וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טביעת הנער בטיול שנתי: המנהל זומן לשימוע לפני אישום

18.1.2015 / 18:23

מוטי אלקסלסי, מנהל בית הספר שבו למד התלמיד שטבע למוות בעת טיול, יגיע מחר לשימוע בטרם הגשת כתב אישום נגדו בגין גרימת מוות ברשלנות. דבר העמדתו לדין נחשף בוואלה! חדשות והוביל לביטול הטיולים ולמחאת התלמידים

נתנאל איראני, בן 16, שטבע למוות בבריכת גופרית בחמי טבריה בטיול שנתי. באדיבות המשפחה
מנהל בית הספר זומן לשימוע. התלמיד נתנאל אירני/באדיבות המשפחה

ד"ר מוטי אלקסלסי, מנהל בית הספר התיכון "אורט" גבעת רם בירושלים, שבו למד הנער נתנאל אירני שטבע למוות בבריכת מי גופרית מחוממת בעת טיול שנתי, זומן להגיע מחר לשימוע בטרם הגשת כתב אישום נגדו בגין גרימת מוות ברשלנות - כך נודע היום (ראשון) לוואלה! חדשות. דבר העמדתו לדין של אלקסלסי, כמו גם של גורמים נוספים בבית הספר, נחשף לראשונה בוואלה! חדשות, הביא את יו"ר ארגון המורים רן ארז להכריז על ביטול הטיולים השנתיים וגרם לשביתת המחאה של התלמידים. לשימוע, שיערוך המשנה לפרקליט המדינה אלי אברבנאל יגיע אלקסלסי עם פרקליטו, עורך הדין ציון אמיר.

אירני מצא את מותו ב-25 במרץ 2009, במהלך טיול שנתי של כ-250 תלמידי שכבת י'. לאחר ארוחת ערב כבדה, שוחררו התלמידים לפעילות חופשית ב"חמי טבריה", שבמהלכה הותרה להם שחייה בבריכות המקום, ובהן בריכות גופרית, אם יחפצו בכך. מהראיות בפרשה עלה כי המנהל, אלקסלסי, לא הורה למורים לקרוא את נהלי המקום, שכללו איסור לשהות בבריכת הגופרית למשך יותר מרבע שעה, ובשל כך הם לא היו מודעים להנחיות המחמירות. המורים התירו לנערים לשחות לאחר הארוחה הדשנה, בזמן שהם התכנסו לישיבה לתכנון הטיול ביום שלמחרת. גם בכך הייתה חריגה מהנהלים, שלפיהם עליהם להיות עם הילדים ולהשגיח עליהם בכל פעילות.

עוד בנושא:
דוח: המורים הפרו את הוראות הבטיחות, ותלמיד טבע בחמי טבריה
נער טבע למוות בטיול שנתי - המנהל יואשם בגרימת מותו
המורה הואשם במות התלמיד - טיולי התיכונים יושבתו

מחאת התלמידים בבית הספר תיכון חדרה-בית אליעזר, ינואר 2015. שלומי גבאי
תלמידים מפגינים נגד השבתת הטיולים השנתיים/שלומי גבאי

זמן קצר לאחר מכן נכנס אירני לבריכת הגופרית יחד עם שלושה מחבריו. לפי עדויותיהם, לאחר 15 דקות של שהייה במים, הבחינו חבריו כי הוא לא לידם. תחילה הם חשבו שהוא יצא מהבריכה מבלי ששמו לב, אך בהמשך הבחינו בו בקרקעית. בשלב זה הם החלו לזעוק למציל, שהבחין בנער, אך לא קפץ מיד לבריכה מכיוון שסבר שהילד "משחק" וביקש מילד אחר שיחלץ אותו. רק כעבור דקות ארוכות, כשכבר לא ניתן היה לסייע לאירני, הוא חולץ מבריכת הגופרית. חובשים של מגן דוד אדום שהגיעו למקום נאלצו לקבוע את מותו של אירני.

לאחר האירוע פתחה המשטרה בחקירה פלילית, אך לאחר זמן מה נסגר התיק מחוסר ראיות. לאחר שאחותו של אירני, עו"ד מירב זמיר, הגישה ערעור לפרקליטות המדינה, קיבל המשנה לפרקליט המדינה אברבנאל את טענותיה והחליט להגיש כתב אישום נגד אלקסלסי, נגד רכז שכבת כיתה י', צחי אברהם, נגד מחנך הכיתה שבה למד אירני בעת האסון, אילן פרץ ונגד המציל בבריכה שבה טבע אירני.

במחאה על ההחלטה, הכריז בנובמבר האחרון יו"ר ארגון המורים, רן ארז, כי הוא משבית את הטיולים השנתיים בחטיבות הביניים ובתיכונים. יום לאחר מכן, בעקבות התערבותו של שר החינוך לשעבר שי פירון ביטל ארז את החלטתו. שבועיים מאוחר יותר, לאחר שראה כי לא הושגה התקדמות במשא ומתן בין הצדדים, הורה ארז על חידוש השביתה מיד לאחר חג החנוכה. הוראה זו גררה ביקורת נרחבת מצד התלמידים. בשבוע שעבר אף הודיעה מועצת התלמידים הארצית כי היא משביתה את הלימודים עד אשר יוחזרו הטיולים השנתיים. ביום רביעי האחרון, בתום דיון בין ארז לבין מנכ"לית משרד החינוך מיכל כהן והמשנה ליועץ המשפטי לממשלה רז נזרי, הושגו הסכמות שיאפשרו את החזרת הטיולים השנתיים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"סיבת המוות אינה ברורה"

עו"ד ציון אמיר אמר בשיחה עם וואלה! חדשות כי במסגרת השימוע יטען אלקסלסי כי בעת מותו הטראגי של אירני הוא עצמו היה הרחק מהמקום. "צריך לשמור את הסנקציה של העמדה לדין פלילי רק למקרים חריגים, שבהם הרשלנות זועקת לשמיים", אמר אמיר. לטענתו, אלקסלסי עשה את ההכנות ליציאה לטיול באופן מופתי.

בין השאר, אמר אמיר, הכין אלקסלסי את הצוותים של בית הספר, בדק את מקומות השהייה של התלמידים ואף בחן את הכשרתו של מציל הבריכה, שהייתה טובה ביותר. לדברי אמיר, סוגיה נוספת שצפוי להציג ד"ר אלקסלסי במהלך השימוע נוגעת לממצאי החקירה. לפי הממצאים, הדוח הפתולוגי כלל לא מצביע על סיבת המוות, ומכאן, לטענת עו"ד אמיר, יכול היה אירני למצוא את מותו בחדר, ולא בהכרח בבריכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully