וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זנב מטוס אייר אסיה אותר בקרקעית ים ג'אווה

7.1.2015 / 9:20

אחרי 11 ימים של חיפושים קדחתניים אותר חלקו האחורי של מטוס האיירבאס שהתרסק בדרכו לסינגפור ועליו 162 נוסעים. חרף הבוץ המקשה על החיפושים, הצוללים מקווים למצוא במהרה את הקופסה השחורה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

צוותי חיפוש איתרו הבוקר (רביעי) את חלקו האחורי של מטוס אייר אסיה שהתרסק בסוף החודש שעבר. ספינה המצוידת בסונאר גילתה את זנב מטוס האיירבאס A320 במעמקי ים ג'אווה, ועליו לוגו חברת התעופה האסייתית.

תנאי מזג האוויר הקשו עד כה על החיפושים, שנכנסו הבוקר ליום ה-11. 39 גופות נמשו מאזור ההתרסקות עד כה. בטיסה היו 162 נוסעים ואנשי צוות.

שברי המטוס הגדולים הוצגו במסיבת עיתונאים שכונסה בג'קרטה, בירת אינדונזיה. אלה הם השברים המשמעותיים ביותר שנמצאו עד כה ושמאושרים בוודאות כשייכים למטוס, שנעלם ב-28 בדצמבר אחרי שהמריא מהעיר האינדונזית סורביה בדרכו לסינגפור.

חדשות נוספות מהעולם
סירוס, כריתת לשון ורצח: כך יעשה לעד בבית הדין בהאג
מקסיקו: חברי כנופיה אכלו לבבות יריביהם כדי להוכיח נאמנות
מיוחד | מסביב לעולם בדקה: שיגור "רקטת העתיד" בוטל במפתיע

חלקו האחורי של מטוס איר-אסיה כפי שהוצג במסיבת עיתונאים בג'קרטה, אינדונזיה, 7 בינואר 2015. AP
חלקו האחורי של המטוס מוצג במסיבת עיתונאים, הבוקר בג'קרטה/AP

ראש רשות החילוץ וההצלה בממשלת אינדונזיה, במבאנג סואליטיו, אמר הבוקר כי צוללים ישובו לאזור שבו אותר הזנב בניסיון לאתר שברים נוספים מגוף המטוס. בכיר בצי האינדונזי, רודי הארטנדו, הוסיף: "לא הצלחנו לצלול למשך זמן רב, רק לחמש או עשר דקות ואז שוב למעלה". לדבריו, קרקעית הים מלאה בבוץ "והזרמים החזקים גורמים לבוץ לצמצם את הראות לטווח אפס"

איתור זנב המטוס מגביר מאוד את התקווה למציאת הקופסאות השחורות של המטוס, ולפיענוח הסיבה להתרסקותו. המטוס טס במזג אוויר סוער. לפי אחת ההשערות שהועלו על ידי מומחים מאינדונזיה, הוא צלל לים אחרי שמנועיו כבו בשל הצטברות קרח מהירה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ארון הקבורה של הקורבן ה-39 מהתרסקות טיסת איר-אסיה – נמל התעופה סורביה, אינדונזיה, 7 בינואר 2015. GettyImages
פינוי גופות, הבוקר בנמל התעופה סורביה באינדונזיה/GettyImages

בסוף השבוע אמר שר התחבורה האינדונזי טאטאנג קורניאדי כי לחברת התעופה אייר אסיה כלל לא היה אישור לטוס מסורביה לסינגפור בבוקר שבו התרסקה הטיסה. קורניאדי הורה להקפיא את האישור שניתן לחברת התעופה לטוס בנתיב הזה. לדבריו, החברה הייתה רשאית לטוס במסלול הטיסה רק בימי שני, שלישי, חמישי ושבת, אך לא בימי ראשון.

נשיא אינדונזיה, ג'וקו וידודו, הורה מוקדם יותר השבוע על המשך המבצע "רחב ההיקף" לאיתור כל הקורבנות. "העדיפות העליונה היא פינוי כל הנוסעים ואנשי הצוות שהיו על המטוס", אמר ג'וקו בסורביה, שם ממתינים רבים מבני משפחותיהם של אלה שהיו על המטוס.

הוא הודה לממשלות הזרות שהעניקו סיוע במהלך מאמצי החיפוש, בהן מלזיה, סינגפור, קוריאה הדרומית, אוסטרליה וארצות הברית. מנכ"ל חברת התעופה, טוני פרננדס, הבהיר כי "לא נברח מאחריות". הוא הבטיח למשפחות הקורבנות פיצוי הולם, בעקבות החוויה "הנוראה" שעברה עליהם, והוסיף כי מחובתה של "אייר אסיה" לתמוך בהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully