וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות ביוון: מפלגת השמאל סיריזה תקים קואליציה עם סיעת ימין קטנה

26.1.2015 / 13:26

13 המושבים של "היוונים העצמאים" יעניקו למפלגת השמאל רוב מוחלט בפרלמנט. ראש הממשלה המיועד, אלכסיס ציפראס: מוכן לדון בפיתרון שישאיר את יוון בגוש האירו. מרקל: "מצפה שיוון תעמוד במחויבויותיה"

מנהיג סיריזה אלכסיס ציפראס עם יו"ר מפלגת היוונים העצמאים, פאנוס קמנוס – אתונה 26 בינואר 2015. רויטרס
רה"מ המיועד אלכסיס ציפראס/רויטרס

מפלגת השמאל "סיריזה", שניצחה בבחירות הבזק ביוון, הודיעה הבוקר כי תרכיב קואליציה עם סיעת הימין הקטנה "היוונים העצמאים". מספירה של כמעט כל הקולות עולה כי סיריזה זכתה ב-149 מושבים בפרלמנט, שבו 300 מושבים. מפלגת "היוונים העצמאים", בראשות פאנוס קמנוס, קיבלה 13 מושבים, ולפיכך תישען ממשלתו של ראש הממשלה החדש, אלכסיס ציפראס, על 161 מושבים.

ציפראס, שהוביל קמפיין נגד מדיניות הצנע, הבטיח שיפתח מחדש את ההסכמים שעליהם חתמה ממשלתו הקודמת מול ה"טרויקה" - האיחוד האירופי, קרן המטבע הבינלאומית והבנק האירופי המרכזי – וידון מחדש בתנאים לקבלת חבילת החילוץ הכלכלי, ששוויה 240 מיליארד אירו.

במסע הבחירות שלו, קרא ציפראס לשים קץ ל"השפלה ולסבל" שחוותה יוון תחת מדיניות הצנע שהוכתבה לה. מפלגת השמאל של ציפראס סחפה אמש את הבוחרים ביוון וזכתה ב-149 מושבים - רוב גדול, אך עדיין שני מושבים פחות מהנדרש כדי לזכות ברוב מוחלט בפרלמנט. כך או כך, תוצאות הבחירות מאותתות כי רוב היוונים דוחים את מדיניות הממשלה הקודמת, שעמדה בקשר הדוק עם בריסל וברלין, ובפרט עם הקנצלרית אנגלה מרקל.

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בכינוס של איחוד האירופי בבריסל. 30 באוגוסט 2014. רויטרס
קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל/רויטרס

בנאום הנצחון שלו, אמר אמש ציפראס כי "הטרויקה היא חלק מהעבר" והבטיח למחוק חצי מהחוב של יוון. עם זאת, הוא הבהיר כי הוא מוכן לשאת ולתת לקראת "פיתרון נראה לעין" שישאיר את יוון בגוש האירו. המועמד המוביל לתפקיד שר האוצר בממשלתו של ציפראס, יאניס וארופאקיס, אמר הבוקר כי "משטר הצנע שימש כעינוי-הטבעה כלכלי והפך את יוון למושבת חוב".

ציפראס אמנם הצהיר כי הוא מוכן "לשאת ולתת" על תנאי עסקת החילוץ עם המוסדות הפיננסיים המרכזיים, אך הימים הקרובים ילמדו עד כמה, בדיוק, תהיה הטרויקה מוכנה להתפשר עמו, מחשש שחדלות פירעון בהולה ליוון תסב טלטלה בגוש האירו.

דוברה של אנגלה מרקל, סטפן זייברט, מסר הבוקר בתגובה כי "הקנצלרית מצפה מהממשלה היוונית החדשה לעמוד בהתחייבויותיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully