וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלחמה בלוב: הצבא הכריז על הפסקת אש עם שתי מיליציות

כוחות הממשלה הרשמית שנמלטה למזרח יפסיקו את הלחימה עם שני ארגונים, בהם פג'ר ליביה שהשתלט על הבירה טריפולי, שהודיעו על צעד דומה. הצבא: "נמשיך לרדוף טרוריסטים". האו"ם בירך על המהלך

רקטה פגעה במסוף הדלק הגדול ביותר בלוב במהלך עימותים במדינה, דצמבר 2014. רויטרס
עשן כבד מיתמר ממסוף הנפט הגדול ביותר בלוב שנפגע בלחימה, דצמבר/רויטרס

צבא לוב הכריז על הפסקת אש חלקית החל מהלילה (שני) אחרי ששתי מיליציות במערב המדינה הודיעו על הפסקת אש חד-צדדית ביום שישי האחרון. עם זאת, הצבא הוסיף כי "ימשיך לרדוף אחרי טרוריסטים". ההכרזה הגיעה בעקבות סבב שיחות ראשון שהתקיים בחסות האו"ם בסוף השבוע בז'נבה, שמטרתו לסיים את הלחימה הממושכת במדינה הצפון-אפריקנית.

הצבא מייצג את הממשלה הרשמית שנאלצה לעבור לעיר טוברוק שבמזרח המדינה, אחרי שמיליציות כבשו את הבירה טריפולי. הצבא הבהיר כי הוא יפקח על המצב בשטח כדי "למנוע כל שינוי בקווי אספקת הנשק והציוד בחזית", שיביא להפרת הסכם הפסקת האש. ככל הנראה, הקרבות בעיר בנגאזי בין כוחות המשטר למיליציות איסלאמיות קיצוניות יימשך.

לקריאה נוספת על הלחימה בלוב
החברה האחרונה שטסה ללוב הפסיקה פעילותה
"לוב בכאוס, הגיע הזמן שהקהילה הבינלאומית תפעל"

ביום שישי הצהירה מיליציית "פג'ר ליביה" השולטת בבירה כי היא תפתח "מסדרון הומניטרי" לעיר. כמו כן, נציגי הממשלה שאינה מוכרת על ידי הקהילה הבינלאומית ויושבת בעיר הודיעו כי הם מוכנים להשתתף בסבב שיחות נוסף, אך התנו זאת בקיומו על אדמת לוב. משלחת האו"ם למדינה בירכה על המהלך וכינתה אותו "צעד חשוב" למען תהליך השלום בלוב.

לוב נמצאת באנרכיה מאז הופל הדיקטטור מועמר קדאפי במלחמת האזרחים של שנת 2011. במערב חוששים שהכאוס במדינה עלול להתפשט למדינות נוספות באזור וכן שלוב תהיה כר פורה לארגוני טרור בינלאומיים. לאחרונה השתלטו לוחמים שנשבעו אמונים לארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) על אזורים במזרח המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully