וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפתח משפטו בהאג של בכיר בארגון של ג'וזף קוני

דומיניק אונג'וון, שלחם בשורות ארגון ה-LRA הרצחני הפועל באפריקה, סיפר בשימוע בבית הדין הפלילי כי הוא נחטף בגיל 14 והפך לילד חייל. הוא מואשם בפשעי מלחמה ובפשעים נגד האנושות

דומיניק אונג'וון, לוחם לשעבר ב-LRA, בזמן שימוע בבית המשפט הבינלאומי הפלילי בהאג, 26 בינואר 2015. רויטרס
דומיניק אונג'וון במהלך השימוע בהאג, היום/רויטרס

דומיניק אונג'וון, אזרח אוגנדה שהיה בכיר בשורות ארגון המורדים LRA שפועל במזרח אפריקה, הופיע היום (שני) בפעם הראשונה בפני טריבונל של בית המשפט הבינלאומי הפלילי בהאג. אונג'וון, שלחם תחת פיקודו של ג'וזף קוני, מואשם בפשעי מלחמה ובפשעים נגד האנושות.

השימוע הראשון של מי שהיה בתחילה ילד חייל והפך למפקד בכיר בארגון הרצחני התחיל כמה ימים לאחר שהועבר להאג - אחרי כניעתו המפתיעה לכוחות אמריקניים ברפובליקה המרכז-אפריקנית מוקדם יותר החודש. אונג'וון נראה נינוח במהלך השימוע, כשהוא לובש חליפה כחולה. הוא הזדהה במהלך הדיון כמי שנולד בעיירה גולו, שבצפון אוגנדה, בשנת 1975.

"אני רוצה להודות לאלוהים על כך שיצר את גן עדן ואת כדור הארץ ולכל מי שנמצא בעולם", אמר אונג'וון. "נחטפתי ב-1988 ונלקחתי ליער כשהייתי בן 14 והייתי שם עד עכשיו. לפני שהגעתי לבית המשפט הייתי חייל ב-LRA".

ה-LRA (צבא ההתנגדות של האל - Lord Resistence Army)הוקם ב-1987 והוא פועל באוגנדה ובחלקים מסוימים של דרום סודאן והרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, הסמוכים לאוגנדה. מטרתו של הארגון היא לכונן משטר נוצרי-דתי ומפקדו קוני מבוקש אף הוא בהאג בגין פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות. ב-2012 קמה תנועת "STOP KONY", שנועדה להגביר את המודעות בעולם על פשעיו, אולם הוא טרם נלכד.

עוד ידיעות מהעולם
אוקראינה: פגז פגע בתחנת כוח, מאות כורים נלכדו מתחת לאדמה
הבחירות ביוון: מפלגת השמאל סיריזה תקים קואליציה עם סיעת ימין קטנה
בגשם שוטף ועם מסטיק בפה: אובמה התארח במצעד הצבאי הענק של הודו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully