וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטין הרג נער בגלל 300 שקל - ונידון ל-11 שנות מאסר בלבד

18.1.2015 / 18:35

בית המשפט גזר על אחד מדוקרי אורגיל מואטי עונש נמוך משמעותית מזה שקבוע בחוק ומזה שדרשה הפרקליטות. אבי הקורבן תקף את החלטת בית המשפט: "היום הוכח שאפשר גם לקחת חיים וגם לקבל פרס. זה הזוי"

צילום: יותם רונן, עריכה: גדי וינסטוק

בית המשפט המחוזי בלוד גזר היום (ראשון) 11 שנות מאסר על אחד משלושת הנאשמים בהריגת אורגיל מואטי בן ה-17, שנדקר למוות בשנת 2012 בפארק שרונה בעיר רחובות על ידי שני קטינים בני 17. אם יוחלט לנכות שליש מתקופת מאסרו כמקובל במקרים רבים, הוא יישא עונש של כשמונה שנים בלבד.

מדובר בעונש קל משמעותית מהעונש המקסימלי הקבוע בחוק על עבירת הריגה - 20 שנות מאסר - ומהעונש שאותו ביקשה הפרקליטות - כ-16 שנות מאסר. עם זאת, כיוון שהנאשם היה קטין בעת ביצוע המעשה, הוחלט להקל בעונשו, כנהוג.

הריגתו של אורגיל מואטי - לקריאה נוספת:
אישום: רדפו אחרי אורגיל מואטי ודקרו אותו למוות
אורגיל מואטי נקבר ברחובות: "סליחה, בן שלי"
קרובי מואטי: "הוא בן למשפחה שכולה, ילד טוב"

הצעיר הורשע בחודש אפריל האחרון בהריגתו של מואטי. זאת, לאחר שבפרקליטות הגישו נגדו כתב אישום על הריגה ולא על רצח, משום שלא יכולים היו להוכיח כי התכוון להרוג את מואטי ולא לפצוע אותו בלבד.

הנאשם השני, שעל פי כתב האישום דקר גם הוא את מואטי, עומד לדין בגין רצח, אך טרם הוכרע דינו. הנאשם השלישי, שסייע לשניים להימלט לאחר המעשה, הורשע בקשירת קשר לביצוע פשע וריצה חצי שנת עבודות שירות במסגרת הסדר טיעון שאושר בשנת 2013.

על פי כתבי האישום, הרקע למעשה היה חוב כספי של מואטי לאחד הנאשמים בסך 300 שקלים. מואטי ביקש, יום לפני הרצח, ארכה להחזרת החוב, ואז התפתחה קטטה שבמהלכה הוכה בידי השניים, בין היתר באמצעות אלות. לאחר הקטטה איים אחד הנאשמים על מואטי וחבריו: "אני אדקור אתכם, אתם תמותו".

ביום הרצח שוחחו הנאשמים והחליטו "לסגור את הסיפור" עם מואטי. השניים הלכו עם הנאשם השלישי לביתו של מואטי כשהם מצוידים בסכין מטבח ובסכין יפנית, ומצאו אותו בפארק הסמוך לביתו. אז שלף אחד הנאשמים סכין יפנית ושאל את מואטי "איפה הכסף?". כשמואטי השיב שאין לו כסף, דקר אותו. מואטי ניסה לברוח, ואז רדפו אחריו הנאשם ברצח והמורשע בהריגה, עד שהוא נכנס לסמטה והתיישב על מעקה אבן נמוך כשהוא שותת דם. אז פנה מואטי אל תוקפיו והתחנן שיעזבו אותו. "קחו את מה שיש לי בכיס, רק אל תגעו בי", ביקש.

למרות תחינת מואטי, דקר אותו המורשע בהריגה בעזרת הסכין היפנית כמה פעמים, ואז הנאשם ברצח דקר אותו בסכין המטבח. או אז, עזבו אותו השניים כשהוא מתבוסס בדמו. זמן קצר לאחר מכן מת מואטי מפצעיו. על פי כתב האישום, המורשע בהריגה שטף את ידיו המגואלות בדם, והוא והנאשם ברצח השליכו את הסכינים ונמלטו.

"בית המשפט למעשה מעודד ותומך באלימות"

למרות שמדובר כאמור בעונש קל יחסית, השופטת ורדה מרוז ציינה היום כי לנאשם "דפוסים עברייניים" וכי מדובר בעונש חמור ומרתיע מצדו של בית המשפט. בפרקליטות, שאותה מייצגת עורכת הדין איילה אורן, ישקלו אם לערער על גזר הדין.

יצחק מואטי, אביו של אורגיל שהגיע לבית המשפט, תקף היום בתום הדיון את החלטת בית המשפט. "יש תחושה מאוד קשה של אכזבה", אמר. "השופטת יודעת שמדובר ברוצח מתועב שלמעשה רצח את הבן שלי באכזריות רבה בסכינים, וגם אחרי שהוא נפל והתבוסס בדמו המשיך לחתוך אותו. בית המשפט ומערכת המשפט החליטו להמשיך עם הקו המקל בגלל שהוא קטין ונתנו לו 11 שנה בניכוי הזמן שישב עד היום מאז הרצח".

מואטי הוסיף: "זהו פסק דין הזוי ולא צודק. יש בו תועלת לארגוני הפשע, לפושעים, לאלה שמחזיקים סכינים ונשק חם. למעשה בית המשפט נתפס בעיני היום כמי שמעודד ותומך באלימות במדינת ישראל ולא מנסה למגר אותה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
הנער שנרצח נקבר ברחובות: ”סליחה, בן שלי". שלומי גבאי
"אני כבר שילמתי את המחיר היקר ביותר". הורי מואטי/שלומי גבאי

"אחרי כמעט שלוש שנים של דיונים, נוכחנו לדעת כמה אכזריות יש באנשים. שאפשר גם לקחת חיים של ילד בן 17 וחצי וגם לקבל פרס", הוסיף מואטי. "הוא עוד חמש שנים פחות או יותר ייצא לרחובות, בחור שמהווה סיכון לציבור במדינת ישראל, ואת אף אחד זה לא מעניין. עורכי הדין קיבלו את הכסף שלהם, עשו את שלהם, הוציאו אותו הכי בזול שיש, ולצערי הרב מערכת המשפט נכנעת ללחצים האלה, נכנעת לחסינות הזאת שנקראת 'קטינות'". בהמשך אמר: "אין לי ספק שהוא חוגג ניצחון על חשבון דמו של הבן שלי".

"הוא יחזור לפשע, הוא יחזור לרחובות", קבע מואטי. "יש לו עבר פלילי ארוך, ובית המשפט לא לקח את זה בחשבון וחבל מאוד. אני כבר שילמתי את המחיר היקר ביותר, הקורבן הבא בפתח, וכך גם האימא והאבא הבאים שיבכו, והילד שיירצח על לא עוול בכפו. אף אחד לא עושה דבר כדי למגר את האלימות. ולמגר את האלימות זו מלחמה".

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully