וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנודן: סוכנות הביון הבריטית אספה מיילים של עיתונאים

ניתוח המסמכים המסווגים שחשף איש המודיעין האמריקני מעלה כי הסוכנות הבריטית יירטה תכתובות דואר אקלטרוני רבות של עובדי גרדיאן, וושינגטון פוסט וכלי תקשורת נוספים. "עיתונאים חוקרים - איום ביטחוני"

מטה סוכנות הביון GCHQ בעיר צ'לטנהאם, גלוסטרשייר. ויקיפדיה, אתר רשמי
מטה GCHQ במרכז בריטניה/אתר רשמי, ויקיפדיה

סוכנות הביון הבריטית GCHQ יירטה תכתובות דואר אלקטרוני של עיתונאים בכמה מכלי התקשורת הגדולים ביותר בממלכה המאוחדת ובארצות הברית – כך עולה מניתוח מסמכים מסווגים שחשף עובד הסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי (NSA) לשעבר אדוארד סנודן, אשר פורסם היום (שני) באתר הבריטי "גרדיאן".

על פי המידע, דואר אלקטרוני ששלחו עיתונאים המועסקים ב-BBC, רויטרס, גרדיאן וסאן הבריטיים, וושינגטון פוסט, ניו יורק טיימס ו-NBC האמריקניים ולה מונד הצרפתי, נשמר על ידי הסוכנות הבריטית והופץ ברשת הפנימית של הסוכנות, כחלק מתרגיל של סוכנות המודיעין. תכתובותיהם של העיתונאים הן חלק מכ-70 אלף פריטי דואר אלקטרוני שנאספו תוך פחות מעשר דקות, במהלך חודש נובמבר 2008, במסגרת ניסיון גישה לכבלי הסיב האופטי המהווים את אחד מצירי התעבורה האינטרנטית המרכזיים.

עוד בוואלה! חדשות:
המתיחות בצפון: "סוללת כיפת ברזל נפרסה בגבול לבנון"
פריז: נמצא דנ"א של חשוד נוסף בזירת הפיגוע במרכול
בשנה הבאה: 1% מהאנושות יחזיק ביותר מ-50% מההון בעולם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מטה "ניו יורק טיימס" בניו יורק/מערכת וואלה!, צילום מסך

למרות שלעובדי הסוכנות הייתה גישה לפריטי הדואר האלקטרוני, לא קיימת אינדיקציה לכך שהם היו מטרת האיסוף. עם זאת, מידע המופיע ב"מסמכי סנודן" מעלה כי הערכות ביטחון המידע של GCHQ מתייחסות ל"עיתונאים חוקרים" כאיום, בהיררכיה לצד טרוריסטים והאקרים.

על פי החוק הבריטי הנוגע לרגולציה של גופים חוקרים, Ripa, לרשויות בבריטניה יש גישה לתכתובותיהם של העיתונאים ללא צורך בצו מבית משפט. התקנה הזאת גררה מחאה מצד עובדים רבים בכלי התקשורת במדינה, אולם מאמציהם נבלמו לאחרונה, לאחר שראש הממשלה דייויד קמרון הבהיר בימים האחרונים את הצורך בהגברת מאמצי הביון, על מנת למנוע הישנות מרים כמו מתקפת הטרור בפריז לפני כשבועיים.

מסמך מסווג שנועד לאנשי המודיעין הצבאי, הזהיר מכך ש"עיתונאים וכתבים מייצגים איום פוטנציאלי לביטחון. 'עיתונאים חוקרים' המתמחים בסוגיות ביטחוניות הם בעלי עניין מיוחד. כל סוגי העיתונאים והכתבים ינסו גישה רשמית או בלתי-רשמית, על מנת להשיג מידע שהם לא חשופים אליו. גישות כאלה מהוות איום ממשי".

מדוברות GCHQ נמסר בתגובה לגרדיאן כי "כל עבודת המטה נעשית בתיאום עם המסגרת החוקית הברורה, אשר מבטיחה כי פעילויותינו מאושרות, נחוצות ומידתיות. קיים פיקוח מחמיר, כולל מצד הממשלה. כמו כן, נהלי יירוט המידע של בריטניה תואם באופן מלא את האמנה האירופית על זכויות אדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully