וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לנהג המשאית בדרום כמאה עבירות תנועה; "נהגתי כשורה"

4.2.2015 / 8:42

הנהג, סלאם אבו גנאם תושב רמלה, שהתנגש באוטובוס בצומת להבים נחקר בחשד לרשלנות. ההרוגות: פאטמה אבו אל-קיעאן, מנוה אבו אל-קיעאן, כפאיה אל-עוסיבה, יסרא אל-נבארי, חדרה אל-סיד, נורה אל-אטרש, זאנה אבו טראש ונעמה אבו שחטה

צילום: זוהר גואטה, עריכה: יאיר דניאל

סלאם אבו גנאם, נהג המשאית תושב רמלה שהתנגש אתמול בצהריים באוטובוס בסמוך לצומת להבים שבדרום, צבר יותר ממאה עבירות תנועה לאורך השנים - כך עלה אמש (שלישי) בחקירתו במשטרה לאחר שנעצר. החוקרים חושדים כי בעת שהאוטובוס, שהיה מלא בנוסעים ששבו מתפילה במסגד אל-אקצא, נסע על כביש 31 לכיוון ערד הגיחה מולו מהנתיב הנגדי המשאית, שנשאה עליה כמה טרקטורים. צדו השמאלי של האוטובוס פגע בכף אחד הטרקטורים, אשר על פי החשד בלט מהמשאית בניגוד לחוק.

לאור זאת, החשד המרכזי של המשטרה הוא כי הסיבה לתאונה היא רשלנותו של אבו גנאם ולא תנאי הכביש. עם זאת, חוקרי אגף התנועה סבורים כי אם בכביש היו סידורי בטיחות בסיסיים, כמו שוליים רחבים או מעקה בטיחות, הדבר היה מסייע למנוע את התאונה. אתמול בשעות הערב נעצר גם נהג האוטובוס בחשד לגרימת מוות ברשלנות.

בחקירתו דחה אבו גנאם את הטענות בדבר רשלנות. "נהגתי כשורה ולפי חוק, ונהגתי בתוך שיירה שאותה הובילה ניידת משטרה ועוד ניידת בסופה", הוא אמר. "נסעתי עם המשאית הכי קרוב שאפשר לשול הכביש, תוך שאני עוקב אחרי הניידת שמובילה את התנועה".

בצהריים הורה בית משפט השלום בבאר שבע על הארכת מעצרו של הנה עד ליום שישי. נהג האוטובוס שוחרר אמש למעצר בית בן חמישה ימים בתנאים מגבילים.

תאונה קטלנית בנגב - עוד כותרות:
שמונה הרוגות ועשרות פצועים בתאונת אוטובוס בנגב
8 נהרגו בתאונה: "האוטובוס היטלטל, לא הצלחנו להימלט. כמו סרט אימה"
"כביש הדמים": 87 הרוגים ו-1,399 פצועים בעשר השנים האחרונות

סאלם אבו גנאם, נהג המשאית המעורב בתאונת הדרכים הקטלנית בצומת להבים, בהארכת מעצר בבאר שובע, ינואר 2015. יניר יגנה, מערכת וואלה!
הנהג בבית המשפט, היום/מערכת וואלה!, יניר יגנה

בתאונה אתמול נהרגו שמונה נשים ונפצעו 28 בני אדם נוספים. מצבם של כל הפצועים הוגדר קל עד בינוני, והם פונו לאשפוז בבית החולים סורוקה בבאר שבע. כל ההרוגות הן תושבות הכפר חורה שבנגב. השמונה הן: פאטמה אבו אל-קיעאן, מנוה אבו אל-קיעאן, כפאיה אל-עוסיבה, יסרא אל-נבארי, חדרה אל-סיד, נורה אל-אטרש, זאנה אבו טראש ונעמה אבו שחטה.

"זה היה פתאום. עברנו את צומת להבים לכיוון ערד, פתאום האוטובוס היטלטל. החבטה הייתה חזקה ומיד ראינו את תוצאות הפגיעה. אנשים פשוט נחתכו", סיפר בשיחה עם וואלה! חדשות אחד הפצועים, עז א-דין היאטלה, בן 26. "היה הרבה דם באוטובוס, הרבה בלאגן. היה פה ממש סרט אימה. אני נפצעתי בכתף והיד נשברה לי אבל אנשים נפגעו בצורה קשה יותר ממני". פצועה נוספת, אלדדה חוסיין, אמרה: "מה שקרה בתוך האוטובוס היה מזעזע. הנהג הצליח לעצור את האוטובוס, לפתוח את הדלתות אבל אף אחד לא נמלט כי לאף אחד לא היה את הכוח והיכולת להימלט".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
פאטמה אבו אלקיעאן חדרה א-סייד נעמה אבו שחיטה. בוקרא,
שלוש מבין ההרוגות בתאונה/בוקרא

כביש 31, שבו אירעה התאונה הקטלנית, גבה בעשר השנים האחרונות את חייהם של 87 בני אדם. מדי שנה נהרגים בו בממוצע תשעה בני אדם ויותר מ-200 נפצעים. בכביש, המחבר בין להבים לים המלח, קיים רק נתיב אחד לכל כיוון, ולא קיימת בו הפרדה קשיחה שעשויה למנוע תאונות חזיתיות. בנוסף, שולי הכביש צרים ולא עומדים בתקן, לא מותקנת בו תאורת לילה, והירידות מהכביש ליישובים מסוכנות במיוחד.

ראש המועצה האזורית להבים, אלי לוי, כינה אתמול את כביש 31 "כביש הדמים". לדבריו, "זה הפך להרגל שאחת לשבוע אנחנו מדברים על לקחת את קטע הכביש הקטן הזה, 1,800 מטר, ולהפוך אותו לארבעה נתיבים. זה כביש פקוק, שמכיל פי חמישה מנפח התנועה שהוא יכול להכיל לתוכו".

(עדכון ראשון: 22:03)

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanir9310@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully