וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לוב בכאוס, הגיע הזמן שהקהילה הבינלאומית תפעל"

3.1.2015 / 4:37

שר ההגנה הצרפתי הבהיר בתום פגישה עם נשיא ניז'ר כי מלחמת האזרחים הקשה, הפכה את לוב "לקרקע פוריה עבור טרוריסטים". יציבות האזור בסכנה, והוא "משלם את המחיר" על מה שנשאר אחרי פעילות נאט"ו להדחת קדאפי

רקטה פגעה במסוף הדלק הגדול ביותר בלוב במהלך עימותים במדינה, דצמבר 2014. רויטרס
שריפת ענק במסוף נפט בצפון המדינה בעקבות פגיעת רקטה, השבוע/רויטרס

שר ההגנה של צרפת, ז'אן איב לה דריאן, אמר אמש (שישי) כי על מעצמות העולם לפעול בנוגע לחוסר היציבות בלוב. בתום פגישה עם נשיא ניז'ר, מחאמדו איסופו, בבירה ניאמיי, קרא לה דריאן להתערבות צבאית בינלאומית במדינה, אולם סירב להתייחס לפעולה כזו מצד פריז.

מנהיגי מאלי וסנגל קראו לפעולה צבאית מצד מדינות המערב בלוב, אשר נפלה לחוסר יציבות קשה לאחר הדחתו של המנהיג מועמר קדאפי בשנת 2011. "לוב כיום בכאוס, והיא הפכה לקרקע פוריה עבור טרוריסטים, אשר מאיימים על יציבותה של ניז'ר, ובעתיד גם של צרפת", אמר לה דריאן. "אנו סבורים שהגיע הזמן להבטיח כי הקהילה הבינלאומית מתמודדת עם הבעיה הלובית. זו גם אמונתו של הנשיא איסופו".

עוד כותרות מלוב בוואלה! חדשות:
חקירת הפיגוע בבנגזי: ממשל אובמה לא הסתיר ראיות
תיעוד: מטוס קרב מתרסק לשכונת מגורים ועולה בלהבות
שגרירות ארה"ב בלוב בידי חמושים: קפצו מהגג לבריכה

חילופי אש במרכז טריפולי בין המיליציות האיסלאמיסטיות – אוגוסט 2014. רויטרס
חילופי אש בלב טריפולי הבירה/רויטרס

ממשלת לוב המוכרת על ידי הקהילה הבינלאומית, בראשותו של עבדאללה א-ת'יני, עברה מהבירה טריפולי למושב זמני בעיר טוברוק, שבמזרח המדינה, בעקבות השתלטות מורדים על טריפולי ועל ערים נוספות, בהן בנגזי. דרום המדינה נשלט ברובו על ידי ארגונים המזוהים על אל-קאעדה, ומוסדות רבים, בהם מערכת המשפט ונמלי ים, נמצאים בשליטת מורדים.

לה דריאן ביקר שלשום בבסיס צבאי צרפתי במדאמה שבצפון ניז'ר, סמוך לגבול לוב. לדבריו, מיקום הבסיס, מרחק כעשרה ימי נסיעה מבירת המדינה, בעל חשיבות מרכזית, ומאפשר תגובה מהירה ויעילה. עוד הוסיף שר ההגנה כי קיים קשר בין הפעילות הצרפתית נגד כוחות איסלאמיסטיים במאלי בשנת 2013, למאבק בהתפשטות ארגונים קיצוניים במדינות האזור.

עם זאת כאמור, צרפת לפי שעה שוללת את האפשרות של התערבות צבאית בלוב. לדברי הנשיא הניז'רי איסופו, אזור הסאהל, המכסה שטחים ממאלי, בורקינה פאסו, ניגריה, קמרון, צ'אד, מאוריטניה ומדינות נוספות, "משלם את המחיר" עבור האי-סדר הפוליטי שהותיר אחריו מבצע נאט"ו להדחת קדאפי.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
חגיגות שנה לשחרור לוב. 20 באוקטובר 2012. AP
חגיגות לציון שנה להדחת קדאפי/AP

לדברי איסופו, יש צורך כעת בפעולה מערבית על מנת "לתקן את המצב". הוא הבהיר: "אני לא רואה כיצד מיליציות חמושות יביאו לפיוס בלוב". בימים האחרונים, הלחימה בין הממשלה למורדים בלוב הביאה לשריפת ענק במאגרי נפט בנמל א-סידר, ולתקיפה אווירית ראשונה באזור שבשליטת המורדים, על ידי כוחות הממשל.

דוח משותף של משרד הנציב העליון לזכויות אדם של האו"ם וכוחות המשימה של האו"ם בלוב שפורסם לפני כשבועיים מעלה כי מאות אזרחים נהרגו מאז סוף אוגוסט בקרבות בין המליציות לצבא בלוב. כמו כן, צוין בדוח כי לפחות 120 אלף איש נאלצו להימלט מבתיהם. בנוסף, מחברי הדוח מזהירים את בכירי צבא לוב מכך שהם עלולים למצוא עצמם עומדים בפני תביעה בגין פשעי מלחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully