וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת צרפת: "גל הטרור - כישלון של המודיעין"

מנואל ואלס התייחס לשורת הפיגועים שהתרחשו בבירה פריז בימים האחרונים והודה בריאיון עם תחנת הטלוויזיה BMFכי "כאשר 17 בני אדם מתים, זה אומר שהיו סדקים בביטחון"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ראש ממשלת צרפת מנואל ואלס הודה אמש (שישי) כי היה "כישלון ברור" של המודיעין הצרפתי בכל הנוגע לגל הטרור שפקד את המדינה בימים האחרונים. "כאשר 17 בני אדם מתים, זה אומר שהיו סדקים בביטחון", הסביר ואלס בריאיון לתחנת הטלוויזיה הצרפתית BMF. שניים עשר בני אדם נרצחו בטבח שביצעו האחים סעיד ושריף קואשי במשרדי העיתון "שרלי הבדו" ביום רביעי וחמישה נוספים – שוטרת שנרצחה ביום חמישי וארבעה בני ערובה במכולת הכשרה בפריז אתמול – על ידי אמדי קוליבאלי.

אתמול, כאמור, התרחשו שני אירועי התבצרות במקביל – האחים קואשי התמקמו במפעל דפוס בפרבר הצפוני דמרטאן אן-גואל, סמוך לנמל התעופה שארל דה גול. לאחר כמה שעות הם יצאו במפתיע מהמקום ואז חוסלו על ידי כוחות הביטחון שהיו פרוסים בהמוניהם באזור. השבוי שהיה בידם שוחרר ללא פגע.

מתקפות הטרור בצרפת || סיקור מיוחד
אל-קאעדה בתימן: "הפיגוע לימד את צרפת גבולות חופש הביטוי"
תיעוד: רגעי הפריצה למרכול הכשר בפריז
עדות מהפיגוע בפריז: "אחי הספיק להיאבק עם המחבל, ואז נורה"

מסוק בשמי האזור שבו התבצרו האחים קואשי, המחבלים שביצעו את הטבח ב"שרדלי הבדו", 09 בינואר 2015. רויטרס
מסוק בשמי האזור שבו התבצרו האחים קואשי, היום/רויטרס

באותו זמן, פרצו כוחות אחרים למרכול "היפר-כשר" ברובע פורט דה ונסן, שם החזיק קוליבאלי בכ-20 בני ערובה. ארבעה מהשבויים נרצחו על ידי המחבל. ארבעה אנשים נוספים נפצעו באורח קשה בתקרית ועוד 15 בני ערובה חולצו בשלום. קוליבאלי חוסל במהלך המבצע, אך חוטף נוסף נמלט – ככל הנראה חברתו לחיים לשעבר חייאת בומדיין.

כמו כן, הרשת שוחחה אתמול עם קואשי ועם קוליבאלי, והקלטות השיחות עם השניים שודרו רק לאחר ששלושת המחבלים חוסלו על ידי כוחות הביטחון. לדברי קואשי, האירוע במערכת המגזין הסטירי תוכנן ומומן על ידי ארגון אל-קאעדה בחצי האי ערב, שפועל בתימן. קואשי הוסיף כי המטיף הקיצוני אנוואר אל-אווקי, שחוסל על ידי ארצות הברית ב-2011, אימן אותו לקראת המתקפה. "אנחנו מגני הנביא", אמר קואשי, בהתייחסו לקריקטורות שלעגו לנביא מוחמד שפרסם בעבר המגזין הסטירי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
המחבל אמדי קוליבאלי וחברתו לחיים לשעבר חייאת בומדיין. לה מונד, צילום מסך
המחבל אמדי קוליבאלי וחברתו לחיים לשעבר חייאת בומדיין/צילום מסך, לה מונד

לפי העיתון "לה מונד", קוליבאלי, בן 33, מתגורר בפרבר בדרום-מזרח פריז. הוא מכר ותיק של שריף קואשי, אחד המחבלים מהפיגוע ב"שרלי הבדו", והשניים תוארו כמאמינים האדוקים ביותר של המחבל הצרפתי-אלג'יראי ג'מיל בגאל, חבר באל-קאעדה. קוליבאלי טען בשיחה כי הוא תכנן את הטבח ב"שרלי הבדו" ואת ההשתלטות על המעדנייה יחד עם האחים קואשי. לדבריו, הוא שייך לארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) והוא "מעוניין להגן על הפלסטינים ולהרוג יהודים".

(עדכון ראשון: 23:19)

המחבל אמדי קוליבאלי וחברתו לחיים לשעבר חייאת בומדיין. לה מונד, צילום מסך
חייאת בומדיין/צילום מסך, לה מונד
המחבל אמדי קוליבאלי וחברתו לחיים לשעבר חייאת בומדיין. לה מונד, צילום מסך
אמדי קוליבאלי/צילום מסך, לה מונד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully