וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החברה האחרונה שטסה ללוב הפסיקה פעילותה

"טורקיש איירליינס" הודיעה כי הקו שהפעילה לעיר מיסרתה יושעה עד להודעה חדשה לנוכח ההסלמה בלחימה במדינה וכעת לא ניתן יהיה להגיע אליה מהאוויר. הממשלה הרשמית מסרבת להתערבות זרה במדינה

רקטה פגעה במסוף הדלק הגדול ביותר בלוב במהלך עימותים במדינה, דצמבר 2014. רויטרס
שריפת ענק במסוף נפט בצפון המדינה בעקבות פגיעת רקטה, בשבוע שעבר/רויטרס

חברת התעופה הבינלאומית האחרונה שהפעילה קו ללוב השעתה היום (שלישי) את טיסותיה למדינה הצפון-אפריקנית, בשל ההסלמה האחרונה בלחימה. חברת "טורקיש איירליינס" הודיעה כי היא מפסיקה עד להודעה חדשה את הטיסות לעיר מיסרתה, שבמערב לוב, היעד האחרון במדינה שאליו הגיעה. בעבר נחתו מטוסי החברה גם בנמלי התעופה בבירה טריפולי, בבנגזי ובסבחה, אך לנוכח מלחמת האזרחים צומצמו הטיסות ונותבו רק למיסרתה.

"השענו את טיסותינו למיסרתה עד להודעה חדשה בשל בעיות תפעוליות", נמסר מהחברה הטורקית. מאז נפילתו של הדיקטטור מועמר קדאפי בשנת 2011, פשתה במדינה האנרכיה וכעת שולטות בלוב שתי ממשלות יריבות – אחת, המוכרת כנציגה הרשמית של לוב על ידי הקהילה הבינלאומית, ממוקמת בעיר טוברוק שבמזרח המדינה. השנייה, המגובה על ידי מיליציות איסלאמיות, השתלטה על הבירה טריפולי על אף שחבריו הפסידו בבחירות. לאחרונה החלו כוחות הממשלה הרשמית להפציץ את העיר מיסרתה ופגעו בנמל העיר ובמפעל פלדה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
מיליציה המזוהה עם דאעש בדרכה לעיר דרנה, שבצפון לוב/מערכת וואלה, צילום מסך

במקביל, הודיעה הממשלה בטוברוק כי היא תהדק את הפיקוח על הגבולות הימיים של המדינה ואיימה לפגוע בכל כלי שיט שיעגון בנמלי המדינה ללא אישור מוקדם. כמו כן, נציגי הממשלה ביקשו מהמדינות שהתחייבו לספק להם אמצעי לחימה לעמוד בהבטחותיהן, אולם הביעו התנגדות חריפה לכל התערבות צבאית זרה בארצם.

לאחרונה התרבו הדיווחים שלפיהם ארצות הברית שוקלת להרחיב את המתקפה הבינלאומית נגד ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) גם ללוב, אחרי שמיליציה שנשבעה אמונים לארגון הקיצוני השתלטה על עיר הנמל דרנה, שבצפון המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully