וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרסקות טיסת "אייר אסיה": "המטוס המריא מהר מדי"

לדברי שר התחבורה של אינדונזיה, המטוס שההתרסק בחודש שעבר בים ג'אווה בדרכה לסינגפור ועליו 162 נוסעים, המריא במהירות של 6,000 רגל לדקה - פי שלושה מהמהירות הרגילה. "זה חריג גם עבור מטוס קרב"

זנב מטוס "אייר אסיה" שנמשה מהמים בים ג'אווה. רויטרס
זנב המטוס שנמשה מים ג'אווה לפני כשבוע וחצי/רויטרס

טיסת אייר אסיה QZ8501, שהתרסקה בחודש שעבר בים ג'אווה בדרכה מאינדונזיה לסינגפור ובה 162 נוסעים, המריאה מהר מדי – כך אמר היום (שלישי) שר התחבורה של אינדונזיה בשימוע בוועידה של בית הנבחרים. לדברי השר איגנסיוס ג'ונן, הטיסה נסקה במהירות של 6,000 רגל לדקה – מהר יותר ממטוס קרב – ואז התייצבה. ככל הנראה, מהירותו הגבוהה ותנאי מזג האוויר הסוערים שהיו ב-28 בדצמבר גרמו להתרסקותו.

"אני חושב שזה נדיר, אפילו בשביל מטוס קרב, לטפס במהירות של 6,000 רגל לדקה", הסביר ג'ונן, בהתבסס על נתוני אחת הקופסאות השחורות שנמצאו לאחרונה. "המהירות הממוצעת של מטוס נוסעים נעה בין 1,000 רגל ל-2,000 רגל לדקה. זאת, משום שהמטוס לא מתוכנן להמריא כה מהר".

לקריאה נוספת בנושא
נמצאו הקופסאות השחורות של מטוס "אייר אסיה"
זנב מטוס אייר אסיה אותר בקרקעית ים ג'אווה

צוללים מחפשים אחר גופות באזור התרסקות טיסת איר אסיה – ים ג'אווה, אינדונזיה, ינואר 2015. AP
צוללנים מחפשי אחרי גופות בים ג'אווה/AP

כאמור, קברניטי המטוס איבדו קשר עם מגדל הפיקוח ב-28 בדצמבר, בדרכו משדה התעופה סורביה שבאינדונזיה לסינגפור, כשעליו 162 נוסעים ואנשי צוות. עד כה נמשו כ-50 גופות מנוסעי המטוס.

לאחר איתור גוף המטוס שבוע שעבר, הצליחו צוותי החילוץ להשיב את הקופסאות השחורות. גורמי ההצלה סבורים שבגוף המטוס נמצאים יתר גופות הנוסעים והם ממשיכים לנסות ולמשות את כולם מהמים. לדברי החוקרים, ההתרסקות לא קשורה לטרור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully