וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: רגעי הפריצה למרכול הכשר בפריז

אחרי כמה שעות שבהן הוחזקו כמה בני ערובה במעדנייה שבמזרח בירת צרפת, הסתערו כוחות מיוחדים על המקום ושחררו חלק מהשבויים. החוטף נהרג ועל פי כמה דיווחים, לפחות ארבעה מבני הערובה נהרגו באירוע

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

אחרי כמה שעות שבהן התבצר אתמול (שישי) אדם חמוש במרכול כשר במזרח פריז כשהוא מחזיק בכמה בני ערובה, פרצו כוחות מיוחדים למקום. הכוחות ניהלו חילופי אש עם החוטף, שזוהה כאמדי קוליבאלי, שבסיומן הוא נהרג. במקום נשמעו פיצוצים עזים ועשן היתמר מהמרכול. הכוחות הצליחו לחלץ כמה מהחטופים, אך על פי כמה דיווחים ארבעה נהרגו במהלך האירוע.

קוליבאלי, בן 33, התגורר בפרבר דרום-מזרחי של פריז. הוא היה קשור לשריף קואשי – אחד מהמחבלים שביצע את הטבח במשרדי העיתון "שרלי הבדו" ביום רביעי וחוסל יחד עם אחיו סעיד – ושניהם תוארו כמעריצים אדוקים של המחבל הצרפתי-אלג'יראי ג'מיל בגאל, חבר בארגון אל-קאעדה. כמו כן, ככל הנראה קוליבאלי הוא זה שירה אתמול בשוטרת בדרום העיר. חברתו לחיים עד לשנת 2010, חייאת בומדיין, בת 25, חשודה גם היא במעורבות באירוע, אך לא ברור אם הייתה במקום.

שוטרים בסמוך למעדניה הכשרה בה על פי החשד מתבצרים שני מחבלים עם בני ערובה, פריז, ינואר 2015. רויטרס
כוחות משטרה בסמוך למעדנייה הכשרה בפריז, היום/רויטרס

רשת RTL דיווחה כי החוטף דרש לשחרר את האחים קואשי שהתבצרו באותו זמן בצפון פריז ולהפסיק לאלתר את המבצע המשטרתי, אחרת יוציא להורג את בני הערובה. עם זאת, כוחות הביטחון לא נענו לדרישתו ופרצו במקביל לשני המקומות.

כאמור, האחים קואשי, שאחראים לטבח ב"שרלי הבדו", שבו נרצו 12 בני אדם, חוסלו אף הם בפעולה נוספת של כוחות הביטחון. בן הערובה שהחזיקו השניים במפעל שבו התבצרו בעיירה דמרטאן-אן-גואל שוחרר בתום המבצע.

(עדכון ראשון: 18:55)

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
צלפים בסמוך לזירה בה על פי החשד מתבצרים מבצעי הפיגוע במערכת העיתון שארלי הבדו עם בן ערובה, פריז, ינואר 2015. רויטרס
צלפים בסמוך למפעל שבו התבצרו האחים קואשי, היום/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • צרפת
  • פריז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully