וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנער שנדקר בפיגוע ביקר את הנהג: "רציתי לומר תודה"

22.1.2015 / 20:26

ליאל סוויסה בן ה-13 שנפצע קל בפיגוע הדקירה באוטובוס, הגיע להודות לנהג הרצל ביטון שמאושפז במצב קשה. "אם הוא לא היה נותן את הברקס שהפיל את המחבל, זה לא היה נגמר ככה". שיפור במצב כל הפצועים

צילום: דוד קורן, יותם רונן, דוברות המשטרה, אתר הראשונים בחדשות, עריכה: יאיר דניאל, מתן חדד

בבתי החולים מאושפזים עדיין ארבעה מפצועי פיגוע הדקירה בתל אביב. הערב (חמישי) דווח על שיפור והתייצבות במצבם. התרגשות גדולה נרשמה במסדרונות המחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים איכילוב, כאשר ליאל סוויסה, נער בן 13 שנפצע קל בפיגוע הדקירה אתמול בקו 40, בא לבקר את נהג האוטובוס, הרצל ביטון, שנפצע אף הוא. "היה לי חשוב לבוא ולהגיד לו תודה", אמר ליאל, שלא זכה לפגוש היום את ביטון פנים אל פנים בשל מצבו של האחרון. הנהג, בפעולתו המהירה, הצליח להתעמת עם המחבל, מה שכנראה מנע פיגוע קשה יותר.

בני משפחתו של הנהג הקיפו את הנער הפצוע וקיבלו אותו בחום. "באתי לראות את הנהג, כי הוא הציל חיים של הרבה אנשים", אמר להם סוויסה. "אם הוא לא היה נותן את הברקס החזק שהפיל את המחבל, זה לא היה נגמר ככה, אלא הרבה יותר גרוע".

עוד על הפיגוע בתל אביב
משפחת הנהג שנפצע קשה בפיגוע: "התעורר ושאל על המחבל"
שטיפת מוח וגן עדן: הדלק שמניע את המחבל הבודד
תיעוד רגעי האימה: המחבל נמלט מהאוטובוס וממשיך לדקור

שיפור במצבו של נהג האוטובוס שנפצע בפיגוע: "שאל מה עם המחבל". יותם רונן
סוויסה/יותם רונן

ליאל היה בדרכו לבית הספר התיכון בו הוא לומד, כשהמחבל חמזה מוחמד חסן מתרוכ החל לדקור את נוסעי האוטובוס. למרות זאת, ליאל לא איבד את תושייתו, כשניפץ עם תיקו את אחד מחלונות האוטובוס, כדי שהנוסעים יוכלו להימלט מהמחבל המשתולל. "אתמול הייתי בלחץ", שחזר, "אבל עכשיו אני מרגיש הרבה יותר טוב. אני לא מפחד. עוד כמה ימים אחזור לנסוע באוטובוסים".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
פצועים בזירת הפיגוע בגשר מעריב בתל אביב, ינואר 2015. ניב אהרונסון
זירת הפיגוע, אתמול/ניב אהרונסון

בני משפחתו של ביטון לא משים ממיטתו בבית החולים, שמצבו כאמור השתפר היום ומוגדר בינוני. הרופאים ניתקו אותו ממכונת ההנשמה המלאכותית והוא נושם בכוחות עצמו. היום הוא תקשר עם בני משפחתו באמצעות פתקים. "הוא זוכר הכל מהפיגוע", אמרה אחותו, ציפי אמריו. הרצל ביטון הוא אחד מ-12 אחים, וחדר המשפחות במחלקה עולה על גדותיו בגלל כמות המבקרים. "הוא שואל בעיקר על הילדים וגם שאל מה עם המחבל".

לביטון ממתינים עוד ימי החלמה רבים. פרופ' פטריק סורקין, מנהל טיפול נמרץ כללי באיכילוב, בה מאושפזים הרצל ואישה נוספת שנפגעה באורח קשה בפיגוע, אמר הבוקר, כי "היינו עדים להטבה במצב השניים בצורה מאוד משמעותית. מצבו של מר ביטון משתפר, הוא בהכרה מלאה ויציב לחלוטין. הוא עבר ניתוח, לא מסובך, אבל גם לא פשוט". לדבריו, "מצבה של הפצועה השנייה משתפר גם הוא. אנחנו מקווים להוציא את הצינור שמחבר אותה למנשם בשעות הקרובות". מצבה מוגדר כעת בינוני.

פצועה נוספת מאושפזת במצב בינוני במחלקת אף אוזן גרון בבית החולים. אדם נוסף שוחרר לביתו. ביחידת הטראומה בבית החולים שיבא מאושפזים פצוע קשה ופצוע בינוני, ופצוע נוסף צפוי להשתחרר משם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ממתינה לו החלמה ארוכה. ביטון/מערכת וואלה!, צילום מסך
פצועים בפיגוע דקירה באוטובוס בתל אביב - המחבל נורה ונעצר. צילום מסך
המחבל נמלט וממשיך לדקור/צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • פיגועים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully