וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לשחיתות בלשכת עורכי הדין: ראש הלשכה נחקר באזהרה

28.1.2015 / 20:55

עו"ד דורון ברזילי חשוד כי קידם ביחד עם יו"ר ועד מחוז תל אביב של הלשכה חתימת חוזה בינם לבין עורך דין פרטי, המאפשר להם גישה למתקני הלשכה ושירותי המשרד. גורמים בלשכה: "החקירה נובעת מיריבות פוליטית בלשכה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד דורון ברזילי/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד דורון ברזילי, נחקר היום (רביעי) באזהרה ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בחשד לשחיתות. ברזילי חשוד כי הוא ואפי נוה, יו"ר ועד מחוז תל אביב של לשכת עורכי הדין, קידמו חתימת חוזה בינם לבין עורך דין פרטי, המאפשר להם גישה למתקני הלשכה ושירותי המשרד - מהלך אסור לכאורה.

בסיום החקירה, שוחרר ברזילי לביתו ובמשטרה ממשיכים לחקור את הסוגייה. גורמים בלשכת עורכי הדין הגנו על ברזילי ונוה וציינו כי "מדובר בחקירה הנובעת מיריבות פוליטית בלשכה".

הפרשה החלה בתחילת החודש, לאחר שחוקרי יאח"ה זימנו לחקירה את עו"ד נווה בעקבות עתירה שהגיש עורך הדין הפרטי. במהלך חקירתו של נווה, הוטחו בו אותן חשדות והחוקרים אף האשימו אותו בהגשת תצהירים סותרים הנוגעים לשימוש במשרדים.

עוד בוואלה! חדשות:
הותר לפרסום: סרן יוחאי קלנגל וסמל דור חיים ניני הם ההרוגים בתקרית בגבול
התקרית בגבול: כלי הרכב הצבאיים שנפגעו לא היו ממוגנים
ראש הקהילה היהודית של רומא ננעל באושוויץ - ונמלט מהחלון

אפי נווה ראש לשכת עורכי הדין ת"א. אוגוסט 2014. דרור עינב
"מדובר בתלונת סרק". עו"ד אפי נוה/דרור עינב

לדברי נוה, "במסגרת מסע הרדיפה והנקמה שהוא מנהל נגדי, הגיש עורך הדין תלונת סרק במשטרה בגין הסכם קואליציוני שנערך בין ראש לשכת עורכי הדין דורון ברזילי לבין יו"ר סיעת הצעירים בלשכה - אשר במסגרתו הוקצה ליו"ר הסיעה משרד במחוז לצורך פעילותו הציבורית כסגן ראש לשכה ויו"ר ועדת עורכי דין צעירים".

ברזילי התייחס אף הוא לחקירה ואמר: "כצפוי, בעקבות חקירתו של עו"ד אפי נוה אודות ההסכם הקואליציוני שנחתם בינינו לבין סיעת הצעירים, והצהרותיו הסותרות בתצהירים שהגיש בעניין השימוש בחדר במחוז, נתבקשתי למסור הבהרות בעניין מהות ההסכם הקואצליוני על השימוש בחדר האמור בלבד, כפי שהיה ידוע לי בזמן החתימה על ההסכם. אני סומך על מקצועיותה של המשטרה ונחישותה למיצוי החקירה ולחקר האמת".

נוה אמר בתחילת החודש כי עורך הדין שהגיש את התלונה הורשע על ידי ועדת האתיקה של הלשכה, שבראשה הוא עומד, ושמשום כך הוא נוקם בו. "נחקרתי במשך שעתיים במשטרה בעקבות תלונת כזב שהגיש נגדי עורך דין, אשר מתוקף תפקידי הנוסף כיו"ר ועדת האתיקה של המחוז הייתי מעורב בהגשת שלושה כתבי אישום חמורים נגדו לבית הדין המשמעתי, בגין עבירות חמורות, לרבות מעילה בכספי לקוחות ומתן שיקים ללא כיסוי", אמר נוה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

"לא אכנע לסחטנות ואיומים"

"מי שניהל את המשא ומתן נשוא ההסכם היה ראש הלשכה דורון ברזילי, אשר חתם על ההסכם יחד עם יו"ר סיעת הצעירים ואני הסכמתי לכבד אותו לאור שותפותי דאז עם ראש הלשכה", ציין נוה. "אני מבקש להדגיש כי הטענה נשוא התלונה לפיה יו"ר סיעת הצעירים עשה במשרד שימוש לצרכי משרדו הפרטי הינה טענת כזב משוללת כל יסוד. הדבר עמד גם בפני בית המשפט בהליך משפטי במסגרתו הגיש יו"ר סיעת הצעירים תצהיר מפורש בעניין זה, ובית המשפט המחוזי ובג"ץ דחו את עתירות המתלונן".

נוה הוסיף כי "אין לי כוונה להירתע או להיכנע לסחטנות ואיומים של עורכי דין הנאשמים בהליכים משמעתיים ומבזים ופוגעים בציבור עורכי הדין ובציבור בכלל. אני סמוך ובטוח כי משטרת ישראל תסיים את הבדיקה במהרה ותגיע לאותה מסקנה אליה הגיעו בתי המשפט השונים שדנו בעתירות המתלונן ודחו אותן"

לפניות לכתב יוסי אלי: yossieli1982@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully