וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחליפתו של שייבאס: ראש ועדת המעקב לדוח גולדסטון

אחרי התפטרותו של המשפטן הקנדי, מונתה האמריקנית מארי מקגוואן דייויס לראש ועדת החקירה של האו"ם בנוגע לפשעי המלחמה שבוצעו לכאורה במהלך מבצע "צוק איתן". "מקווים שכל הצדדים ישתפו פעולה"

צילום: ערוץ היוטיוב של מחלקת המדינה האמריקנית, עריכה: קשת סידי

(ארה"ב: עדיין מאמינים בוועדת החקירה")

מארי מקגוואן דייויס, חברת ועדת החקירה הבינלאומית לפשעי המלחמה לכאורה שבוצעו על ידי ישראל במהלך מבצע "צוק איתן", מונתה הערב (שלישי) לראשות הוועדה, במקומו של המשפטן הקנדי וויליאם שייבאס, שהודיע אמש על התפטרותו – כך נמסר מהאו"ם. דייויס, שופטת לשעבר בבית המשפט העליון של מדינת ניו יורק וראש ועדת המעקב ליישום מסקנות דוח גולדסטון בשנת 2011, תשלים את עבודת הוועדה יחד עם המשפטן הסנגלי דודו דיינה.

מסקנות ועדת המעקב: "ישראל וחמאס לא חקרו כראוי פשעי עופרת יצוקה"

בכירים בנציבות זכויות האדם של האו"ם הבהירו הערב כי ועדת החקירה תשלים את פרסום הדוח עד המועד המקורי שנקבע, חודש מרץ הקרוב. זאת, לאחר דרישות מצד ישראל לגנוז את עבודת הוועדה בעקבות פרישתו של שייבאס. במכתב שהעביר לנשיא מועצת האו"ם לזכויות אדם, יואכים רוקר, מסר כי למרות שייעץ בעבר לאש"ף עבור תשלום, הוא פעל "בעצמאות מלאה וללא משוא פנים" כיו"ר הוועדה.

עוד בוואלה! חדשות:
התפטרות שייבאס: השמחה תהיה קצרת מועד
התפטרות ראש הוועדה לחקר צוק איתן: "ניצחון להסברה"
"הפכתי למטרה": ראש ועדת האו"ם לחקר אירועי "צוק איתן" התפטר

פרופ' וויליאם שאבאס, שמונה על ידי מועצת האו"ם לזכויות אדם לעמוד בראש הוועדה שתחקור את המבצע בעזה. AP
"פעל בעצמאות מלאה וללא משוא פנים". שייבאס/AP

פיליפ דאם מארגון זכויות האדם "Human Rights Watch" הבהיר כי עבודתה של דייויס "תכלול בהכרח מעבר על עבודתה של הוועדה עד לנקודה זו, על מנת לוודא שהיא אכן ממלאת את תפקידה ללא משוא פנים". הוא הוסיף: "אנחנו מקווים שכל הצדדים ישתפו פעולה באופן מלא".

ביום שישי האחרון, הנציג הישראלי למוסדות האו"ם בז'נבה, אביתר מנור, העביר מכתב לרוקר, בו טען כי קיים "ניגוד עניינים ברור". זאת, לטענתו, בשל פעילותו של שייבאס עם הגורמים הפלסטינים. לאחר ייסוד ועדת החקירה, בירושלים הבהירו כי לא ישתפו פעולה עם עבודתה, בטענה כי היא חד-צדדית.

"הנשיא מכבד את החלטתו של פרופ' שייבאס, והביע את הערכתו על כך שבצעד זה, אפילו מראית העין של ניגוד עניינים נמנעת, ובכך נשמרת יושרתו של ההליך", נמסר בהודעה רשמית מנציבות האו"ם לזכויות האדם. לדבריו, החוקרים "נמצאים בשלב הסופי של איסוף ראיות מכמה שיותר קורבנות ועדי ראייה, משני הצדדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully