וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום אחד לאחר השקתה - הרשת הערבית החדשה הוסרה מהאוויר

2.2.2015 / 17:19

שידוריו של ערוץ "אל-ערב", בבעלות נסיך סעודי שהבטיח "לשקף את עמדות המרכז", הושהו, לאחר שידור ריאיון עם בכיר האופוזיציה בבחריין, שם בסיס הרשת. "בעיות טכניות" או "הפרת ניטרליות", שלא מצאה חן בעיני הרשויות?

השקת ערוץ "אל-ערב", מנאמה, בחריין, דצמבר 2014. AP
הכנות לפתיחת שידורי הרשת/AP

יום אחד בלבד לאחר השקתה של רשת "אל-ערב", בבעלותו של המיליארדר הסעודי הנסיך אל-וואליד בן טלאל, הרשויות בבחריין – שם בסיסה של הרשת – השהו היום (שני) את פעילותה, לאחר שידור ריאיון עם אחד מבכירי האופוזיציה הבחריינית. למרות שהערוץ טען כי היו אלה סיבות טכניות ומנהליות שהובילו להפסקת השידורים, גורמים המעורים בפרטי הפרשה טענו כי מדובר בתגובה ל"הפרת הניטרליות" מצד הרשת.

באתר האינטרנט של העיתון "אחבאר אל-חליג'", בבעלות פרטית, נטעה כי הורדת הרשת מהאוויר "קשורה לכישלונם של האחראים לפעול על פי הנורמות במדינות המפרץ, כולל ניטרליות בעמדות של כלי התקשורת, והימנעות מכל דבר שעלול להשפיע באופן שלילי את רוח האחדות של המפרץ".

עוד בוואלה! חדשות:
עסקת נשק שהסתבכה? נציג של "אלביט" מת בערב הסעודית
בראש משלחת חוצת מפלגות: אובמה הגיע לביקור בסעודיה
הפגנות ברחבי העולם המוסלמי: "שרלי הבדו הוא השטן"

השקת ערוץ "אל-ערב", מנאמה, בחריין, דצמבר 2014. AP
מנהלי הערוץ במסיבת עיתונאים, דצמבר/AP

אתמול – ביומם הראשון של השידורים, כאמור – שודר ריאיון עם חליל אל-מרזוק, מקורבו של שייח עלי סלמאן, מזכ"ל תנועת האופוזיציה השיעית המרכזית בבחריין. לפי הדיווחים, הרשויות במנאמה, בירת בחריין, הגיעו למשרדי התחנה ומסרו להנהלה צו המורה על הפסקת השידורים באופן זמני, בשל סוגיות של "ניטרליות עיתונאית".

עם זאת, גורמים רשמיים בבחריין טוענים כי להשהיית שידורי הרשת "אין שום קשר לריאיון עם מרזוק". אותו הגורם אף ציין כי הערוץ שידר ריאיון נוסף – עם שר ההסברה עיסא עבד א-רחמן – מאוחר יותר באותו היום.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

קדימון לשידורי הערוץ:

ברשת "אל-ערב" סירבו למסור תגובה רשמית, אך בהודעה שפורסמה בחשבון הטוויטר של הרשת, נכתב: "הערוץ הפסיק את שידוריו בשל סיבות טכניות ומנהליות. נשוב בקרוב, אינשאללה". ברשות לענייני תקשורת של בחריין אישרו כי הם פועלים יחד עם הנהלת הרשת, "על מנת לפתור את הנושא במהירות, ולהשיב את השידורים בהקדם".

בשנת 2012, זמן קצר לאחר פרוץ גל המהפכות בעולם הערבי שזכו לכינוי "האביב הערבי", הנסיך אל-וואליד אמר בריאיון לרשת האמריקנית CNN כי הוא מתכנן לפתוח ערוץ "פרגמטי והגיוני יותר, שבאמת משקף את עמדות המרכז". מנהיג האופוזיציה סלמאן, שמעצרו על ידי הרשויות בבחריין עורר ביקורת חריפה מצד ארצות הברית, עומד למשפט בגין הסתה להפיכה אלימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully