וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלוחם הבדואי שנורה בגבול עזה: "עמדתי להוריד שכפ"צ"

17.1.2015 / 0:20

לוחם גדוד הסיור המדברי שנפצע באורח קשה לפני כחודש בגבול הרצועה, סיפר לבני נוער על היום שבו ירה בו צלף פלסטיני בעת שאבטח עבודות בגדר המערכת. "אני עוד אחזור לגדוד ואתקדם שם"

צילום: ערן גילווארג, עריכה: שניר דבוש

לוחם בגדוד הסיור המדברי, עבד אל-הייב בן ה-20, נפצע באורח קשה לפני כשבועיים על ידי צלף פלסטיני בעת שאבטח עובדים שפעלו לתיקון גדר המערכת בגבול רצועת עזה. השבוע הוא שיחזר ממיטתו בבית החולים רמב"ם שבחיפה את הרגעים הקשים שבהם נורה לעברו הכדור שפגע בריאותיו ובכבד שלו.

אל-הייב סיפר על היום שבו נפצע לבני נוער מהמגזר הבדואי שפעילים בתנועת "אחריי", שמכינה בני נוער לשירותם הצבאי. בין הנוכחים היה אלף אלוף-משנה במיל' פיני גנון, מרכז הפעילות של המגזר בנוצרי והבדואי באגף הביטחוני-חברתי של משרד הביטחון. "מאחל לכם שאראה אתכם לוחמים בצבא", בירך אל-הייב את בני הנוער שהגיעו לשמוע אותו.

עוד ידיעות בוואלה! חדשות:
ראש ממשלת צרפת: "גל הטרור - כישלון של המודיעין"
גופה התגלתה בבניין בתל אביב לאחר כיבוי שריפה
ארבעה נרצחו במרכול היהודי בפריז, מצוד אחר חשוד שנמלט

אירוע ירי סמוך לגדר המערכת באזור ניר עוז, דצמבר 2014. אלדד, מערכת וואלה! NEWS
קטע הגדר שבו נפצע אל-הייב, בסמוך לקיבוץ ניר עוז/מערכת וואלה! NEWS, אלדד

"יצאנו לאבטח עובדים על הגדר", סיפר הלוחם הפצוע. "התיישבנו, נהיה חם וביקשתי מהמפקד להוריד את השכפ"צ. עוד לא הספקתי לעמוד - וקיבלתי את הכדור ונפלתי על הרצפה. חבר שלי שהוא חובש טיפל בי ודיווחו בקשר שיש חייל שנפצע – זה מה שאני זוכר". משם, אל-הייב נלקח בפינוי מוסק לבית החולים סורוקה בבאר שבע על מנת להעניק לו טיפול ראשוני לפציעות הקשות שלו. בתגובה לירי הצלף, תקף צה"ל מטרות שונות במרחב והרג את מפקד פלוגת התצפיות במרחב חאן יונס משם ירה הצלף הפלסטיני. אמו של אל-הייב, בלנקה, התרגשה מאוד מהמעמד והודתה רבות לבני הנוער על הביקור.

רופאיו מעריכים כי תהליך השיקום שלו לא יהיה ארוך מאוד, וכי בקרוב הוא יוכל לעמוד על רגליו. לדבריו של אל-הייב, הוא מתכנן לשוב לגדוד. "אני רוצה להתקדם בצבא, זה מה שמעניין אותי", אמר. "אני אחזור, ובעזרת השם אני אתקדם שם".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

"מחר הילדים יהיו לוחמים וייקחו דוגמה מבדואי גאה"

גנון, שעמד בראש הביקור, אמר בסיומו כי "המטרה של משרד הביטחון היא לקרב את בני הנוער במגזר הבדואי המוסלמי והנוצרי במדינת ישראל". לדבריו, השנה ייתכן כי תהיה עלייה בגיוס לגדוד שממנו הגיע אל-הייב. "הקמנו עשר קבוצות נוער בשילוב תנועת 'אחריי' במסגרת ההכנות לצה"ל, בסיוע מאגף כוח אדם ומאוגדת עזה. אנחנו מעריכים כי השנה תהיה עליה בגיוס לגדוד הסיור המדברי. הביקור הזה הוא חלק מהערכים שאנחנו מקנים לבני הנוער הבדואי בקבוצות 'אחריי'. אני בחרתי להביא את הילדים האלה, שמחר הם יהיו לוחמים, וייקחו דוגמה מבדואי גאה".

עבד הוא בן למשפחת הייב, שראשיה התגייסו למחתרת ההגנה לפני קום המדינה והקימו בה את "פלוגת הייב", שהיו בה גששים ולוחמים. לימים, הפלוגה חברה לצה"ל כמו שאר זרועות המחתרת. כמו כן, גדוד הסיור המדברי שבו משרת עבד, קיבל בעשור האחרון שלושה צל"שים שונים על פועלו בלחימה ברצועת עזה.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

(עדכון ראשון: 16:27)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully