על פשרה המתגבשת בין איראן לארה"ב, שתאפשר לאיראן לשמור על רוב הסרכזות (הצנטריפוגות) שברשותה.

בתום פגישה עם ראשי המג'לס (הפרלמנט) ומערכת המשפט בטהראן, אמר אמש רוחאני כי "צמצמנו את הפערים", וכי "למרות שנותרו כמה מחלוקות והבדלים, המערב הבין שעליו להכיר בזכויות של העם האיראני". דבריו צוטטו בסוכנות הידיעות האיראנית "מהר".

חיזוק לדברים הגיע מפיו של עלי לאריג'אני, יו"ר המג'לס בטהראן ומהגורמים השמרנים החזקים ביותר באיראן. לאריג'אני אמר כי הוא "אינו פסימי" לגבי התקדמות המו"מ עם המערב.

לקריאה נוספת
דיווח: פשרה בין איראן לארה"ב במסגרת שיחות הגרעין
האיראנים שואפים להגיע להסכם כבר בחודש פברואר
המוסד הזהיר מחוקקים רפובליקנים מסנקציות נגד איראן

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה יעלון בביקור פצועי התקרית בהר דב בבית החולים רמב"ם. ערן גילווארג
מתנגד להסכם המסתמן. ראש הממשלה נתניהו/ערן גילווארג

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר את ההסכם המתגבש. "במקום שהגורמים המובילים בקהילה הבינלאומית ידרשו מאיראן לחדול מהטרור שהיא מפעילה באזור ובעולם כולו, הם רצים אל הסכם שיאפשר לאיראן להתחמש בנשק גרעיני", אמר נתניהו במהלך ביקורו בחטיבת החרמון עם שר הביטחון משה יעלון. "העסקה הזאת שמתגבשת עם איראן היא עסקה מסוכנת מאוד. מסוכנת לישראל, מסוכנת לאזור ומסוכנת לעולם כולו - ואנחנו נתנגד לה בתוקף".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
הכור הגרעיני בעיר בושהר – איראן, ספטמבר 2014. AP
הכור האזרחי בבושהר/AP

אמש דיווחה סוכנות הידיעות אי-פי כי נציגי ארה"ב ואיראן דנים בפשרה, שתאפשר לאיראן לשמור על מרבית יכולות העשרת האורניום שלה, אך תצמצמם את יכולתה להפיק נשק גרעיני. גורמים דיפלומטיים במטה הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית בווינה (סבא"א) דיווחו כי במסגרת הפשרה, איראן תוכל להשאיר ברשותה את רוב הסרכזות שהיא מפעילה (כ-10,000 כיום), אך תידרש לשנות את הרכבן כך שלא יוכלו להעשיר אורניום לרמה צבאית.

על פי הדיווח, איראן תתחייב בנוסף להוציא מתחום המדינה את רוב מלאי האורניום שכבר העשירה, כך שלא יישאר לה מלאי שניתן להעשירו שוב לרמה צבאית. במחלקת המדינה בוושינגטון לא שללו את הדיווח, והדוברת ג'ן סאקי הסתפקה באמירה כי "יש מגוון אפשרויות שנשקלות כעת".

בסוף השבוע, ייפגשו שוב נציגי איראן ושש המעצמות – ארצות הברית, בריטניה, גרמניה, צרפת, סין ורוסיה – לשיחות במינכן, במטרה להגיע להסכם קבע בנוגע לתכנית הגרעין של טהראן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully