וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השקט שלפני הסערה": 6 מדינות בארה"ב הכריזו על מצב חירום

27.1.2015 / 4:00

סופת השלגים, שהוגדרה "היסטורית" ו"מסכנת חיים", גרמה לביטול אלפי טיסות ולהשבתת התחבורה הציבורית בחוף המזרחי. במדינות כמו ניו יורק וניו ג'רזי הונהג איסור נסיעה. השלג צפוי להגיע בחלק מהמקומות לגובה של 90 סנטימטרים

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(ההיערכות לסופה, השבוע)

שלג המלווה ברוחות עזות פקד הלילה (שלישי) את אזור החוף המזרחי של ארצות הברית ובישר על בואה של סופת שלגים עזה, שצפויה להיות אחת מהקשות בהיסטוריה של האזור. שש מדינות - ניו יורק, ניו ג'רזי, קונטיקט, רוד איילנד, מסצ'וסטס וניו המפשייר - הכריזו על מצב חירום, קראו לאזרחים להישאר בבתים ואסרו על נסיעות בכלי רכב פרטיים. כמו כן, כ-3,000 טיסות בוטלו, התחבורה הציבורית הושבתה כמעט כליל ומוסדות החינוך הודיעו על יום חופש לתלמידים.

בתחילת השבוע הזהיר השירות המטאורולוגי של ארצות הברית מ"סופה היסטורית ומסכנת חיים", שעלולה להביא עמה "שלג משתק" שיגיע בחלק מהמקומות לגובה של עד 90 סנטימטרים. בעיר ניו יורק צפויות רוחות במהירות של 80 קילומטרים לשעה.

עוד בוואלה! חדשות:
נשיאת ארגנטינה: אגיש הצעת חוק לפירוק סוכנות המודיעין
העדויות נגד ניצב מור נחשפות: "הוא שלח מסרונים סוטים"
סוכן CIA הורשע בריגול בשל הדלפת פרטי מבצע חשאי נגד איראן

הסופה, שעל פי ההערכות עתידה עוד להתחזק באופן משמעותי, צפויה להיות אחת מהקשות בהיסטוריה של האזור ולהשפיע על כ-60 מיליון בני אדם. הצפי הוא לסופה שכמותה לא נראתה מאז "סנדי", שהכתה באזור חוף המזרחי ב-2012 וגבתה את חייהם של עשרות בני אדם.

"עכשיו זה ממש השקט שלפני הסערה", אמר ראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלאזיו. "זה עומד להחמיר. וכשזה יקרה, זה יקרה מהר ובעוצמה, ואנשים צריכים להיות מאוד מאוד זהירים".

שלג בניו יורק לפני סופת השלגים בחוף המזרחי של ארצות הברית. רויטרס
שלג בעיר ניו יורק, הלילה/רויטרס

מושל מדינות ניו יורק, אנדרו קואמו, הכריז כצעד מונע על איסור נסיעה מוחלט ב-13 מחוזות, בהן לונג איילנד והעיר ניו יורק, החל מהשעה 23:00 (חמש בבוקר, שעון ישראל) - למעט עבור שירותי החירום. העוברים על ההוראה צפויים לקנס של 300 דולרים. רבים מהכבישים בחוף המזרחי כוסו קרח וערפל כבד פקד שטחים נרחבים, מה שהפך את הנהיגה בזמן הסופה לכמעט בלתי אפשרית.

"אם אתה במכונית שלך ונוסע - בעיר, בכפר, בעיירה - זה לא משנה. אחרי השעה 23:00 אתה טכנית עובר עבירה", אמר קואמו והבהיר: "מדובר בעניין של חיים ומוות". בקונטיקט, במסצ'וסטס ובניו ג'רזי הוצאו אזהרות דומות.

כאמור, גם שירותי התחבורה הציבורית בחוף המזרחי, בהם הרכבת התחתית של ניו יורק, אוטובוסים ורכבות, הושבתו. כמו כן, מוסדות לימוד רבים - מבתי ספר יסודיים ועד לאוניברסיטאות כגון הרווארד ו-MIT, ביטלו את יום הלימודים.

בשל עוצמתה הצפויה של הסופה, בעלי עסקים רבים בארצות הברית דיווחו על חוסרים במלאים והביקוש עולה על ההיצע בכל הקשור לאתי חפירה, אמצעים לסילוק שלג ואף מצרכים בסיסיים כמו לחם, מים ואוכל בקופסאות שימורים. "הייתי בשלוש או ארבע חנויות ואני לא מסוגלת למצוא חלב או ביצים", אמרה תושבת קונטיקט, "אין לי מושג מה אנחנו הולכים לעשות עכשיו".

אדם מטייל עם כלבים בשלג בסומרוויל, מסצ'וסטס, ינואר 2015. רויטרס
שלג במסצ'וסטס, אתמול/רויטרס
שלג בניו יורק לפני סופת השלגים בחוף המזרחי של ארצות הברית. רויטרס
שלג בניו יורק לפני סופת השלגים בחוף המזרחי של ארצות הברית/רויטרס
שלג בניו יורק לפני סופת השלגים בחוף המזרחי של ארצות הברית. רויטרס, רויטרס
שלג בניו יורק לפני סופת השלגים בחוף המזרחי של ארצות הברית/רויטרס, רויטרס
שלג בניו יורק לפני סופת השלגים בחוף המזרחי של ארצות הברית. רויטרס
שלג בניו יורק לפני סופת השלגים בחוף המזרחי של ארצות הברית/רויטרס
שלג בניו יורק לפני סופת השלגים בחוף המזרחי של ארצות הברית. רויטרס
שלג בניו יורק לפני סופת השלגים בחוף המזרחי של ארצות הברית/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully