וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: סנקציות חדשות יחסלו את הסיכוי להסכם גרעין

24.1.2015 / 8:44

שר החוץ זריף הזהיר במהלך דיון בכנס הכלכלי בדאבוס כי אם הקונגרס האמריקני יטיל עיצומים חדשים על טהראן, ארצו תפעל בהתאם ותגדיל את כמות האורניום המעושר שבידיה. "אסור לפספס את ההזדמנות להסכם"

שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף נפגש עם שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי בז'נבה במסגרת השיחות על הגרעין האיראני, 14 בינואר 2015. רויטרס
"ההסכם נמצא בהישג יד". מוחמד ג'וואד זריף וג'ון קרי בפגישה בז'נבה בשבוע שעבר/רויטרס

שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, הזהיר אתמול (שישי) כי סנקציות נוספות על טהראן מצד הקונגרס האמריקני יסתמו את הגולל על האפשרות להגיע להסכם סביב תכנית הגרעין של ארצו. זריף, שדיבר בדיון של סוכנות הידיעות אי-פי בכנס הכלכלי בדאבוס, טען כי הפרלמנט של איראן "ינקום" אם הקונגרס הרפובליקני יאשר עיצומים חדשים.

"סבב סנקציות חדש מצד הקונגרס יחסל את תכנית הפעולה המשותפת שאימצנו בשנה שעברה בז'נבה", הסביר זריף. "לנשיא יש את הזכות להטיל וטו, אבל הפרלמנט שלנו יגיב בהתאם". נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, הבטיח השבוע במהלך נאום מצב האומה השנתי כי יחסום עיצומים חדשים על טהראן.

לדברי זריף, הפרלמנט יחוקק חוק המגדיל את כמות האורניום המעושר שבידי טהראן. שש המעצמות ואיראן ממשיכות במשא ומתן להגעה להסכם קבע במטרה להגיע להסכם מסגרת עד חודש מרץ והסכם סופי עד ה-30 ביוני. זריף אמר כי הוא מאמין שההסכם נמצא בהישג יד.

הגרעין האיראני - כותרות נוספות:
בניגוד לעמדת נתניהו: המוסד מזהיר את וושינגטון מסנקציות על איראן
פרשן "בלומברג": עומדים מאחורי הפרסום על המוסד
המוסד מכחיש: לא התנגדנו לסנקציות נוספות על איראן

ברק אובמה - נאום מצב האומה 20 בינואר 2015. GettyImages
יטיל וטו. נשיא ארה"ב ברק אובמה במהלך נאום מצב האומה/GettyImages

"אין לנו שום דבר להפסיד בהגעה להסכמות ואני סבור שניתן להגיע אליהן בקרוב", המשיך זריף. "אני מאמין שיש אפשרות טובה מאוד להגיע להסכם ואסור להחמיץ את ההזדמנות הזאת". שר החוץ של איראן התייחס גם לדבריה של שרת ההגנה של גרמניה, אורסולה וון דר ליין, שטענה כי הסנקציות אילצו את איראן להתחיל בשיחות.

"הסיבה שהממשלה שלנו יושבת סביב שולחן הדיונים היא כי אנו רוצים לשנות את יחסינו עם שאר העולם", הדגיש זריף. "העיצומים לא הביאו אותנו לקיים משא ומתן".

לנוכח ביקורם של זריף ושל מקבילו האמריקני, ג'ון קרי, בעיר השוויצרית, צוותי המשא ומתן של שתי המדינות נפגשו אתמול והיום בציריך כדי להמשיך בניסיון לגשר על הפערים בין הצדדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully