וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסיכיאטר הואשם בעבירות סמים - והמשיך לקבל מטופלים

1.2.2015 / 17:34

הפסיכיאטר המוכר, שעובד בבית חולים ממשלתי ושמרבה להתראיין בתקשורת, הועמד לדין בספטמבר. במשרד הבריאות הבהירו שרישיונו נותר בתוקף כי הם לא ידעו על המקרה המשפטי. פרקליטתו: "אישום מינורי"

פסיכולוג פסיכיאטר. GettyImages
פסיכולוג פסיכיאטר/GettyImages

בחודש ספטמבר האחרון הואשם פסיכיאטר בכיר בעבירות של סחר בסמים. מדובר בפסיכיאטר שנחשב לאחד המומחים בישראל בפסיכיאטריה ובפסיכולוגיה התנהגותית והוא משמש רופא בכיר בבית החולים ממשלתי וראש מרפאת בריאות הנפש של קופת חולים מכבי בראשון לציון. הנאשם אף מרבה להתראיין באמצעי התקשורת בנושאים רפואיים. אלא שמבדיקת וואלה! חדשות עלה כי למרות כתב האישום שמייחס לו עבירות סמים, הוא המשיך לעבוד כרגיל, קיבל מטופלים ורשם להם תרופות.

לפי האישום שהוגש לפני כחמישה חודשים על ידי מחלקת תביעות של משטרת רמלה נטען כי בכמה מקרים בשנת 2013 נתן הפסיכיאטר לחבריו ולאשתו סמים מסוג חשיש ומריחואנה, כשהיו בביתו שבמודיעין. לאחרונה תוקן כתב האישום וסעיף האישום שונה להחזקה או שימוש בסמים לצריכה עצמית, סעיף שלרוב לא מעמידים בגינו לדין. שתי עדות התביעה נגדו הן אותן חברות שנהגו לעשן סמים איתו ועם אשתו.

עוד ידיעות בוואלה! חדשות
הפיצוץ ברחובות: עדות להתחזקות כנופיות הפשע בעיר
אחרי 400 יום במעצר: עיתונאי אוסטרלי שוחרר מהכלא במצרים
מה מסתתר בעיתוי הפרסום על חיסול מורניה?

בעקבות האישום, יצא הפסיכיאטר בזמנו לחופשה ללא תשלום ואף עזב את בית החולים שבו עבד, אולם לא ציין את הסיבה לכך. מעבר לכך, עם הגשת כתב אישום אמור להיפתח הליך משמעתי במשרד הבריאות שנוגע לרישיון לעסוק ברפואה, אולם שם טענו שלא קיבלו את החומרים ולכן לא ידעו על המקרה.

משרד הבריאות: "נברר את הנושא מול הפרקליטות"

עם זאת, בהמשך, כאמור, המשיך האיש לעבוד כבשגרה בקופת החולים, שם הופתעו לאחרונה לגלות שעומד נגד הבכיר כתב אישום כבר מספטמבר. "אנחנו נלמד את הפרטים ונתייחס בהתאם", נמסר.

ממשרד הבריאות נמסר כי הפסיכיאטר אמנם יצא מבחירה לחופשה, אולם הוסיפו שרישיונו נותר בתוקף משום שגם הם לא ידעו על החשדות. "המשרד יברר את הנושא מול הפרקליטות והמשטרה ולאחר קבלת החומר יוחלט על המשך הטיפול במישור המשמעתי", נכתב.

עו"ד דבורה חן, שמייצגת את הפסיכיאטר, אמרה כי כתב האישום שהוגש הינו "מינורי" והוסיפה ש"בהתאם למדיניות התביעה במקרים אלה, המעוגנת בהנחיות היועץ המשפטי לממשלה, יש להניח שהיועץ יעכב את ההליכים המשפטיים נגדו".

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully