וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי משרד הרווחה שובתים: "מקצצים, אך המשימות רק גדלות"

3,000 עובדים פתחו בשביתת אזהרה בת יום בתגובה להשעיית שש מדריכות חוקרי ילדים, שנפגשו עם נציגי עובדים במסגרת מאבק בשינויים ארגוניים שמנהיג המשרד. "מכנים אותנו 'לוחמי החזית החברתית', אבל לא נותנים לנו כלים"

הפגנה של מדריכי נוער בסיכון ועובדים סוציאלים מול משרד הרווחה בירושלים, יולי 2011. עומר מירון
הפגנה של עובדי משרד הרווחה/עומר מירון

3,000 עובדי משרד הרווחה פתחו הבוקר (רביעי) בשביתת אזהרה בת יום אחד ברחבי הארץ. השביתה כוללת את מפקחי המשרד, את קציני המבחן, את חוקרי הילדים, את יחידות הסיוע שליד בתי המשפט ואת המעונות השיקומיים והטיפוליים שמפעיל המשרד. במטרה למנוע פגיעה בילדים וחוסים במעונות משרד הרווחה, הודיעה יו"ר ועדת העובדים, מזל גולן, כי העבודה במעונות תתקיים במכונת שבת. כמו כן, הבוקר אושרו שתי חקירות ילדים דחופות וכן מתן עדות עובדת סוציאלית בבית משפט.

"המוטו והמסר שלנו הוא שלא תהיה פגיעה בילדים בחוסים ובמטופלים בשום שלב", הבהירה גולן. "החיצים שלנו מופנים להנהלה ולא לאוכלוסייה שמקבלת סיוע מאיתנו ואנו שוכבים על הגדר בשבילם. לא ייתכן שמקצצים לנו בזמן שהמשימות רק הולכות וגדלות. מכנים אותנו 'לוחמי החזית החברתית', אבל לא נותנים לנו כלים וכל שנותר לנו זה להילחם בשיניים ברגליים ובידיים".

וואלה! חדשות - הסיפורים החמים:
בצלם: "דגל שחור מתנוסס מעל תקיפות הבתים ב'צוק איתן'"
בשל חשש התושבים: צה"ל קודח לאיתור מנהרות בגליל
ישראלי בהפגנה בפרנקפורט: "גרמניה, העבר נסלח. הצילי עצמך מהמוסלמים"

נציגי העובדים טוענים כי שביתת האזהרה מגיעה בתגובה למכתבי השעיה שהוציא המשרד בתחילת השבוע לשש מדריכות חוקרי ילדים. זאת, בשל השתתפותן בפגישה עם נציגות העובדים, במסגרת מאבק בשינויים הארגוניים ביחידה לחקירות ילדים וברפורמות שאותן מעוניין המשרד להנהיג. לדברי הנציגים, הנהלת המשרד פועלת באופן חד-צדדי מבלי לשתף את העובדים, תוך התעלמות מוועד העובדים ומאיגוד העובדים הסוציאליים. שלשום הוציא בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, לבקשת ההסתדרות, צו ארעי להקפאת הליכי ההשעיה של מדריכות חוקרי הילדים, עד לדיון במעמד שני הצדדים מחר.

בתגובה לטענות מצד העובדים, פרסם מנכ"ל משרד הרווחה, יוסי סילמן, הודעה שלפיה דובר בטענות סרק, שכן לדבריו ביצוע הרפורמה ברשויות החלה לפני שלוש שנים ונעשה ניסיון לשתף מפקחים, אך אלו מסרבים. באשר לרפורמה בתחום הפיקוח, טוען כי המשרד ביקש תגובות מקצועיות מהמפקחים אך אלו לא העבירו כאלה. באשר ליחידה לחקירות ילדים טען סילמן כי המשרד ביקש לעבור לעבודה על פי אזורים, מה שצפוי לייעל את העבודה, וכי התכנית הוצגה לנציגי העובדים ולעובדים עצמם, אך "גורמים מסוימים ביחידה מנסים לחבל בתהליך שיפור וייעול העבודה בשירות לחקירות ילדים עד לכדי אי קבלת מרות", לדבריו.

"אני תוהה מה הן הסיבות האמיתיות העומדות מאחורי הכרזת שביתה זו", הוסיף סילמן. "אך יותר מכך אני מוטרד מהקלות שבה ועד עובדים משבית משרד של 3,000 עובדים וגורם נזק לאוכלוסיות מוחלשות בישראל וכן אני מצר על כך שאף אחד לא שואל מדוע".

"איך אנחנו אמורים לתת מענה לאוכלוסיות מוחלשות בלי כלים?"

לטענת העובדים, נערכו כמה פגישות סילמן, אולם הן העלו חרס. "מדברים איתנו על עבודת הקודש שאנחנו עושים אך מותירים את המצב על כנו", תקפה גולן, "לא ייתכן שיש 600 חקירות ילדים בהמתנה הוא מאפשר למצב להישאר כך. אנחנו מסבירים שאנחנו לא מסוגלים לטפל בכל הבעיות והפניות. ביקשנו מההנהלה לרדת לשטח אך הם ממשיכים לפעול בשלט רחוק".

גולן ציינה כי מלבד הפגיעה באוכלוסיות שבהן מטפלים עובדי המשרד, גם תנאי העסקתם של עובדי המשרד טעונים שיפור. "רבים עובדים כמעט בשכר מינימום ועובדי מינהל רבים הם מטופלי רווחה בעצמם כי שכרם מאוד נמוך. איך ייתכן מצב בו עובדת סוציאלית צריכה להשלים הכנסה כעובדת ניקיון על מנת לגמור את החודש?", זעמה. "אנשים רבים וטובים, בהם קציני מבחן, חוקרי ילדים עוזבים כי מעבר למעמסה הרגשית, אין תגמול כספי, דבר שמוסיף לקושי. איך אנחנו אמורים לתת מענה לאוכלוסיות מוחלשות בלי כלים? אני קוראת לשר הרווחה, בנימין נתניהו, לבוא ולשמוע אותנו, איש לא יכול להישאר אדיש לדברים".


לפניות לכתבת: danawp@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully