וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ החליט: מפקד חדש לפיקוד מרכז - אלוף רוני נומה

18.1.2015 / 17:07

הרמטכ"ל וראש המטה הכללי המיועד גדי איזנקוט הודיעו על שורת מינויים במטכ"ל. בין היתר, אלוף נומה, כיום מפקד מפקדת העומק, יחליף את אלוף ניצן אלון, שימונה לראש אגף המבצעים בצה"ל

אלוף רוני נומה במינויות למפקד מפקדת העומק. דובר צה"ל
רוני נומה מקבל דרגת אלוף מהרמטכ"ל/דובר צה"ל

שורת מינויים בצה"ל: הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ וראש המטה הכללי המיועד אלוף גדי איזנקוט הודיעו היום (ראשון) על שורה של מינויים בפורום המטה הכללי של צה"ל. במרכז, עומד מינויו של אלוף רוני נומה למפקד פיקוד מרכז. שהיה בחודשים האחרונים מפקד מפקדת העומק, יחליף בתפקיד את אלוף ניצן אלון. אלון יעזוב את פיקוד מרכז לאחר שלוש שנים ויחליף את ראש אגף המבצעים בשנתיים וחצי האחרונות, אלוף יואב הר-אבן.

מפקד פיקוד דרום לשעבר, אלוף (במיל') טל רוסו יחליף את אלוף נומה כמפקד מפקדת העומק. אלוף רוסו, שפרש מצה"ל, ימלא את התפקיד במסגרת שירות מילואים.

לתפקיד מפקד פיקוד העורף ימונה תת-אלוף יואל סטריק, כיום מפקד קורס מפקדי פלוגות-מפקדי גדודים. סטריק, שיועלה לדרגת אלוף, יחליף בתפקיד את אלוף אייל אייזנברג, המכהן בתפקיד בשלוש וחצי השנים האחרונות.

גורם צבאי מסר כי טרם הוחלט על עתידם של אלוף אייזנברג ושל אלוף הר-אבן. כמו כן, בשלב זה הודיע על פרישתו אלוף נועם תיבון, מפקד הגיס הצפוני.

עוד בנושא צבא וביטחון:
דיווח: כלי טיס ישראלי הפציץ יעדים ברמת הגולן הסורית
"האבא של החיילים הבודדים": יום הולדתו הפך לחגיגה לכבודם
הלוחם הבדואי שנורה בגבול עזה: "עמדתי להוריד שכפ"צ"

תא"ל ניצן אלון. דובר צה"ל
אלוף ניצן אלון/דובר צה"ל

נומה הועלה לדרגת אלוף בחודש יוני האחרון כאשר מונה לשני תפקידים בכירים במקביל - מפקד המכללה הבין-זרועית לפיקוד ומטה (במקומו של תת-אלוף הרצי הלוי), ולמפקד מפקדת העומק (במקומו של אלוף שי אביטל). בכך, בוטל למעשה תקן תת-אלוף אחד כנראה בעקבות הקיצוץ החד בתקציב הביטחון.

נומה נתפס בתור אחד ממפקדי השדה המוערכים ביותר בצה"ל. הוא החל את דרכו בחטיבת הצנחנים, פיקד על יחידות דובדבן ושלדג, על החטיבה המרחבית בנימין ועל חטיבת הנח"ל.

במהלך מלחמת לבנון השנייה היה עוזרו האישי של הרמטכ"ל דן חלוץ, ובשל הערכה רבה מצדו של הרמטכ"ל הבא גבי אשכנזי הוא נשאר בתפקידו תקופה ארוכה בניגוד למסורת במסגרתה ממנה רמטכ"ל בכוורת הקרובה את אנשיו. לאחר מכן מונה לתפקיד היוקרתי של מפקד עוצבת האש, ובהמשך ביקש להשתבץ בתפקיד שטח (מפקד המרכז הלאומי לאימונים ביבשה ומפקד עוצבת סיני, אוגדת מילואים של פיקוד הדרום).

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully