וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הפשיטה בבלגיה: גל מעצרי חשודים בטרור בפריז וברלין

בברלין נעצרו שני בני אדם בחשד שגייסו כספים והעבירו ציוד ללוחמי דאעש בסוריה. בפריז עצרה המשטרה 12 חשודים במעורבות בשורת הפיגועים בשבוע שעבר. במקביל, לימודים בבתי ספר יהודיים בבלגיה ובהולנד בוטלו מחשש לנקמה

צילום: רויטרס, עריכה: ניב פוקס

המאבק בטרור באירופה: אחרי המבצע המיוחד נגד תאי טרור איסלאמיים בבלגיה אמש, פשטו כוחות משטרה בשתי מדינות נוספות על מבנים, שבהם שוהים חשודים במעורבות בפעילות טרור. בברלין עצרה הלילה המשטרה המקומית שני בני אדם בחשד כי שגייסו צעירים לארגון דאעש, וכן בחשד כי העבירו כסף וציוד ללוחמי הארגון בסוריה. השניים נעצרו בפשיטה מיוחדת בבירה הגרמנית על בתי חשודים במעורבות בפעילות טרור, שבה לקחו חלק 250 שוטרים. במשטרה ציינו כי אין עדויות לכך שהחשודים תכננו להוציא לפועל פיגועים על אדמת גרמניה.

בצרפת, עצרה בשעות הלילה המשטרה בפריז 12 בני אדם בחשד למעורבות בשורת הפיגועים שאירעו בשבוע שעבר בפריז, שבמהלכם נהרגו 17 בני אדם. המעצרים בוצעו בעיקר בדרום הבירה הצרפתית, בין השאר בשכונת מונטרוז', שבה נרצחה שוטרת ב-8 בינואר על ידי אמדי קוליבאלי, המחבל שביצע גם את הפיגוע במרכול הכשר. גורם רשמי במשטרת פריז אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי עצורים חשודים בהענקת "סיוע לוגיסטי" לצורך הוצאתם לפועל של הפיגועים. ככל הנראה, כוונתו לאספקת כלי נשק וכלי רכב.

על רקע שורת המהלכים של כוחות הביטחון באירופה נגד יעדי הטרור ביבשת, אמר גורם מודיעין מערבי ל-CNN כי קיים חשש לכך שבצרפת, גרמניה, בלגיה והולנד קיימים יותר מ-20 תאי טרור רדומים, שכוללים בין 120 ל-180 חברים, אשר עלולים לנסות ולהוציא לפועל בקרוב פיגועים נגד יעדים שונים על אדמת אירופה.


עוד בוואלה! חדשות:
סקר וואלה! חדשות: "המחנה הציוני" מטפסת ועוקפת את הליכוד
לא לתינוק הזה הוא פילל: הרשימה של בנט מעכבת את חזונו
מי יעצור את המחתרת הפלסטינית הסודית?

המשטרה בברלין עצרה שני חשודים במעורבות בפעילות טרור. רויטרס
כוחות משטרה מיוחדים במהלך הפשיטה בברלין, הבוקר/רויטרס

בתוך כך, בתי הספר היהודיים באנטוורפן ובבריסל שבבלגיה, כמו גם בית הספר הדתי האורתודוקסי באמסטרדם שבהולנד, הודיעו על ביטול יום הלימודים לתלמידים. זאת מחשש לפעולות נקמה מצד גורמים קיצוניים לאחר הפשיטה המשטרתית על תא הטרור בעיר ורוייה שבמזרח בלגיה אמש.

"נמסר לנו שאנחנו יעד פוטנציאלי, ולכן אנחנו לא לוקחים שום סיכון", אמר גורם בבית ספר חרדי באנטוורפן לעיתון הבלגי "לה ליברה". "בית הספר יישאר סגור עד להודעה חדשה. אנו מקווים שהמשטרה וראש העיר יעשו ככל שביכולתם כדי לענות על האיום ואנחנו מקווים שבתי הספר ייפתחו מחדש ביום שני".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
לוחמים של הכוחות המיוחדים הבלגיים חוסמים רחוב בוורוייה שבמזרח המדינה. רויטרס
לוחמים בכוחות המיוחדים חוסמים רחוב בוורויה, אמש/רויטרס

אמש, במסגרת מבצע נרחב של משטרת בלגיה בכמה מוקדים במדינה, נהרגו לפחות שני בני אדם ואדם נוסף נפצע באורח אנוש בפשיטה של כוחות משטרה מיוחדים בוורוייה. במסיבת עיתונאים שנערכה בבריסל, בהשתתפות התובע הכללי, מפכ"ל המשטרה ודובר המשטרה, נמסר כי כעשר פשיטות נערכו ברחבי המדינה. על פי דיווח ברשת CNN מפיו של גורם בכיר ביחידה ללוחמה בטרור בבלגיה, ההרוגים והפצוע בתקרית בוורוייה שבו מסוריה, ותא הטרור שבו הם היו חברים קשור לארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). "החקירה העלתה שהם תכננו להוציא לפועל פיגועים גדולים בבלגיה", ציין.

הבוקר פרסמו כלי התקשורת בבלגיה פרטים נוספים בנוגע לכוונותיהם של יעדי הפשיטה. לפי דיווח ברשת RTL, שלושת החשודים, שהיו לבושים בעת הפשיטה במדי שוטרים והחזיקו בידיהם רובי קלצ'ניקוב וחומרי נפץ מסוגים שונים, תכננו להשתלט על אוטובוס ולקחת את הנוסעים בני ערובה. כמו כן, לפי פרסום בעיתון Het Laatste Nieuws, השלושה תכננו לחטוף קצין משטרה בכיר או שופט.

הרשויות בבלגיה הודיעו כי הוחלט להעלות את רמת ההתראה מפני טרור במדינה ל-3 מתוך 4. משמעות הדבר היא כי פעולות טרור היא אפשרית וסבירה.

(עדכון ראשון: 9:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully