וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'וליאני: למרות הביקורת - נתניהו חייב לנאום בקונגרס

ראש עיריית ניו יורק לשעבר התארח במרכז למורשת בגין יחד עם ראש הממשלה, והביע תמיכה בהחלטת נתניהו לנאום בקונגרס האמריקני: "אין לו ברירה אחרת, כל ראש ממשלה כאן מוכרח לעמוד איתן נגד איראן"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורודולף ג'וליאני ראש עיריית ניו יורק לשעבר בסיור במרכז מורשת בגין בירושלים, ינואר 2015. יונתן זינדל, מערכת וואלה! NEWS
"אם מישהו מאיים להרוס אתכם, אתם לא נותנים לו את הנשק". ג'וליאני ונתניהו, אמש/מערכת וואלה! NEWS, יונתן זינדל

ראש הממשלה בנימין נתניהו התארח אמש (שני) במרכז למורשת בגין רבין יחד עם ראש עיריית ניו יורק לשעבר רודי ג'וליאני. במהלך הביקור הביע ג'וליאני תמיכה בביקורו הצפוי של נתניהו בקונגרס, חרף הביקורת כלפיו בנושא. "אני מעריץ את החלטתו של נתניהו לדבר על הנושא האיראני ואני מאמין שאין לו ברירה אחרת", אמר.

לדבריו, נתניהו נוהג בצורה נחושה לאור הנסיבות הקיימות. "כל ראש ממשלה כאן חייב לעמוד איתן נגד איראן. אם מישהו מאיים להרוס אתכם, אתם לא נותנים לו את הנשק, אלא אם כן יש לכם בעיה. מנהיג חייב לעמוד נגד כך. זה מה שמנחם בגין ורונלד רייגן, שניהם גיבורים שלי, היו עושים", סיפר.

ג'וליאני הוסיף: "אזרחי ישראל צריכים לדעת שארצות הברית היא דמוקרטיה ויש בה, כמו כאן בישראל, דעות שונות. אך ישנה גם תמיכה גדולה מאוד בישראל בעמדה שהסכם עם איראן חייב למנוע מאיראן כל יכולת גרעינית. אין לי ספק מה רייגן היה אומר: 'נשק גרעיני לא צריך להיות בידיהם של אנשים לא אחראיים, בטח לא בידי הממשל האיראני המסוכן'".

לקריאה נוספת:
המבקר יפרסם את הדוח על מעון ראש הממשלה חודש לפני הבחירות
ביקורת על נתניהו בארה"ב: "מקדם מהלך הרסני למען הרפובליקנים"
נתניהו ביקר פצועים מהתקרית: "אנו תחת מתקפה איראנית"

נתניהו בירך את ג'וליאני, שכיהן כראש עיר במהלך אסון התאומים, על הגעתו לישראל. "הוא מנהיג אמתי. אני שמח לארח אותו כאן, במרכז למורשת בגין, כדי להציג בפניו את חייו של מנהיג דגול של מדינת ישראל, שגילה גם הוא נחישות גדולה במאבק נגד הטרור ומול איומים קיומיים על מדינת ישראל", אמר.

"הביקור הזה מגיע בעיתוי מיוחד, משום שהולך ומתגבש הסכם אפשרי בין המעצמות לבין איראן - הסכם שיסכן את מדינת ישראל", קבע נתניהו. זאת, מאחר שההסכם "משאיר בידי איראן יכולות לייצר הרבה פצצות גרעין. הוא הסכם שמסוכן לא רק לנו, אלא גם לעולם כולו. האחריות שלי היא לעשות כל מה שביכולתי כדי למנוע הסכם כזה. זו מורשת בגין ואני הולך בעקבותיה".

(עדכון ראשון: 20:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully