וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: 3 שומרים נפצעו קל מדקירה במוסד יהודי בניס

החשוד בדקירת אנשי כוחות הביטחון נעצר, כמו גם שני חשודים שסייעו לו. על פי הערכת הרשויות, הוא עוכב בשבוע שעבר בטורקיה, בדרכו להצטרף לשורות "המדינה האיסלאמית". שר הפנים ושר הביטחון גינו את המתקפה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

שלושה אנשי כוחות הביטחון הצרפתיים ששמרו על מרכז קהילתי יהודי בעיר ניס, צרפת, נפצעו היום (שלישי) באורח קל מדקירה – כך מסרו גורמים משטרתיים לסוכנות הידיעות הצרפתית. החשוד במעשה, מוסא קוליבאלי, בן 30, נעצר, כמו גם שני חשודים נוספים שסייעו לו נמלטו מהזירה, מול מבנה הרבנות בעיר ומוסדות נוספים של הקהילה היהודית.

החיילים הוצבו באזור לאחרונה, במסגרת העלאת הכוננות בצרפת, ותגבור האבטחה במוסדות של הקהילה היהודית. יותר מ-10,000 חיילים ואנשי כוחות הביטחון הוצבו במוקדים שונים בצרפת, בהם מרכזי קניות, בתי כנסת, מסגדים ותחנות מרכזיות, לאחר סדרת הפיגועים בבירה פריז, בחודש שעבר.

עוד בוואלה! חדשות:
המחבל מהמרכול הכשר תיעד את מסע הרצח בווידאו
נשיא צרפת בדמות היטלר: "רוצה מוסלמים במחנות הריכוז"
"מרגישים בבית": היהודים שעלו מצרפת לאחר גל הטרור

זירת הדקירה:

סגן ראש עיריית ניס, כריסטיאן אסטרוטי, גינה את הפיגוע בהודעה שפרסם בחשבון הטוויטר שלו, ובירך את כוחות הביטחון על "התערבותם המהירה" במקרה. הוא ציין כי הרשויות השיגו תיעוד של המקרה ממצלמו האבטחה. כמו כן, קרא אסטרוטי לממשלה להמשיך את תגבור הכוחות בעיר ולפעול בחומרה נגד פעולות טרור.

באתר המקומי "ניס מטאן" דווח כי כי דקות לפני הדקירה, החשוד נתפס על אחד מקווי הרכבת הקלה בעיר מבלי ששילם כרטיס. על פי הדיווח, הוא שילם את הקנס הקבוע החוק ומיהר להתחמק מאנשי כוחות הביטחון. משם, המשיך במהרה לכיוון זירת הדקירה.

הוא עמד מול החיילים, הניח את התיק שהיה עמו על הרצפה, ושלף את הסכין שהוטמנה בתיק, באורך של כ-20 סנטימטרים, ושימשה על פי החשד לביצוע הדקירה. בתום טיפול רפואי בבית החולים סנט רוש בעיר, שלושת החיילים שוחררו.

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM

החשוד נחקר על יד שירות הביטחון הצרפתי

להערכת הרשויות, קוליבאלי עוכב על ידי הרשויות בטורקיה בשבוע שעבר, ואף נחקר על ידי שירות הביטחון הצרפתי DGSI. גורם המעורה בפרטי החקירה הוסיף כי החשוד עורר את חשדה של משטרת הגבולות בטורקיה, לאחר שנמצא כי הוא רכש כרטיס בכיוון אחד בלבד. הוא הוחזר לצרפת, אולם חקירתו לא העלתה ראיות מספקות על מנת לפתוח נגדו בהליך משפטי.

שר הביטחון ז'אן איב לה דריאן ושר הפנים ברנאר קזנוב הודיעו כי הם יגיעו בהמשך הערב לעיר, ומסרו גינוי משותף למתקפה. "אנו נחושים להבטיח את ההגנה על שטחנו", נמסר.

(עדכון ראשון: 17:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully