וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירדן: מוכנים לבצע עסקת אסירים עם דאעש לשחרור הטייס השבוי

29.1.2015 / 2:19

בירדן דווח על התפתחות משמעותית במגעים שעשויים להביא לשחרורם של עיתונאי יפני וטייס ירדני המוחזקים בידי הארגון. זאת, תמורת שחרור מחבלת המוחזקת בכלא מ-2006. השבוי היפני בהודעה: "עליכם לשחררה עד השקיעה, ולא, הטייס ייהרג"

המחבלת הכלואה סג'ידה אל-רישאווי – עמאן, 2006. רויטרס
המחבלת סג'ידה א-רישאווי בבית הכלא בעמאן ב-2006/רויטרס

כלי תקשורת בירדן מדווחים על התפתחות אפשרית בנוגע לעסקת אסירים, שעשויה להביא לשחרורם של עיתונאי יפני וטייס ירדני המוחזקים בידי דאעש ("המדינה האיסלאמית") בסוריה.

קנג'י גוטו, נשמע הלילה (חמישי) בהקלטת אודיו שפורסמה ברשת, כשהוא מציב את האולטימטום של דאעש עבור החילוף בינו ובין הטייס הירדני השבוי, לבין המחבלת סג'ידה א-רישאווי. "אני קנג'י גוטו, וזו ההודעה שנאמר לי למסור לכם", נשמע העיתונאי בהודעה. "אם סג'ידה א-רישאווי לא תהיה מוכנה לחילוף בתמורה לחיים שלי בגבול הטורקי עד לשקיעה של יום חמישי, 29 בינואר זמן מוסול, הטייס הירדני מועז אל-כסאסבה, יוצא להורג באופן מיידי".

היום יפקע האולטימטום שהציב דאעש לביצוע העסקה, במסגרתה הוא דורש לשחרר את המחבלת, הכלואה בירדן, תמורת שחרורו של העיתונאי יפני. לא ברור אם הארגון מוכן לשחרר גם את הטייס הירדני, או רק לחוס על חייו.

אתרי חדשות ירדניים דיווחו כי א-רישאווי, הועברה במהלך הלילה למיקום מאובטח, למקרה שהעסקה תאושר. גורמים רשמיים בירדן סירבו לאשר את הדיווחים הללו, אך דובר הממשלה הירדנית אמר כי האסירה תשוחרר אם יתקבלו ערבונות לשחרורו של הטייס החטוף.

הפגנה למען שחרורו של הטייס מועאז אל-כסאסבה – עמאן, 27 בינואר 2015. AP
אמו של הטייס השבוי מועאז אל-כסאסבה עם דיוקנו, אמש בהפגנה בעמאן/AP

בסרטון אחר שפורסם אמש, נשמע קולו של העיתונאי היפני קנג'י גוטו מוסר את דרישות החוטפים, ותבע מהממשלה הירדנית לשחרר את המחבלת, שנידונה לעונש מוות ב-2006 בשל מעורבותה בפיגוע כושל בעמאן. "היא (רישאווי) כלואה כבר עשר שנים, ואני כלוא רק כמה חודשים. היא - תמורתי, זו עסקה פשוטה".

גוטו אחז בידו תצלום שבו נראה הטייס אל-כסאסבה, שהתרסק עם מטוסו בצפון סוריה בחודש דצמבר, בזמן שטס במשימה נגד דאעש. בסרטון הקודם שפרסם דאעש, אחז גוטו בתמונה של עמיתו לשבי, קבלן האבטחה היפני הארונה יוקאווה, שהוצא להורג אחרי שטוקיו סירבה לשלם לדאעש כופר של 200 מיליון דולרים.

אתמול, אחרי שפורסם הסרטון החדש, הפגינו עשרות מקרובי משפחתו של הטייס הירדני מול משרדי ממשלת ירדן בעמאן. אביו של הטייס פנה למלך עבדאללה וקרא לו לעשות כל שביכולתו כדי להבטיח שגם בנו ישוחרר במסגרת כל עסקה אפשרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully