וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ארה"ב חדרה לרשת האינטרנט בקוריאה הצפונית ב-2010"

הניו יורק טיימס מדווח כי ה-NSA עקבה אחרי הרשת בשל החשש מכוח הסייבר המתעצם של פיונגיאנג, אך לא הצליחה לסכל את המתקפה נגד סוני. בשל תכנית הריגול, אובמה האשים מפורשות את המשטר הקומוניסטי בתקיפה

ברק אובמה לאחר הודעת ה-FBI  כי קוריאה הצפונית אחרית למתקפת הסייבר על סוני, דצמבר 2014. AP
נשיא ארה"ב ברק אובמה מתייחס למתקפת הסייבר בחודש שעבר/AP

ארצות הברית פרצה לרשת האינטרנט של קוריאה הצפונית בשנת 2010 – כך דיווח הלילה (שני) הניו יורק טיימס. הדיווח מתבסס על גורמים רשמיים לשעבר בארה"ב ובעולם, על מומחי מחשבים שתודרכו בנושא וכן על מסמך של הסוכנות שנחשף לאחרונה. עם זאת, המעקב המתמשך של הסוכנות לביטחון לאומי (NSA) לא הצליח לסכל את מתקפת הסייבר של פיונגיאנג נגד חברת סוני

התכנית הסודית החלה בשל החשש מיכולות הסייבר המתקדמות של המשטר בפיונגיאנג והסוכנות חדרה לרשת האינטרנט של סין, שמחברת את קוריאה הצפונית לעולם. משם התחקו אחרי שרתים במלזיה, שבהם משתמשים הפצחנים הקוריאנים ואז עקבו ישירות אחרי הצפון בסיוע של קוריאה הדרומית ושל מדינות נוספות. מטרת התכנית הייתה להתקין "תוכנה זדונית" שתאפשר לאתר את פעילות יחידת ההאקרים, שמספרם נאמד בכ-6,000 בני אדם.

לקריאה נוספת בנושא
בתגובה למתקפת הסייבר: ארה"ב הטילה סנקציות על קוריאה הצפונית
הסערה נמשכת: השבתה נוספת של האינטרנט בקוריאה הצפונית
צפון קוריאה: אובמה קוף ביער טרופי; ננקום על הפצת הסרט

שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און – פיונגיאנג, אוגוסט 2014. רויטרס
"הם היו סבלנים וזהירים בצורה יוצאת דופן". מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און/רויטרס

העדויות שהצטברו בתכנת המעקב הביאו לכך שנשיא ארה"ב ברק אובמה לא היסס להאשים באופן גלוי את משטרו של קים ג'ונג און בביצוע המתקפה. ההודעה של הנשיא הייתה חריגה, משום שוושינגטון מעולם לא האשימה ממשלה זרה בביצוע מתקפת סייבר נגד מטרות אמריקניות. לדברי גורם צבאי אמריקני בכיר, "אובמה לא ממהר להסיק מסקנות מדיווחים מודיעיניים, אך במקרה הזה לא היה לא ספק".

חרף המעקב המתמשך, לא הצליחו ב-NSA להתריע בפני סוני על המתקפה הצפויה נגדם בעקבות סרט הקומדיה "ריאיון סוף", שעלילתו עוסקת בהתנקשות במנהיג קים. במהלך השבועות האחרונים הגיעו כמה חוקרים למסקנה כי הפצחנים הקוריאנים פעלו במשך חודשיים - בין ספטמבר לאמצע נובמבר - כדי למפות את מערכת המחשוב של סוני, שבמהלכם איתרו קבצים חשובים ותכננו כיצד לפגוע בה.

"הם היו סבלנים וזהירים בצורה יוצאת דופן", מסר גורם שמעורה בפרטי החקירה. עם זאת, הוא הוסיף כי למרות תכנית הריגול סביב פעילות הסייבר של קוריאה הצפונית, המודיעין האמריקני "לא יכול היה להבין את העוצמה" של המתקפה שהחלה ב-24 בנובמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully