וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשנה הבאה: 1% מהאנושות יחזיק ביותר מ-50% מההון בעולם

19.1.2015 / 21:13

הנתונים המדאיגים המוצגים בדוח של עמותת "אוקספם" חושפים מגמה של חוסר שוויון הולך וגובר. האחוזון העליון הגדיל את נכסיו מ-44% מההון העולמי בשנת 2009 ל-48% בשנה שעברה. השבוע יתכנס הפורום הכלכלי בדאבוס

חסרי בית ממתינים לקבל אוכל, דלהי. רויטרס
"העניים נפגעים פעמיים מחוסר השוויון". חסרי בית ממתינים לקבל מזון בניו דלהי, הודו/רויטרס

עד לשנה הבאה, אחוז בודד באוכלוסיית העולם יחזיק ביותר ממחצית ההון של האנושות כולה – כך עולה מדוח שפרסמה היום (שני) עמותת "אוסקפם", יומיים לפני פתיחת הכינוס השנתי של הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס שבשווייץ. על פי הדוח, האחוזון העליון הגדיל את נכסיו מ-44% מההון העולמי בשנת 2009 ל-48% בשנה שעברה.

אם המגמות הקיימות ימשיכו, במהלך שנת 2016 יותר מ-50%מהעושר העולמי יהיה כאמור בידיהם של מאית מאזרחי העולם, העשירים ביותר. מנכ"לית "אוקספם" וויני ביאניימה, ממובילי הפורום הכלכלי בדאבוס, טענה כי פיצוץ של חוסר שוויון מעכב את המאבק נגד העוני.

עוד בוואלה! חדשות:
הקמפיין החדש של חיזבאללה: "בשתי מילים - הכינו מקלטיכם"
למרות הגשם: מיליונים נאספו במנילה לביקור האפיפיור
הפתק של זקן: האם אולמרט החזיק בחשבון סודי בשוויץ?

הכנות אחרונות לכינוס הפורום הכלכלי בדאבוס. AP
הכנות אחרונות לפורום הכלכלי העולמי בדאבוס, היום/AP

"האם אנחנו באמת רוצים לחיות בעולם שבו יש לאחוז אחד יותר ממה שיש לכל האחרים יחד?", תהתה היום. "עסקים כרגיל עבור האליטה אינה אפשרות שבאה בחינם. כישלון בהתמודדות עם חוסר השוויון יחזיר את המאבק בעוני עשרות שנים אחורה".

לדבריה של ביאניימה, "העניים נפגעים פעמיים מחוסר השוויון – הם מקבלים חלק קטן מהעוגה הכלכלית, ובגלל שחוסר שוויון קיצוני פוגע בצמיחה, יש גם עוגה קטנה יותר לחלוקה". הארגון הצהיר כי יקרא לקידום פתרון לחוסר השוויון ההולך וגובר במהלך הכינוס הקרוב בדאבוס. "אוקספם" ימליץ בין היתר על חשיפת עבירות מס של תאגידים, ויקרא לקידום הסכם עולמי בנוגע להתחממות הגלובלית.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
זיקוקים בשמי ניירובי, בירת קניה. רויטרס
ל-80% מאוכלוסיית העולם יש רק 5.5% מההון העולמי. זיקוקים בשמי שכונות העוני של ניירובי, קניה/רויטרס

על פי נתוני הדוח, המתבססים על נתוני "קרדיט סוויס" ועל רשימת המיליארדרים של כתב העת "פורבס", 80 האנשים העשירים ביותר בעולם חולקים את אותה כמות ההון שבידי מחצית מאזרחי העולם העניים ביותר – כ-3.5 מיליארד בני אדם. בשנה שעברה, ההון שבידי 50% מאזרחי העולם העניים ביותר היה שווה לעושרם של 85 האנשים העשירים ביותר, כך שהמגמה רק מחריפה.

לחברי האחוזון העליון יש הון ממוצע של 2.7 מיליון דולרים לאדם בוגר, כך לפי הדוח. חלקו הארי של ההון הנותר מוחזק בעיקר על ידי החמישית העשירה ביותר של אוכלוסיית העולם, ול-80% הנוספים יש רק 5.5% מהעושר העולמי. בממוצע, לכל אדם ב-80% הנמוכים יש הון בשווי של 3,851 דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully