וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל: המשא ומתן עם הפלסטינים חשוב לישראל

לקראת סיום תפקידו, אמר רב-אלוף גנץ כי הנושא הפלסטיני משמעותי לא רק ברמה המקומית אלא "גם לקשרים עם הקהילה הבינלאומית". בנאום במרכז הבינתחומי הוסיף שהפנייה של אבו מאזן לאו"ם היא "הסרת אחריות"

צילום: המרכז הבינתחומי בהרצליה, עריכה: טל רזניק

כשבועיים לפני שהוא פושט את מדיו, הרמטכ"ל בהתבטאות מדינית: בנאום במרכז הבינתחומי אמר היום (ראשון) רב-אלוף בני גנץ: "המשא ומתן עם הפלסטינים חשוב לישראל". גנץ הבהיר כי מדובר ב"תקופה רגישה" לפני הבחירות וכי הוא עדיין בתפקיד, מה שגורם לו "לדבר בזהירות", אולם הוסיף שהוא מניח "שימצאו דרך להתקדם" בנושא הפלסטיני.

"הבריחה של אבו מאזן קדימה (הפנייה שלו לאו"ם ולמוסדות הבינ"ל), יש בה סכנה של הסרת אחריות, הפרטה של הסיפור. בנושא הזה ימים יגידו", טען והוסיף כי לטעמו אין קשר בין הסכסוך הישראלי-פלסטיני למאבקים האזוריים, דוגמת מה שקורה בסוריה ובעיראק. "נהיינו (ישראל) גורם שמחבר את כולם. אין בזה אלא תירוץ אסטרטגי. אבל הנושא הזה (הפלסטיני) חשוב לנו, לעצמנו, (וגם) לקשרים עם הקהילה הבינלאומית. ליכולת של ישראל להישען על שיתוף פעולה בינלאומי יש חשיבות מאוד גדולה".

בנוגע למתיחות בצפון, והיערכות של צה"ל בגבולות מחשש לפיגועים של חיזבאללה ציין גנץ שצה"ל בכוננות גבוהה. "אנחנו ערוכים, דרוכים, עסקנו בכך בכל סוף השבוע, ונמשיך לעסוק בכך בימים הקרובים. אין ספק שאנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו שהזירה הצפונית תהיה פעילה בפועל בפעילות טרור, וסביב זה נצטרך לעסוק בהמשך", אמר.

עוד ידיעות בוואלה! חדשות
למה כחלון עדיין מסרב לחשוף את שמות התורמים שלו?
בדיקת וואלה!: רוב התרומות של בכירי מפלגות הימין - מחו"ל
תעלומה: מגיפת חלזונות הים הרעילים והמסתוריים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אנחנו ערוכים ודרוכים". גנץ, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully