וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: אישה שנולדה בלי רחם ילדה תאומות

היילי היינס כבר כמעט ויתרה על הבאת ילדים לעולם, לאחר שהרופאים בישרו לה שבשל תסמונת שבה היא לוקה אין לה איברי רבייה כלל. אלא שבעזרת טיפול לגידול רחם והפרייה מלאכותית - היא הפכה לאימא

היילי היינס מבריטניה שנולדה בלי רחם וילדה תאומות, דצמבר 2014. פייסבוק, צילום מסך
היינס ושתי בנותיה, אייברי ודרסי/צילום מסך, פייסבוק

בגיל 19 התבשר להיילי היינס מבריטניה שלעולם לא תוכל להביא ילדים לעולם משום שנולדה ללא איברי רבייה. עם זאת, כעבור תשע שנים היא ובעלה סאם הביאו לעולם זוג תאומות – אייברי ודרסי – בעזרת סדרת טיפולים ותרומת ביצית.

היינס החלה לחשוד שמשהו אינו כשורה כשבגיל 19 היא טרם קיבלה וסת, והלכה להיבדק. אחרי סדרת בדיקות בישרו לה הרופאים המומחים כי היא נולדה עם כרומוזום XY, מה שאומר שהיא למעשה זכר מבחינה גנטית. הם הסבירו לה כי היא לוקה בתסמונת אי-רגישות לאנדרוגן, שהוא ההורמון האחראי להתפתחות איברי המין הזכריים, ולכן אין לה איברי רבייה כלל.

"כשהם אמרו לי שאין לי רחם הייתי כל כך מבולבלת וחשתי חלחלה", סיפרה היינס ל"טלגרף" הבריטי. "הפחד הגדול ביותר שלי היה שלא אוכל להביא ילדים לעולם. לפתע חלק ענקי מחיי היה חסר. הרגשתי כמו חצי אישה והתביישתי. איך הייתי אמורה להסביר לגבר שאני מתחילה לצאת איתו כי אני זכר מבחינה גנטית?"

עוד ידיעות מהעולם:
מחקר: גברים מפרסמים פי 2 יותר תמונות סלפי מנשים
נתיחת גופת המרגל הרוסי שהורעל: "המסוכנת שבוצעה אי פעם"
בכירים סינים הכו עיתונאים שתיעדו אותם ניזונים מסלמנדרה ענקית


היינס זכתה למעט תקווה בעקבות בדיקה שערכה ב-2007, ובה גילה רופא מומחה רחם זעיר, בגודל כמה מילימטרים בלבד, שלא נראה בסקירות הקודמות שנעשו לה. בתקופה שלאחר מכן עברה הצעירה טיפול הורמונלי שבאמצעותו היא הצליחה למעשה לגדל את הרחם הזעיר לגודל מלא. ב-2011 הודיעו לה הרופאים כי היא מוכנה להיכנס להריון, ובאמצעות הפריה חוץ-גופית הושתלו בגופה 13 ביציות מופרות, ומתוכן רק שתיים הוגדרו כבנות קיימא.

"להפוך לאימא היה הרגע המדהים ביותר בחיי"

על פי הרופאים, להיינס היה סיכוי של 60% שההיריון שלה ייקלט, וכעבור עשרה ימים מורטי עצבים היא קיבלה את החדשות המשמחות. "הייתי כל כך לחוצה, רעדתי בכל הגוף. התבוננתי בבדיקת ההיריון והיא הייתה חיובית. לא יכולתי להכיל את האושר שלי. קפצתי וצרחתי, אך סאם שמר על קור רוח והכריח אותי לעשות בדיקה נוספת לפני שחגגנו", היא סיפרה.

ההיריון עבר בהצלחה ובדצמבר האחרון ילדה היינס את שתי בנותיה. "להפוך לאימא היה הרגע המדהים ביותר בחיי. כשהחזקתי את התינוקות שלי בידיי לראשונה הייתי מוצפת באושר", תיארה היינס. "ביליתי תשע שנים בלנסות ולהשלים עם העובדה שזה כנראה לא יקרה לעולם, אך ברגע ההוא הכול נעלם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully