וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמצאו הקופסאות השחורות של מטוס "אייר אסיה"

12.1.2015 / 9:01

צוללים משו את הקופסה שהקליטה את נתוני הטיסה שהתרסקה לפני שבועיים בים ג'אווה, ומנסים לחלץ גם את הקופסה השנייה, שהקליטה את השיחות בתא הטייס. עד כה נמשו מהמים 48 גופות

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

צוותי החיפוש באינדונזיה איתרו לפנות בוקר (שני) את שתי הקופסאות השחורות של מטוס "אייר אסיה" שהתרסק בים ג'אווה לפני שבועיים.

ראש צוות החיפושים אמר כי הקופסה שהקליטה את נתוני הטיסה נמשתה מהמים, וכי צוללים מנסים לחלץ את הקופסה השנייה, ובה ההקלטות מתא הטייס.

קברניטי המטוס איבדו קשר עם מגדל הפיקוח ב-28 בדצמבר, בדרכו משדה התעופה סורביה שבאינדונזיה לסינגפור, כשעליו 162 נוסעים ואנשי צוות. עד כה נמשו 48 מהגופות.

"הבוקר קיבלתי דיווח רשמי מהוועידה הלאומית לביטחון התעבורה", מסר ראש סוכנות החיפוש וההצלה של אינדונזיה, באמבאנג סוליסטיו. "בשעה 7:11 הצלחנו להוציא מהמים את החלק של הקופסה השחורה שהקליט את נתוני הטיסה. אנחנו עדיין מנסים לחלץ את הקופסה השנייה", הוסיף.

לקריאה נוספת על התרסקות המטוס
זנב מטוס אייר אסיה אותר בקרקעית ים ג'אווה
אינדונזיה: "אייר אסיה" טסו ללא אישור ביום ההתרסקות
אותרו כתם נפט וחלקים מהמטוס באזור ההתרסקות

זנב מטוס "אייר אסיה" שנמשה מהמים בים ג'אווה. רויטרס
חלקו האחורי של המטוס שנמשה מהמים/רויטרס

אתמול מצאו צוללים את גוף המטוס, שממנו הוצאה הקופסה השחורה. סריקה באמצעות אותות סונאר העלתה כי אורכו של העצם שנמצא הוא עשרה מטרים, ורוחבו שני מטרים וחצי. סופריאדי הוסיף כי צוותי החיפוש איתרו "פינגים", אותות שהגיעו ככל הנראה מלפחות אחת משתי הקופסאות השחורות של המטוס. בסמוך לאזור בו נמצאו שברי גוף המטוס, אותר אתמול זנב מטוס "איירבאס" A320.

ההערכה הרווחת לפי שעה היא כי מדובר בתקלה פתאומית שנגרמה בשל מזג האוויר הקשה ביום הטיסה. נשיא אינדונזיה ג'וקו וידודו טען כי התאונה חשפה בעיות נרחבות בניהול התעבורה האווירית במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully