וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעלומה: מגיפת חלזונות הים הרעילים והמסתוריים

אלפי חלזונות ים בלתי מזוהים ולא מוכרים למדע צצו בחופי ארגנטינה, והם מפחידים את כל מי ששומע עליהם - מיליגרם אחד של רעל שהם מייצרים מסוגל להרוג אדם בוגר

חלזון ים. BBC, צילום מסך
בדרך כלל, חלוזונת הים הם צבעוניים ובעלי מראה אקזוטי/צילום מסך, BBC

הם רכים, פתלתלים ורעילים, מסוגלים להרוג כמעט כל יצור שיינסה לאכול אותם, הזהות שלהם היא בגדר תעלומה, הם הופיעו באלפיהם והם מטילים אימה על מימי האוקיינוסים בארגנטינה. הכירו את חלזונות הים הכי מפחידים שיש.

מגזין הזואולוגיה של ניו זילנד מדווח על מגיפה מסתורית – בשנים האחרונות החלו להופיע אלפי חלזונות ימיים בעלי זימים, שהמדענים עדיין לא הצליחו לקבוע את זהותם המדויקת. בדרך כלל, חלזונות הים הם צבעוניים ובעלי מראה אקזוטי, אולם הזן החדש הוא חום ומכוסה בנקודות לבנות - והוא רעיל מאוד. על פי החוקרים, חלזונות הים האלה החלו להופיע באוקינוס האטלנטי, סמוך לחופי ארגנטינה כבר בשנת 2009 ומאז אוכלוסייתם גדלה ללא הפסקה.

חלזונות ים. BBC, צילום מסך
קצת פחות יפים, אבל הרבה יותר מפחידים/צילום מסך, BBC

המדענים שחקרו אותם עדיין לא מסוגלים לקבוע איזה סוג חלזון ים זה. הוא דומה במעט לחלזונות הנקראים "צד-זימאיים אפורים", שנמצאים באוסטרליה וניו זילנד. גם הזן הזה הוא רעיל והוא מפיץ תרכובות שרעילות למערכות העצבים של בעלי חיים רבים. החוקרים גילו כי גם הזן הארגנטינאי מייצר חומרים רעילים.

המדענים הסבירו כי החלזונות החדשים הללו צריכים לעורר דאגה רבה. "אנחנו בודקים בצורה שגרתית כבר במשך עשור את אוכלוסיית בעלי החיים בנמל מאר דל פלאטה, הנמצא דרומית לבואנוס איירס. גילינו שהחל מאביב 2009,החל להופיע שם זן בלתי מזוהה של חלזונות ים. מאז שראינו אותם לראשונה תיעדנו התפרצות של הזן למרחבים גדולים במיוחד, שממשיכה לגדול כל הזמן". החלזון תועד גם במרחק של 1,200 ק"מ מהנקודה בה נראה לראשונה ובמעמקים של עד 60 מטרים.

חלזונות הים הם ציידים פעילים – הם אורבים למגוון גדול של יצורים ימיים ומעדיפים לזלול שושנות ים. המדענים חוששים שהזן החדש עלול להכחיד את הזנים המוכרים של חלזונות ים ואפילו את אוכלוסיית כוכבי הים. חשש נוסף הוא הרעל שמפיצים החלזונות – מיליגרם אחד ממנו מסוגל להרוג אדם בוגר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully