וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקרית הירי ברצועת עזה: חייל נפצע באורח קשה

לוחם בגדוד הסיור הבדואי נפצע בתקרית ליד גבול הרצועה והועבר לבית החולים סורוקה. הפלסטינים דיווחו כי בכיר נהרג בחילופי האש. נתניהו: "נגיב בעוצמה לכל ניסיון להפר את השקט שהושג ב'צוק איתן'. גנץ: "הגבנו כראוי"

צילום: בני בן-סימון, שי שמואלי, שי מכלוף, טל אנגלנדר; עריכה: גדי וינסטוק, שניר דבוש; קריינות: אביב אברמוביץ'

לוחם בגדוד הסיור (גדס"ר) הבדואי נפצע הבוקר (רביעי) באורח קשה בתקרית חילופי ירי באזור קיבוץ ניר עוז שממוקם מול דרום הרצועה. הפצוע, חייל בשירות סדיר, הועבר לקבלת טיפול רפואי בבית החולים סורוקה שבבאר שבע כשהוא סובל מפגיעה בחזהו. במהלך התקרית, נורתה אש צלפים מכיוון רצועת עזה לעבר כוח צה"ל שעסק בעבודות הנדסיות לתיקון גדר המערכת. הכוח השיב אש לעבר מוקד הירי מהקרקע ומהאוויר. מדובר בתקרית האש הראשונה על גדר המערכת מאז מבצע "צוק איתן" בקיץ האחרון.

כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו כי טנקים של צה"ל ירו פגז לעבר העיירה חזאעה, שממזרח לחאן יונס. על פי אחד הדיווחים, מל"ט ישראלי ירה לעבר אל-קרארה. הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, הודיעה כי ראש יחידת התצפיות של הזרוע נהרג בהפצצה ישראלית ממזרח לחאן יונס, ושניים נוספים נפצעו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בתגובה לירי: "המדיניות שלנו ברורה – תגובה נחושה ותקיפה מול כל ניסיון להפר את השקט בדרום". לדבריו, "נגיב בעוצמה בכל פעם שיהיה ניסיון להפר את השקט שהושג בדרום אחרי מבצע 'צוק איתן'".

הרמטכ"ל בני גנץ התייחס גם הוא לתקרית ואמר כי אש נורתה לעבר חיילים שתחזקו את הגדר, לא בשטח האויב, וצה"ל נדרש להגיב. "זהו מאפיין קבוע של כל אחד מהגבולות. הגבנו במקום ואנו נפעל בצורה הנבונה והעוצמתית ביותר, ונעשה כך בעתיד בכל אחד מהאתגרים שיעמדו לפנינו", אמר גנץ בכנס כלכליסט.

אירוע ירי סמוך לגדר המערכת באזור ניר עוז, דצמבר 2014. אלדד, מערכת וואלה! NEWS
אזור התקרית/מערכת וואלה! NEWS, אלדד

בעקבות תקרית הירי קיבלו חקלאי היישובים במועצות האזוריות אשכול ושדות נגד הנחיה מהצבא להפסיק את כל העבודות החקלאיות בסמוך לגדר המערכת עדל הודעה חדשה. "מדובר באירוע חמור, שני תוך שבוע, שבו מופר השקט באופן בוטה. צה"ל ימשיך להגיב בהתאם על כל ניסיון פגיעה בכוחות צה"ל ובאזרחי ישראל", נמסר מדובר צה"ל.

ב"אל-ג'זירה" דווח כי בעקבות התקרית פינה חמאס את המשרדים והבסיסים שלו ברצועת עזה מחשש לתקיפות ישראליות. דובר חמאס, סמי אבו זוהיירי, כתב בפייסבוק כי ארגונו מטיל על ישראל את האחריות לאירוע. "ישראל ניסתה לחצות את הגבול וירתה לעבר אזרחים, מה שדרש תגובה", טען אבו זוהיירי. "חמאס מזהירה את ישראל שלא לשוב על איוולת כזאת".

בכיר חמאס איסמאעיל רדואן אמר לביטאון חמאס, "א-ריסאללה" כי "מדובר בהסלמה חמורה. ישראל משחקת באש ונושאת באחריותה המלאה להשלכות. זכותו של חמאס להן על עצמו ועל הפלסטינים".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט - amirbohbot@walla.com

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אירוע ירי באזור ניר עוז. גוגל, אתר רשמי
מפת אזור התקרית/אתר רשמי, גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully