וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התגובה הירדנית: המחבלת שדאעש דרש לשחרר תוצא להורג

לאחר פרסום סרטון, המציג את הוצאתו להורג בשריפה של הטייס הירדני השבוי מועאז אל-כסאסבה, בעמאן מבהירים: "הנקמה תהיה גדולה, כמו האסון שפקד אותנו". המלך עבדאללה קיצר ביקור בארצות הברית

יח"צ - חד פעמי

כמה אסירים הכלואים בבתי הכלא בירדן לאחר שהורשעו בפעילות טרור הועברו אמש (שלישי) לאגף ההוצאות להורג במרכז הכליאה "סואקה" שבבירה עמאן – כך דווח בכלי התקשורת המקומיים. למרות שטרם נמסרה הודעה רשמית בנושא מהרשויות, דווח בעבר כי ירדן איימה על ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) לזרז את ההוצאות להורג של לוחמי הארגון, אם הטייס הירדני מועאז אל-כסאסבה, שנשבה בידי הארגון בחודש שעבר, ייהרג. מוקדם יותר אתמול, פורסם סרטון המציג את הוצאתו להורג בשריפה.

בין האסירים שהועברו לאגף ההוצאות להורג, המחבלת העיראקית סאג'ידה א-רישאווי, שהייתה קלף המיקוח המרכזי במגעים בין דאעש לירדן. הוצאתה להורג תיחשב מכה קשה עבור הארגון האיסלאמיסטי. עונש המוות נגזר עליה בשנת 2006, וגורם ביטחוני מסר אתמול לרשת "אל-ערבייה" כי היא תוצא להורג כבר היום לפנות בוקר. כמו כן, מקורות בעמאן מסרו אמש לרשת "אל-מיאדין" כי "תהיה תגובה צבאית" על הוצאתו להורג של אל-כסאסבה.

עוד בוואלה! חדשות:
דאעש: שרפנו למוות את הטייס הירדני השבוי
"עידן אפל": בעולם גינו את ההוצאה להורג של החטוף היפני
ירדן: קרסו המגעים עם דאעש לשחרור שני החטופים

המחבלת הכלואה סג'ידה אל-רישאווי – עמאן, 2006. רויטרס
קלף המיקוח המרכזי. סג'ידה א-רישאווי/רויטרס

בצל המגעים לשחרורו במסגרת עסקה לחילופי שבויים שנוהלו בשבוע האחרון, מסרו אמש גורמים רשמיים בירדן כי לאחר בחינת הסרטון, אל-כסאסבה הוצא להורג כבר ב-3 בינואר. לפיכך, הוא לא היה בחיים כל זמן שנוהלו המגעים לשחרורו.

דובר הצבא הירדני, קולונל ממדוח אל-עאמרי, הבטיח אמש כי "הנקמה תהיה גדולה, כמו האסון שפקד את ירדן". במקביל, רשת הטלוויזיה הממלכתית דיווחה כי המלך עבדאללה קיצר את ביקורו הרשמי בארצות הברית, וישוב לירדן, בעקבות פרסום הסרטון.

עוד באותו נושא

ירדן: מוכנים לבצע עסקת אסירים עם דאעש לשחרור הטייס השבוי

לכתבה המלאה
בני משפחתו של הטייס הירדני מועאז אל-כסאסבה צופים בסרטון הוצאתו להורג, עמאן, ירדן, פברואר 2015. טוויטר, צילום מסך
בני משפחתו של אל-כסאסבה צופים בסרטון הוצאתו להורג, הערב בעמאן/צילום מסך, טוויטר

בתוך כך, נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, התייחס להוצאתו להורג של אל-כסאסבה, והגדיר אותה "אינדיקציה נוספת לרוע ולברבריות של הארגון". לדבריו, "אם נכפיל את נחישותנו במסגרת מאמצי הקואליציה העולמית, נוכל לוודא שהם יובסו".

דוברת הבית הלבן ברנדט מיהאן מסרה: "ארצות הברית מגנה בחריפות את פעולות דאעש, וקוראת לשחרור כל מי שמוחזק בידי הארגון". היא הוסיפה כי וושינגטון מפגינה "סולידריות עם ממשלת ירדן ועם העם הירדני".

(עדכון ראשון: 20:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully