וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש עיריית טבריה לשעבר זוכה מעבירת מימון בחירות

20.1.2015 / 9:56

השופטת החליטה שלא להרשיע את זוהר עובד, שכיהן כראש עיר במשך עשור, אף שזה הודה בעבירת הגבלת הכנסות בקמפיין הבחירות ב-2003. תחת זאת, נשקלת האפשרות להטיל עליו עונש של שירות לתועלת הציבור

זוהר עובד לשעבר ראש עיריית טבריה. גל ח.,
"בנסיבות העניין, יהיה בהרשעתו משום פגיעה בלתי-מידתית בו". זוהר עובד/גל ח.

בית משפט השלום בנצרת זיכה אתמול (שני) את ראש עיריית טבריה, זוהר עובד, שהואשם בעבירה על חוק מימון הבחירות במהלך קמפיין הבחירות המקומיות בשנת 2003. השופטת לילי יונג-גפר החליטה שלא להרשיע את עובד בהגבלת הכנסות, אף שהודה בעבירה במסגרת הסדר טיעון. במקום זאת היא תבחן את האפשרות להטיל עליו עונש של שירות לתועלת הציבור.

ב-2010 הוגש נגד עובד, שכיהן כראש העירייה בשנים 2003-2013, כתב אישום בגין רישום כוזב במסמכי תאגיד והגבלת הכנסות, לאחר שנטען כי מימן מכיסו את הקמפיין של סיעתו, "המהפך", בהתמודדות בבחירות המקומיות ב-2003 ומסר דיווח שווא כאילו מדובר בהלוואה. עם זאת, בשנה שעברה חתמה עמו המדינה על הסדר טיעון, ובמסגרתו הודה רק בעבירת הגבלת הכנסות.

עוד ידיעות משפט ופלילים:
מוטי ששון הוא ראש העיר שנחקר בחשד לעבירות מין
מאבטח הרמטכ"ל לשעבר שהורשע בתקיפה ישוחרר ממאסר
בעל מועדון בבאר שבע חשוד באונס: "המתלוננת הייתה מפוחדת"

השופטת נימקה את החלטתה בכך ש"לאחר האיזון בין האינטרסים השונים, נקבע כי בנסיבות העניין, יהיה בהרשעתו של הנאשם משום פגיעה בלתי-מידתית בו, בהתחשב בנסיבות הקשורות בעבירה ובאופן האכיפה שננקטה כלפיו". לדברי השופטת ינוג-גפר, הצטברות של נסיבות בתיק זה – הן אלו הקשורות בעבירה, הן אלו הקשורות באופן התנהלות רשויות האכיפה והן אלו הקשורות בנאשם עצמו, מביאה למסקנה כי מדובר באחד המקרים החריגים, "שלא רק שיש בהם כדי להצדיק הימנעות מהרשעתו, אלא שיהיה בהרשעתו משום פגיעה בתחושות של צדק והגינות".

בין השאר קבעה השופטת: "הנאשם הצליח להוכיח את דבר קיומה של אכיפה בררנית פסולה במקרה זה, שיש בה כדי להצדיק הימנעות מהרשעת הנאשם, ככל שיש בשאר הנתונים הרלבנטיים כדי להצדיק זאת". היא עוד מתחה ביקורת על התארכות ההליך נגדו, ואמרה: "יש לזכור כי הזמן הרב שחלף יש בו כשלעצמו כדי להקהות את חומרת המעשים".

"ההחלטה הוכיחה - ידיי נקיות"

בתגובה לזיכוי, אמר עובד כי בכך הסתיימו "שמונה שנות סבל בל יתואר" שהוא ומשפחתו עברו. "כפי שטענתי מהיום הראשון שידיי נקיות ושכל מעשיי כשרים, גם כאשר כולם גיחכו בספקנות וציקצקו בגרונם בציניות הישראלית, כעת הוכח שצדקתי", אמר עובד. "שמונה שנים דאגה התקשורת להזכיר אותי בכל הזדמנות כאחד המושחתים. מי יתקן את העוולה הזו? היום יצא הצדק לאור ובית המשפט הוכיח את אשר טענתי כל השנים, ידיי נקיות".

אמנם עובד זוכה בתיק הזה, אולם עדיין תלוי נגדו כתב אישום נוסף בגין עבירות בפרשה אחרת, שבמסגרתה פרץ לכאורה למחשבו של מבקר העירייה על מנת לבלוש אחר קובצי המחשב שלו. בכתב האישום, שהוגש נגדו ביוני 2011, נאשם עובד בקשירת קשר לביצוע עבירת פשע עם אדם נוסף, שסייע לו לכאורה בעבירה, בחדירה לחומר מחשב ובפגיעה בפרטיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully